Hyundai ūdeņraža auto – remonts izmaksā 104 000 eiro

Kad zaļā dzīvesveida cienītājs Tils Vestbergs painteresējās, cik izmaksātu viņa Hyundai ix35 FCEV remonts, serviss uzrādīja rēķinu gandrīz 104 000 eiro apmērā.

Vācietis Tils Vestbergs ir zaļās politikas piekritējs, tieši tādēļ viņš pirms septiņiem gadiem izšķīrās par labu Hyundai ix35 FCEV – ar ūdeņradi darbināmam auto. Pirms tam viņam piederēja Toyota Prius, taču attālums, ko elektriskā režīmā ļāva veikt japāņu auto, bija nepietiekams.

Hyundai ix35 FCEV bija tieši tas, ko viņš meklēja – korejiešu auto ātri un viegli paātrinājās, brauca gandrīz klusi un varēja veikt 450 līdz 500 kilometrus – lieliski piemērots ikdienas lietošanai, bet galvenais – kaitīgo izmešu vietā tas izdalīja tīru ūdeni. IT speciālistu un konsultantu neapturēja pat tas, ka tuvākā ūdeņraža uzpildes stacija atradās vairāk nekā 100 km attālumā no viņa dzīvesvietas.

Viss beidzās pēc septiņiem gadiem un 84 000 km – vienu rītu viņa Hyundai vienkārši atteicās iedarboties, bet borta dators izmeta kļūdu.

Kad savulaik par 50 000 eiro iegādāto automašīnu nogādāja servisā, īpašnieks saņēma šokējošu ziņu – bojāts ūdeņraža degvielas šūnu bloks. Tikai viena šī detaļa modelim Hyundai ix35 FCEV izmaksātu 84 875 eiro, bet viss remonts kopumā – gandrīz 104 000 eiro.

Īpašnieks domā, ka Hyundai vajadzētu segt remonta izmaksas, lai gan garantija beigusies jau pirms pieciem gadiem, pamatojoties uz ekspertu slēdzienu, ka šis modelis, kas tika saražots aptuveni 1000 eksemplāru skaitā, uzņēmumam bija vairāk kā eksperiments un tehnoloģija vēl „bērnu autiņos”.

Hyundai to īsti negrib atzīt, solās „izskatīt alternatīvas” un uzsver, ka ix35 FCEV pēctecis Nexo ir īsts sērijveida auto ar konveijera ražošanu, turklāt arī tā ūdeņraža degvielas šūnu blokam ir 10 gadu vai 5000 darba stundu dzīvescikls, bet šīs komponentes nomaiņa izmaksātu 41 650 eiro.

Eksperti norāda, ka ražotājiem būtu jābūt īpaši pretimnākošiem un jāatpērk transportlīdzekļi, ja tiek bojāts piedziņas mehānisms. Pozitīvs piemērs esot Toyota ar joprojām reto Mirai degvielas šūnu modeli, kas saviem klientiem nekad nenodarīs pāri.

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.