Autobūves koncerna Stellantis inženieri izstrādājuši jauna, lētāka un kompaktāka akumulatora prototipu, ko par sērijveida produktu cer pārvērst līdz desmitgades beigām.
Pēc četru gadu darba 25 cilvēku komanda, kurā apvienojušies zinātnieki no CNRS (Centre National de la Recherche Scientifique), kā arī inženieri no Stellantis un Saft, prezentējusi jaunu enerģijas uzglabāšanas akumulatora prototipu ar integrētu invertoru un uzlādes funkcijām.
Rezultāts ir efektīvāks, uzticamāks un izmaksu ziņā izdevīgāks akumulators, kas gan palielina darbības rādiusu, gan aizņem mazāk vietas transportlīdzeklī. Izsmalcināta vadības sistēma ļauj ģenerēt maiņstrāvu elektromotoram tieši no akumulatora.
Stellantis preses relīze vēsta, ka pētniecības projekts “Intelligent Battery Integrated System” (IBIS) ir pieteikts daudziem patentiem, un tas nozīmē attālināšanos no pašlaik izmantotajām elektrisko pārveidotāju sistēmām.
Šobrīd projekta partneri strādā pie funkcionējoša transportlīdzekļa prototipa, kas tiks testēts Stellantis testa stendos, izmēģinājumu trasēs, kā arī uz koplietošanas ceļiem.
Plānots, ka šī tehnoloģija grupas zīmola sērijveida transportlīdzekļos nonāks līdz šīs desmitgades beigām. Tehnoloģija paredzēta arī izmantošanai stacionārajās enerģijas noliktavās.
Foto: Stellantis