BMW pieteicis septītās paaudzes M5 – sportisku sedanu ar 727 Zs, kas pirmizrādi piedzīvos Gūdvudas Ātruma festivālā.
Jūlija otrajā nedēļā pirmizrādi svinēs BMW M5 sportiskā sedana jaunās paaudzes modeli, kas ieguvis jaudīgu hibrīdiekārtu un iespēju līdz 68 kilometriem nobraukt ar elektrību. Hibrīdiekārtas sastāvā darbojas 4,4 litru V8 benzīna motors ar 585 Zs (430 Nm) un 145 kW (197 Zs) elektromotors, kas integrēts M Steptronic astoņu pakāpju pārnesumkārbā. Sistēmas kopējā jauda ir 727 Zs (1000 Nm), turklāt līdz 65 km sedans spēj nobraukt ar elektrību, attīstot ātrumu līdz 140 km/h.
M5 maksimālais ātrums, izmantojot hibrīdiekārtu, ir ierobežots līdz 250 km/h, taču iegādājoties M Driver’s Package, ātruma ierobežojums nostrādāts sasniedzot 305 km/h. Ražotāja norādītais degvielas patēriņš hibrīdiekārtai ir 1,6-1,7 litri vai vairāk par 10 litriem, ja akumulators iztukšots un elektriskā atbalsta nav.
Hibrīdiekārta palielinājusi M5 svaru līdz 2445 kg (iepriekš 1971 kg.), tādēļ paātrinājums līdz 100 km/h tagad aizņem par 0,1 sekundi ilgāk – 3,5 sekundes. 30 kg var nomest, ja izvēlas oglekļa šķiedras jumtu, bet, parakstoties uz visu vieglmetāla detaļu komplektu, svars sarūk par 60 kg.
Sedana tehniskais arsenāls ietver atslēdzamu pilnpiedziņu (vilkme paliek aizmugures riteņiem), piestūrējošos aizmugures riteņus (1,3 grādi), aktīvo M aizmugures diferenciāli.
Salons iekārtots sportiskā stilā, neaizmirstot par komfortu: M Multifunktion sēdekļi, projekcijas displejs, multivides iekārta ar 14,9 collu ekrānu, Sky Lounge panorāmas jumts, Bowers & Wilkins audio sistēma.
Jaunā M5 sedana modifikācija maksās vismaz 144 000 eiro, universāls būs par 2000 kg dārgāks.
Foto: BMW