Arī Porsche modeļu gamma pakāpeniski pārslēgsies uz elektrisko piedziņu, taču būs viens izņēmums – 911 saimes modelis, kas klasisko iekšdedzes motoru saglabās tik ilgi, cik vien iespējams.
Vācu uzņēmuma plāni liecina, ka līdz 2030. gadam elektrificēti tiks 80 procenti Porsche modeļu – vispirms pie rozetes pieslēgsies krosovers Macan, tad sportiskais 718, tad krosoveru flagmanis Cayenne, kas ir Porsche pieprasītākais modelis.
Izņēmums ir 911 saime, kas veidos atlikušos 20 procentus un saglabās iekšdedzes dzinēju arī pēc 2030.gada. Ekspertu vērtējumā tas ir iespējams tikai vienā veidā – izmantojot sintētisko degvielu, kas ražota no atjaunojamiem avotiem un tāpēc uzskatāma par oglekļa neitrālu.
Ar šo degvielu Porsche eksperimentē nu jau vairākus gadus, krājot pieredzi un investējot desmitiem miljonu dolāru jaunos projektos.
Pagājušā gada nogalē Porsche atklāja sintētiskās degvielas ražošanas rūpnīcu Čīlē. Pagaidām gala produktu izmantos sacīkšu automašīnās un Porsche Experience centros, bet nākotnē šīs degvielas pielietošana notiks arī masu produkcijas sērijveida sportiskajās automašīnās.
Foto: Porsche