Izrādās, cenai ir nozīme, jo pircēju tā pievilina vairāk nekā ekspertu neglaimojošais vērtējums.
ASV no tirgus aizejošais Mitsubishi Mirage trešajā ceturksnī teju kļuvis par dižpārdokli, un tas, neraugoties uz Autoceļu drošības apdrošināšanas institūta (IIHS) piešķirto “2023. gada nāvējošākā auto ASV tirgū” titulu, ko japāņu mazauto izpelnījās ar 205 nāves gadījumiem uz vienu miljonu reģistrēto transportlīdzekļu.
No Mitsubishi jaunākā ziņojuma izriet, ka Mirage, kas tirgu pametīs 2025. gadā, šobrīd ir ļoti pieprasīts: 2024. gada trešajā ceturksnī ASV pārdoto transportlīdzekļu skaits pieauga 2,5 reizes, salīdzinot ar to pašu periodu 2023. gadā! Modeļa panākumi ir iespaidīgi, jo pārdošanas lēciens noticis uz pieprasījuma krituma fona kopējā tirgū, mazauto savas labākās dienas piedzīvojot tieši dzīves cikla beigās.
Amerikāņiem spēcīgāks arguments par negatīvo vērtējumu izrādījusies cena – piecu durvju hečbeks maksā 16,7 tūkstošus dolāru, kas padara to par lētāko auto tirgū, turklāt arī sedana modifikācija ir vien 1100 dolāru dārgāka.
Ja neņem vērā IIHS vērtējumu, tad Mirage ir lielisks pirkums par tādu naudu – tehniski automašīna esot ļoti uzticama un bez nopietniem remontiem spējot nobraukt pat 700 000 kilometru.
Iespējams, pieprasījumu pēc Mitsubishi Mirage veicināja paziņojums par drīzu aiziešanu no tirgus: sedani un hečbeki no konveijera tiks noņemti gada beigās. Sākotnēji, pēc dīleru aprēķiniem, automašīnu krājumiem vajadzēja pietikt līdz 2025. gada vasarai, taču šogad to pērk krietni labāk nekā cerēts: deviņos mēnešos pircēji atrasti 20 tūkstošiem Mirage, ierindojot to otrajā vietā aiz Outlander, kas ar 35 tūkstošiem automašīnu ir vislabāk pirktais Mitsubishi šajā laika periodā.
Foto: Mitsubishi