Ieriekš A4, tagad A5 – prezentēts jaunais A5 sedans un universāls (+ FOTO)

Audi sāk nākamo posmu savā veiksmīgajā vidēja izmēra segmenta automobiļu vēsturē ar jauno A5 modeļu pasaules pirmizrādi. Jaunākā paaudze, kas tagad tiek dēvēta par Audi A5, tirgū nonāk 30 gadus pēc pirmā Audi A4 laišanas tirdzniecībā.

Tās izsmalcinātais dizains uzrunā ar proporcijām, kas klasiski novērojamas premium klases automobiļos. Abas virsbūves versijas – Sedan un Avant – lieliski iemieso Audi dizaina filozofijas sportisko būtību. Jaunā dizaina valoda salonā rada plašas ietilpības sajūtu un izvieto displejus uz digitālās skatuves. Jaunā vadības koncepcija palielina mijiedarbību ar automobili. Piedāvājumu klāstu papildina efektīvi, daļēji elektrificēti iekšdedzes dzinēji un aizraujoši S modeļi. Audi A5 saimes modeļus Latvijā būs iespējams pasūtīt 2024. gada septembrī.

Līdz ar modeļu klāsta paplašināšanu AUDI AG, sākot no 2024. gada, ir pārstrukturējis modeļu nosaukumus. Skaitļi modeļu nosaukumos palīdz atšķirt elektriskos un iekšdedzes dzinēju modeļus. Turpmāk ar pāra numuriem apzīmēs elektriskos modeļus, ar nepāra numuriem – automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem. Līdz ar jaunākās paaudzes debiju Audi A4, kas ilgus gadus bijis starp pasaulē pieprasītākajiem modeļiem, tiks saukts par Audi A5 un tiks ražots Nekarsulmā. Tas tiek piedāvāts četros jaunos variantos: A5 Sedan un S5 Sedan, kā arī A5 Avant un S5 Avant. Šie ir pirmie modeļi, kas ražoti uz Premium Platform Combustion (PPC) platformas.

“Līdztekus mūsu pilnībā elektrisko modeļu portfeļa paplašināšanai, mēs tirgū laižam jaunu modeļu paaudzi ar efektīviem iekšdedzes dzinējiem. Audi A5 ģimene ar savu atlētisko dizainu, pilnīgi jauno salonu un ilgtspējīgu elektronikas arhitektūru būs pirmā no tiem. Uzlabotā MHEV plus tehnoloģija nodrošina daļēji elektrisku un tādējādi vēl efektīvāku braukšanu,” par jauno modeļu saimi saka Audi izpilddirektors Gernots Dēlners.

Dinamisks un muskuļots eksterjera dizains

Jaunie modeļi kļūst arvien garāki un platāki. Audi paplašina arī to standarta aprīkojumu, pozicionējot jauno Audi A5 vidējā izmēra segmentā. Šim mērķim atbilst arī jaunā lietotāja pieredze, kas balstīta uz E³ elektroniskās arhitektūras 1.2 versiju. Papildaprīkojums ir iekļauts dažādās pakotnēs.

Jau no pirmā acu uzmetiena redzams, ka jaunajam A5 modelim ir spēcīgs un izteiksmīgs dizains. Pārveidotās proporcijas ar garo garenbāzi, lielajiem diskiem un zemo, sportisko virsbūvi iemieso progresīvu dinamiku un premium klases standartus. Sedanam sportiskie, kompakta izskata logi stiepjas loka formā līdz pat aizmugurei un saplūst ar lēzeni izvietoto aizmugurējo stiklu kupejai līdzīgā veidā, un noslēdzas pie vizuāli nelielā bagāžas nodalījuma vāka ar izteiksmīgu spoilera lūpu.

Jaunajā salonā tehnoloģijas satiekas ar komfortu

Jaunā Audi A5 salona dizaina pamatā ir četras raksturīgas iezīmes. Pirmkārt, salonam ir uz cilvēku orientēts dizains, proti, tas ir konsekventi orientēts uz lietotāju vajadzībām. Otrā īpašā iezīme ir tā dēvētā digitālā skatuve, kas ļauj Audi MMI displeju skaidri redzēt gan vadītājam, gan priekšā sēdošam pasažierim.

Audi A5 sērija, pateicoties uz materiāliem balstīto dizainu, apvieno plašas ietilpības izjūtu un augsta komforta līmeni. Skaidrs salona izkārtojums un vienkārša vadība nodrošina pilnvērtīgu redzamību visās situācijās, veidojot ceturto iezīmi – vizuālu skaidrību.

Jaunā Audi A5 modeļu saimes vadības koncepcija, pateicoties E³ elektroniskajai arhitektūrai, uzlabo mijiedarbību ar automobili. Jaunais Audi A5 nevainojami integrējas mūsu klientu digitālajā ekosistēmā un piedāvā personisku savienojamības pieredzi. Plānais, brīvi stāvošais Audi MMI panorāmas skata displejs sastāv no Audi virtuālās vadītāja informācijas sistēmas ar 11,9 collu ekrāna un 14,5 collu MMI skārienjūtīga displeja. Audi papildina digitālo skatuvi pasažieriem, piedāvājot izvēlēties 10,9 collu MMI priekšējā pasažiera displeju, kas ir nevainojami integrēts paneļa dizainā.

Uzlabotā hibrīda sistēma MHEV plus

Jaunā daļējā hibrīda sistēma MHEV plus Audi A5 sērijas modeļos ļauj ievērojami samazināt CO2 emisijas un degvielas patēriņu, salīdzinot ar MHEV sistēmu. Turklāt piedziņas ģenerators (PTG) var pievienot iekšdedzes dzinēja jaudai līdz pat 18 kW (24 ZS) elektriskās jaudas. Palēninot ātrumu, PTG piegādā enerģiju atpakaļ akumulatoram (rekuperācija) ar jaudu līdz 25 kW.

Ar integrēto bremžu vadības sistēmu (iBRS) bremžu pedāli un bremžu hidrauliku iespējams pilnībā nodalīt. Piemēram, modeļos ar MHEV plus sistēmu, pateicoties rekuperatīvai bremzēšanai, tā panāk nepieciešamo ātruma samazināšanu, neizmantojot berzes bremzes.

Dzinēji tirdzniecības sākšanas brīdī

Bāzes līmeņa dzinējs ir 2.0 TFSI ar 110 kW (150 ZS) jaudu. Pēc izvēles tas pats dzinējs ir pieejams arī ar 150 kW (204 ZS) jaudu. Šis TFSI motors ir aprīkots ar turbīnu, kurai ir mainīga turbīnas ģeometrija (VTG) un kas darbojas ar modificētu sadegšanas procesu. Līdz ar to motors ir īpaši ekonomisks degvielas patēriņa ziņā daļējas slodzes apstākļos. VTG tehnoloģija benzīna dzinējiem nodrošina vienmērīgu un elastīgu griezes momenta palielināšanos pat pie zemiem motora apgriezieniem.

2.0 TDI ar 150 kW (204 ZS) jaudu, pateicoties MHEV plus tehnoloģijai, nosaka jaunus A5 modeļa standartus. Šis divu litru EA288 evo paaudzes dzinējs no sava priekšgājēja ir mantojis optimizēto sadegšanu, pateicoties cilindra spiediena sensoram, TwinDosing izplūdes gāzu emisiju kontroles sistēmai un divām līdzsvara vārpstām vienmērīgai dzinēja darbībai. Tas attīsta 400 Nm griezes momentu no 1750 līdz 3250 apgriezieniem minūtē. 2.0 TDI ir pieejams ar divsajūgu pārnesumkārbu un priekšējo riteņu piedziņu vai ar quattro ultra pilnpiedziņu. Lai palielinātu efektivitāti un komfortu, dzinējs ir daļēji elektrificēts, izmantojot jauno 48 voltu MHEV plus sistēmu.

Audi S5 ir sporta automobilis, kura pamatā ir 3.0 litru V6 TFSI motors ar 270 kW (367 ZS) jaudu. Tam pirmo reizi ir turbīna ar mainīgu turbīnas ģeometriju (VTG) un MHEV plus tehnoloģija. Audi S5 pārveidotā S tronic divsajūgu pārnesumkārba, kas paredzēta lielākam griezes momentam, samazina arī svaru uz priekšējās ass un uzlabo izveicību. Modeļa ātrā un dinamiskā griezes momenta palielināšanās izceļ S5 sportisko raksturu.

Šasijas un stūres mehānisma dinamiskā konstrukcija

Pateicoties pastāvīgai balstiekārtas pilnveidošanai, jaunais Audi A5 perfekti pārnes Audi zīmolam raksturīgās braukšanas īpašības uz ceļa. Pateicoties apjomīgam, niansētam darbam pie balstiekārtas un stūres mehānisma, Audi A5 piedāvā precīzu, vieglu un lielākoties neitrālu vadāmību. Izvēloties papildaprīkojuma balstiekārtu ar adaptīvajiem amortizatoriem, ir iespēja nodrošināt ievērojami plašākas vadāmības variācijas starp komfortu un sportiskumu.

 

 

 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.