Elektroautomobiļu noiets – dīleru centri Vācijā prognozē, ka pieprasījums turpinās kristies

Pēdējā laika tendences rāda, ka pieprasījums pēc elektroautomobiļiem joprojām krītas, bet pieaug pēc transportlīdzekļiem, kas aprīkoti ar iekšdedzes motoriem.

Izdevums Auto-medienportal.net raksta par Vācijas Automobiļu rūpniecības Centrālās asociācijas (ZDK) veiktās aptaujas rezultātiem, kas balstās uz datiem no 348 automašīnu tirdzniecības vietām.

Saskaņā ar iegūto informāciju, pieprasījums pēc pilnībā elektriskiem automobiļiem (BEV) no privātajiem klientiem pirmajā pusgadā samazinājušies par gandrīz pusi (mīnus 47 procenti), salīdzinot ar šo pašu periodu pērn. Plug-in hibrīdiem (PHEV) kritums bija 37 procenti, savukārt ar dīzeļa un benzīna motoriem aprīkotiem transportlīdzekļiem palielinājās gandrīz par ceturtdaļu (+24%). Līdzīga tendence ir arī komerciālo klientu vidū: pasūtīts par 41 procentu mazāk elektromobiļu, par trešdaļu mazāk elektrificēto hibrīdu un par piektdaļu vairāk dīzeļa un benzīna motoru automobiļu.

91 procents aptaujāto pašreizējo situāciju ar BEV automobiļu pieprasījumu privāto klientu sektorā raksturo kā “ļoti sliktu” (63%) vai “sliktu” (28%). Plug-in hibrīdiem rezultāts nav daudz labāks – kopumā 79% dīleru prognozē negatīvu attīstību un arī komerciālo klientu vidū tendence ir līdzīga: 84 procenti tirgotāju sagaida “ļoti sliktas” (50 %) vai “sliktas” (34 %) izredzes ar akumulatoru darbināmiem transportlīdzekļiem, kamēr Plug-in hibrīdu pieprasījuma attīstīšanos negatīvā virzienā novērtējuši kopumā 73 procenti dīleru.

Turpretim 39 procenti aptaujāto automašīnu tirgotāju sagaida labu vai ļoti labu pasūtījumu attīstību jauniem privātiem pasūtījumiem transportlīdzekļiem ar iekšdedzes dzinēju. Līdzīgs procents pozitīvai attīstībai fiksēts arī komerciālo pasūtījumu sektorā.

Privātos un komercklientus no BEV un PHEV transportlīdzekļu iegādes attur augstā pirkuma cena vai augstās līzinga likmes, kā arī neskaidrā tālākpārdošanas vērtība vai zemā atlikušā vērtība. Tam jāpieskaita citi iemesli, kuru vidū tiek minēts “pārāk maz ātrās uzlādes iespēju”, “nav uzlādes iespēju darbā” vai “ir iebildumi pret akumulatoru tehnoloģiju”.

Komentējot aptaujas rezultātus, ZDK prezidents Arne Josvigs izteicies, ka: “Augstās cenas un līzinga likmes tiek uzskatītas par būtisku šķērsli e-mobilitātes palielināšanai kopā ar paredzamo zemo atlikušo vērtību un grūti aprēķināmo tālākpārdošanas vērtību. Tāpēc mēs sagaidām, ka ražotāji tagad nodrošinās tirgus stimulus ar zemām cenām un zemām līzinga likmēm.” Viņš arī aicina panākt “ievērojamu progresu” uzlādes infrastruktūrā. Nozares asociācija pieļauj, ka jaunus transportlīdzekļus ar iekšdedzes dzinēju joprojām varēs reģistrēt arī pēc 2035. gada, ja tie darbosies ar klimatneitrālu degvielu. “Jaunievēlētā ES Komisijas prezidente Urzula fon der Leiena nesen raidīja šādu signālu. Tagad ir nepieciešama konsekventa politiskā rīcība. Ceļu satiksmē nevajadzētu būt tikai vienam ceļam uz klimata neitralitāti,” tā Josvigs.

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.