Šobrīd autobūves koncerns Stellantis apvieno 14 autoražotājus, taču situācija var mainīties par labu mazākam, taču efektīvākam veidojumam.
2021. gadā izveidotais Stellantis, kas radās apvienojoties koncerniem Fiat Chrysler Automobiles (FCA) un PSA Group, zem sava jumta pulcē 14 zīmolus: Citroën, Fiat, Opel, Vauxhall, Peugeot, Abarth, Ram, Dodge, Chrysler, Jeep, Lancia, DS Automobiles, Alfa Romeo un Maserati.
Trīs gadi izrādījies pietiekoši ilgs laika nogrieznis, lai saprastu, kuras markas strādā ar peļņu, bet kuras vairāk pilda balasta lomu, tādēļ Stellantis izpilddirektors Karloss Tavaress licis noprast, ka pienācis laiks atbrīvoties no nerentablajiem zīmoliem.
Tavaress atzīmējis, ka Stellantis vairs nevar atļauties uzturēt zīmolus, kas nenes peļņu.
Augstākais vadītājs nav minējis konkrētus ražotājus, taču ar autobūvi saistīti žurnālisti jau izteikuši savus minējumus. Piemēram, Reuters sistēmā strādājošie analītiķi uzskata, ka tādiem lieliem un tradīcijām bagātiem nosaukumiem kā Fiat, Opel/Vauxhall, Peugeot, Citroën, Jeep un Ram pazušana nedraud. Tas pats attiecas uz Alfa Romeo, ko Tavaress nesen nosaucis par grupas “lielāko dārgakmeni”, taču atlikušie zīmoli lielākā vai mazākā pakāpē ir apdraudēti.
Pēc iekšējās informācijas, Stellantis var mēģināt pārdot Maserati un slēgt Lancia vai DS. Pēdējais bija arī kandidāts pārdošanai ķīniešiem: pavasarī tika ziņots, ka kāds Stellantis Ķīnas partneriem piedāvājis iegādāties vienu no franču zīmoliem, no kuriem korporācijai ir tikai trīs – Citroën, Peugeot un DS. Loģika liek domāt, ka tēmēts ir uz kādreizējo PSA sastāvdaļu DS Automobilies.
Arī Dodge un Chrysler pozīcijas neizskatās diez ko stipras, jo īpaši pēdējam, kas ražo vairs tikai vienu modeli – morāli novecojušo minivenu Pacifica.
Chrysler Pacifica 2024 Foto: Ekrānbilde no Youtube.com