Pēc šogad pārdoto elektrisko transportlīdzekļu skaita, Ķīnas autobūves uzņēmums BYD ir vadībā ne tikai savā valstī, bet noteic toni arī citos pasaules tirgos.
Pirms 20 gadiem dibinātais BYD pārējos spēlētājus burtiski satriec ar saviem rezultātiem. Tā šī gada 51 nedēļā (18-24.decembris) BYD realizējis 63 900 jaunās enerģijas transportlīdzekļu (statistika ietver elektriskos, hibrīdus, agregātus ar gaitas pagarināšanu, attiecīgi BEV, PHEV, EREV), kas ir par gandrīz 24 procentiem vairāk nekā nedēļu iepriekš. Līdz 24.decembrim pārdoto BYD automobiļu skaits pieaudzis līdz 180 000 vienību. Otrs labākais rezultāts 51 nedēļā ir Tesla (18 500 vienību), bet Volkswagen ir tikai septītajā vietā ar 6800 automobiļiem.
Gada griezumā no 2023. gada janvāra līdz oktobrim BYD pārdevis 1,92 miljonus jaunu automašīnu, kas ir par 58% vairāk nekā tajā pašā laika posmā 2022. gadā, ka tika realizēts 1,21 miljons vienību.
Rezultāti ārzemēs ir tikpat iespaidīgi. Kā pilnīgi jauns zīmols un ar to saistīto atpazīstamības trūkumu BYD šā gada pirmajos 10 mēnešos Eiropā varēja reģistrēt vairāk nekā 11 000 elektromobiļu. Tas nozīmē, ka šis Ķīnas zīmols BEV reitingā ir apsteidzis tādus ražotājus kā Jeep, Mazda, Jaguar un DS.
BYD bija arī vislabāk pārdotais BEV zīmols Brazīlijā, Izraēlā, Malaizijā, Singapūrā, Taizemē un Vjetnamā. Ražotājs ieņem otro vietu Austrālijā un Jaunzēlandē. Tie ir tirgi dažādiem ienākumiem un pircēju iespējām, un tieši tur slēpjas BYD patiesais potenciāls – uzņēmums spēj izstrādāt transportlīdzekļus dažādiem pasaules tirgiem un dažādām pircēju grupām.
Otrs galvenais elements, kas izskaidro BYD straujo izaugsmi, ir tā plašais produktu klāsts – uzņēmums šobrīd ir automašīnu zīmols ar lielāko elektrisko modeļu skaitu tirgū, ietverot A, B, C, D un E segmentus, kuros piedāvā pārsvarā sedanus un krosoverus.
Foto: BYD