Britu luksuss automobiļu ražotājs Aston Martin iepriecinājis 12 cilindru motoru fanus ar jauno Vanquish, jo šo modeli joprojām darbina ikoniskais V12.
Vanquish atgriežas pēc sešu gadu prombūtnes un neveiksmīga mēģinājuma pārtapt par modeli ar vidū iebūvētu motoru. Vanquish faniem par laimi no tā nekas nesanāca, tādēļ jaunākais Vanquish atkal veidots kā īpaši grezns un izmēros brangs GT ar vareno 12 cilindru motoru.
Protams, spēka agregāts, kas veidots uz 2016. gada dzinēja bāzes ir pilnībā pārbūvēts – no vienas puses tādēļ, lai iegūtu lielāku jaudu un griezes momentu, no otras – lai varētu izpildīt ekoloģijas prasības. Tagad 5,2 litru motora atdeve ir 835 Zs un 1000 Nm, kas pietiekami, lai sasniegtu 345 km/h, pirmajam simtam patērējot 3,2 sekundes. Dzinējs apvienots ar astoņu pakāpju ZF automātisko pārnesumkārbu, kas nosūta jaudu uz aizmugurējiem riteņiem, izmantojot e-diff elektronisko diferenciāli.
Vanquish pamatā ir alumīnija karkass ar oglekļa šķiedras virsbūves paneļiem, tādēļ automašīnas svars, neraugoties uz V12 motoru ir tikai 1774 kg. Savs pienesums šajā jomā arī kaltajiem riteņu diskiem un bremzēm ar oglekļa šķiedras-keramikas elementiem. Vēl 10,5 kg var nomest, ja standarta izplūdes sistēmu nomaina pret titāna izstrādājumu.
Divvietīgais salons izdarināts ar ādu un alkantaru, greznots koka ieliktņiem, pa vidu sēdekļiem plata konsole ar braukšanas režīmu izvēlēm un funkciju aktivizēšanas taustiņiem, 10,25 collu digitālais instrumentu panelis un tāda paša izmēra multimediju sistēmas ekrāns, Bowers & Wilkins audio sistēma ar 15 skaļruņiem.
Komplektā smalki regulējama piekare ar Bilstein DTX amortizatoriem un dažādi elektroniskie palīgi, piemēram, Corner Braking, kas stabilizē aizmuguri, bremzējot līkumos.
Aston Martin vēl nav paziņojis jaunā Vanquish cenas, taču tiek prognozēts, ka tas maksās vismaz 250 000 līdz 300 000 eiro. Plānots, ka pavisam tiks saražoti 1000 Vanquish eksemplāri.
Foto: Ekrānbilde no Youtube.com