Nav noslēpums, ka Ķīnā ražotās automašīnas Eiropā tiek pārdotas par ievērojami augstāku cenu, radot augsni dažādiem mītiem un spekulācijām.
Atbildi uz šo jautājumu izdevuma Focus.de žurnālistiem sniedzis Chery Europe GmbH vadītājs Johens Tītings (Jochen Tüting), kurš norādījis uz vairākiem aspektiem.
Viens no iemesliem, kādēļ Vācijā Ķīnas autobūves produkcija ir krietni dārgāka, ir PVN – Ķīnā tas ir 13 procenti, Vācijā 19 procenti. Ir arī homologācijas izmaksas ES tirgum, kuru dēļ mums (Chery) bija jāizveido un jāuztur attīstības centrs netālu no Frankfurtes. Jārēķinās ar daudzām izmaksām, kuras jānosedz ar pagaidām nelielu pārdoto automašīnu skaitu. Jo vairāk automašīnu pārdodam, jo ātrāk varēsim noregulēt cenu uz leju.
ES standartā pieprasa arī dažas palīdzības sistēmas, kas nav nepieciešamas visiem modeļiem Ķīnā, turklāt šeit ir savādāki vides standarti. Piemēram, mums ES ir nepieciešams benzīna daļiņu filtrs. Ķīnas izmešu standarti ir tikpat stingri kā Eiropas, taču šobrīd noteiktās normas joprojām var sasniegt ar izmaiņām dzinējos un iztiekot bez filtra.
Foto: Ekrānbilde no Youtube.com