Autobūves koncerns Stellantis prezentējis jauno STLA platformu, kas paredzēta uzņēmuma D un E segmenta elektriskajiem transportlīdzekļiem.
Jaunais tehniskais risinājums ļaus inženieriem un dizaineriem pielāgot riteņu bāzi, kopējo garumu, kopējo platumu un augstumu, kā arī klīrensu, lai uz tās varētu radīt plašu elektrisko transportlīdzekļu klāstu, sākot ar parastajiem automobiļiem un beidzot ar SUV un apvidus automobiļiem.
Platforma atbalsta 400 un 800 voltu arhitektūru, nodrošinot atbilstošas baterijas uzlādi ar ātrumu līdz 4,5 kWh minūtē. Stellantis norāda, ka bija svarīgi atrast balansu starp sniedzamību un izmaksām, tādēļ sākotnēji akumulatoriem plānota enerģijas jauda no 85 līdz 118 kilovatstundām (kWh), gaitas rezervei sniedzoties līdz 800 km.
Platforma izstrādāta tā, lai parādoties jaunā iespējām nākotnē, tās bez problēmām varētu iekļaut kopējā konstrukcijā. Ražotājs uzsver, ka STLA Large slēpj sevī lielu jaudas potenciālu, kas salīdzināms un var pārspēt Hellcat V8 iespējas, piebilstot, ka pirmās paaudzes piedziņas komponentiem ir jānodrošina paātrinājums no 0 līdz 100 km/h 2 sekunžu diapazonā.
Sākotnēji STLA Large izmantos Dodge un Jeep automobiļiem ASV, nākamajā etapā pievienojot tādus zīmolus kā Alfa Romeo, Chrysler un Maserati.
No 2024. līdz 2026. gadam uz jaunās platformas taps astoņi transportlīdzekļi un viens no pirmajiem būs Jeep Wagoneer S, ko ieraudzīsim arī Eiropā.
Foto: Stellantis