Nedēļas sākumā viesojāmies Madridē, kur spāņu auto zīmols Cupra pasaules pirmizrādē prezentēja modernizētos Formentor un Leon modeļus. Modernizācijas ietvaros gan pārstrādāts auto dizains, gan ieviesti jauni spēka agregāti. Kopā ar šiem modeļiem tika atklāta arī Cupra Design dizaina studija, kas specializēsies dažādu dizaina produktu un projektu izstrādē un īstenošanā.
Spānijas autoražotājs Cupra pērn piedzīvoja vienu no visstraujākajām izaugsmēm, pārdodot vairāk nekā 230 000 automobiļus, no tiem teju 200 000 Eiropā vien, kas ir par 41% vairāk nekā gadu iepriekš. Pieprasītākie šī zīmola modeļi ir šī pasākuma vaininieki – Formentor un Leon. Pirmās paaudzes Formentor un uz ceturtās paaudzes Seat Leon veidoto Cupra Leon sāka ražot 2020. gadā, un nu šie modeļi piedzīvo pusmūža modernizāciju.
Vācijā Leon maksās sākot no 35 500 EUR, bet Formentor no 39 400 EUR. No 6. maija Cupra sāks pieņemt pasūtījumus, bet pirmie modeļi būs pieejami jūnija beigās. Tiesa, jaudīgākās versijas pie pircējiem nonāks vairāk uz gada beigām. Abus modeļus Eiropas tirgum montēs ražotnē Barselonā.
Trijstūra lukturi un izgaismots logotips
Būtiskākie jaunumi skāruši ārējo dizainu, kuros ieviesta zīmola jaunā dizaina valoda, kā arī paplašināta dzinēju palete. Abi modeļi pēc izskata ir ļoti līdzīgi, lielākā atšķirība redzama virsbūves veidā – Leon piecdurvju hečbeks vai universālis, savukārt Formentor ir kompaktais krosovers. Iepriekš spiciem stūriem veidotie ķīļveida formas priekšējie lukturi transformēti noapaļotākā trijstūra formā. Par Cupra dizaina firmas zīmi gan priekšā, gan aizmugurē kļuvis lukturu segmentējums, ko veido trīs mazāki izgaismoti trijstūrīši. Atjaunotajiem modeļiem vairs nav izteiksmīgās radiatora restes – tā vietā ir palielinātas gaisa atveres bufera lejas daļā, savukārt starp lukturiem izveidots t.s. haizivs purns jeb ķīļa veidā noformēta priekšdaļa, zem kuras ir šaura gaisa atveru rinda. Aizmugurē lielākās izmaiņas skārušas lukturu joslu. Arī šeit jau iepriekšminētais segmentējums ar trīs trijstūrīšiem, kas veido savdabīgu trīsdimensiālu vizuālu efektu. Tāpat kā iepriekš, LED gaismas josla horizontāli stiepjas pāri visai aizmugurei, taču modernizētajos modeļos tajā integrēts izgaismots Cupra logotips.
Formentor modelis tiks piedāvāts ar astoņiem dažādiem vieglmetāla disku veidiem 18 un 19 collu izmēros, bet Leon ar deviņiem tādos pašos izmēros. Abu modeļu krāsu paletē ieviestas matētas bronzas un pelēkās krāsas, bet kopā virsbūves krāsojumu iespējams izvēlēties starp 9 dažādām krāsām. Seat un Cupra zīmolu pārdošanas un mārketinga izpidviceprezidents Svens Šuvirts (Sven Schuwirth) stāstija, ka kopīgos Cupra un Seat modeļus plānots veidot arvien atšķirīgākus, tāpēc prezentētais stils būs raksturīgs tieši Cupra Leon modelim. Arī Seat Leon tiks modernizēts, bet saņems vairāk tehniskus cik vizuālus uzlabojumus.
Salonā 12.9 collu infosistēma un uzlaboti apdares materiāli
Būtiskākie uzlabojumi salonā skar infosistēmu un apdares materiālus. Priekšēja paneļa centrā uzstādīts 12.9 collu ekrāns ar jaunas paaudzes informācijas un izklaides sistēmu. Zem ekrāna joprojām ir skārienjutīgās virsmas – slaideri klimata kontroles un audio vadībai, taču tās ir izgaismotas un izteiksmīgāk atdalītas viena no otras.
Modernizētajos Formentor un Leon modeļos apdarē izvēlēti kvalitatīvāki, taustei patīkamāki materiāli un videi draudzīgāki materiāli. Piemēram, sēdekļi pēc izvēles vai nu no pārstrādātas mikrošķiedras materiāla, vai arī eko ādas. Dekoratīvie paneļi veidoti ar trīsdimensionālu tekstūru un salonā izvietoti dažādi vara krāsas akcenti. Spēcīgākās Leon VZ un Formentor VZ versijas tiks aprīkotas ar CUPBucket kausveida sēdekļiem. Cupra stāsta, ka tie radīs zemākas – sportiskākas sēdpozīcijas sajūtu. Papildaprīkojumā būs pieejama sadarbībā ar Sennheiser izstrādāta 12 skaļruņu audiosistēma ar 390 vatu jaudu.
Dzinēji no 150 Zs līdz 333 Zs, būs arī lādējamais hibrīds
Formentor un Leon ar pāris atšķirībām dala vienu dzinēju paleti – sākot no 150 Zs benzīna un dīzeļa dzinējiem, līdz pat 272 Zs plug-in hibrīdam un 333 Zs divlitrīgam benzīna dzinējam.
BENZĪNA DZINĒJI
- 1.5 TSI – 110 kW / 150 Zs ar 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu, priekšpiedziņa;
- 1.5 eTSI – 100 kW / 150 Zs 48V vieglais hibrīds ar 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu, priekšpiedziņa;
- 2.0 TSI – 150 kW / 204 Zs ar 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu, pilnpiedziņa – pieejams tikai Formentor un Leon Sportstourer;
- VZ – 2.0 TSI – 195 kW / 265 Zs ar 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu, priekšpiedziņa; – pieejams tikai Formentor;
- VZ – 2.0 TSI – 195 kW / 300 Zs ar 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu, priekšpiedziņa – pieejams tikai Leon hečbekam;
- VZ – 2.0 TSI – 245 kW / 333 Zs ar 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu, pilnpiedziņa – pieejams tikai Formentor un Leon Sportstourer.
Jaudīgākais (333 Zs) VZ dzinējs aprīkots ar spēka sadales tehnoloģiju. Uz aizmugurējās ass atrodas elektro-hidrauliskā sistēma ar diviem neatkarīgiem sajūgiem, kas ļauj kontrolēt katram aizmugurējam ritenim padoto spēku, tādējādi radot papildus priekšrocības līkumos un arī iespēju izklaidēties drifta režīmā. Šī versija standartā tiek aprīkota ar 18” bremzēm, taču pēc izvēles pieejamas arī Akebono bremzes.
DĪZEĻDZINĒJS
- 2.0 TDI – 110 kW / 150 Zs ar 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu, priekšpiedziņa.
LĀDĒJAMIE HIBRĪDI
- 5 TSI eHybrid – 150 kW / 204 Zs, 19.7 kWh baterija (neto), 50 kW līdzstrāvas uzlāde, 11kW Wallbox uzlāde;
- VZ – 1.5 TSI eHybrid – 200 kW / 272 Zs, 19.7 kWh baterija (neto), 50 kW līdzstrāvas uzlāde, 11kW Wallbox uzlāde.
Jaudīgāko lādējamā hibrīda versiju pēc izvēles būs iespējams aprīkot ar lielākām Brembo bremzēm.
Modernizētajiem modeļiem ir uzlaboti piekares regulējumi, kā arī pieejama adaptīvā piekares kontroles sistēma. VZ versijās pieejami vairāki izplūdes skaņas režīmi – gan mākslīgie, kad dzinēja dabiskā skaņa tiek reproducēta skaļruņos salonā, gan arī “pure” režīms, kad ar vārstiem izplūdes sistēmā tiek panākta skaļa bet dabīga izplūdes skaņa.
CUPRA atklāj dizaina salonu
Apsēstība ar dizainu – šāds bija prezentācijas pasākuma vadmotīvs. Arī Svens Šuvirts apstiprināja, ka Cupra zīmols turpmāk fokusēsies un veidos identitāti drosmīgā un izteiksmīgā dizainā, tajā pat laikā neaizmirstot par azartiskām braukšanas īpašībām. Formentor un Leon ir pirmais ieskats jaunajā dizaina identitātē. Taču Cupra sper soļus arī modes un dizaina produktu lauciņā, atklājot neatkarīgu dizaina studiju Cupra Design. Tā nodarbosies ne vien ar auto zīmola suvenīru izstrādi, bet radīs dizaina produktus un projektus sadarbībā ar citiem uzņēmumiem, kuriem ir tuva Cupra zīmola filozofija.
Atklājot dizaina studiju, norisinājās vizuāli iespaidīga virtuāla modes skate, ar kuru tika atspoguļotas Cupra vērtības. Pirmie Cupra Design radītie produkti, kas tapuši ar dažādiem partneriem, bija izstādīti aplūkošanai – apģērbi, apavi un aksesuāri, sporta preces, rotas lietas un arī interjera apgaismojums. Iespējams, ka starp dažādiem modes veikaliem tirdzniecības centros, pēc laika sastapsim arī Cupra modes veikalus.
CUPRA Formentor Foto: iAuto.lv
CUPRA Leon universālis un hečbeks Foto: iAuto.lv
CUPRA Leon Sportstourer Foto: iAuto.lv
CUPRA Leon Foto: iAuto.lv
CUPRA Formentor Foto: iAuto.lv
CUPRA Leon Foto: iAuto.lv
CUPRA Leon Foto: iAuto.lv
CUPRA Formentor Foto: iAuto.lv
CUPRA Formentor Foto: Cupra publicitātes attēls
CUPRA Formentor Foto: Cupra publicitātes attēls
CUPRA Leon un Formentor modeļu pirmizrāde Foto: Cupra publicitātes attēls
CUPRA Formentor Foto: Cupra publicitātes attēls
CUPRA Design aproce Foto: Cupra publicitātes attēls
CUPRA Design gredzens Foto: iAuto.lv
CUPRA Design raketes Foto: Cupra publicitātes attēls