Itālijas autoražotājs Maserati nācis klajā ar savas modeļu gammas ekstrēmāko jaunievedumu- superauto MCXtreme, kas paredzēts braukšanai sacīkšu trasēs.
Nedēļas nogale padevusies ražena jaudīgas tehnikas cienītājiem – savus jaunākos modeļus pieteikuši gan Mercedes un Lamborghini, gan vairāki mazāki ražotāji, kas specializējas tieši šajā lauciņā.
Vienu no šādiem jaunumiem parādījis arī Maserati. Tas ir modelis MCXtreme, kam nav pielaides koplietošanas ceļiem, turklāt tas nav paredzēts arī kādai no auto sacīkšu klasēm, tādēļ būs īpaši reti sastopams autobūves produkts tikai 62 eksemplāru skaitā.
MCXtreme pamatā ir Maserati MC20, taču pēc konstrukcijas un dizaina tam ir maz kopīga ar koplietošanas ceļu kupeju.
MCXtreme jau no paša sākuma radīts kā sporta auto – veidojot konstrukciju ap vieglu oglekļa šķiedras monokoku, kurā integrēts drošības karkass un pneimatiskie domkrati riepu maiņai. Ražotājs uzsver, ka dizainā ir atsauces uz 1959. gada Maserati Tipo 61 Birdcage sacīkšu modeli, taču viss primāri ir pakārtots funkcionalitātei. Būtiskākie dizaina elementi ir zemu nolaistais deguns, lielās gaisa pievades kabatas aiz durvīm un apjomīgs antispārns visā virsbūves platumā.
Piedziņu nodrošina trīs litru V6 Nettuno agregāts, kas attīsta 730 Zs un sadarbojas ar sešu pārnesumu sekvenciālo pārnesumkārbu.
Ražotājs nav atklājis MCXtreme cenu, taču ir norādes, ka tā pārsniegs miljonu eiro, bet visi 62 eksemplāri jau ir rezervēti.
Foto: Maserati