No jaunākajām vēsmām japāņu krosovers bija izvairījies 10 gadu garumā.
Nissan Murano trešās paaudzes modelis startēja 2014. gadā un kopš tā laika bija nepelnīti aizmirsts. Tagad tas labots ASV tirgū laižot pilnībā jauna dizaina un visās sfērās uzlaboto ceturtās paaudzes modeli.
Jaunais Murano izceļas ar šauriem priekšējiem lukturiem un radiatora resti, kuras horizontālās līstes flangos pāriet tāda paša dizaina dienas gaitas diodēs, bet aizmugure zīmīga ar horizontāli novietotiem lukturiem visā platumā, Nissan logotipu to centrā un modeļa nosaukumu drukātiem burtiem.
Augstumā un garumā izmēriem pielikti vien daži nenozīmīgi milimetri, toties platums palielinājās par 66 milimetriem, padarot salonu plašāku un bagāžnieku ietilpīgāku. Salonā ieguvuši aizmugures pasažieri, attālumam starp sēdekļu rindām pieaugot par 20 mm, bet bagāžnieka tilpums ir 932 litri iepriekšējo 909 vietā. Vēl viens būtisks parametrs: klīrenss pieaudzis no 175 līdz 211 milimetriem.
Arī salons tagad izskatās pilnīgi citādi – analogo instrumentu vietā 12,3 collu digitālais panelis, kas apvienots ar tāda paša izmēra multimediju skārienekrānu. Klimata kontrolei izdalīts atsevišķs skārienjutīgs bloks.
Pirmo reizi Murano pieejams head-up displejs, un priekšējos sēdekļus papildus ventilācijai un apsildei var aprīkot ar masāžas funkciju. Pieejama aktīvā trokšņu samazināšanas sistēma un Bose audio ar desmit skaļruņiem. Turklāt dārgāko komplektāciju Murano varēs justies drošāk, pateicoties centrālajam drošības spilvenam, kas atveras starp priekšējiem sēdekļiem.
Citi jauninājumi ietver elektrisko stūres pastiprinātāju un ProPilot Assist pusautomātisko braukšanas sistēmu ar adaptīvo kruīza kontroli un joslu saglabāšanu.
Vecais V6 dzinējs un CVT pārnesumkārba norakstīti pensijā, bet to vietu ieņēmuši 2,0 litru četrcilindru turbokompresors ar mainīgu kompresiju un deviņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Jaunākajā Murano tas attīsta 241 ZS, kas par 19 ZS mazāk nekā iepriekšējam modelim, taču griezes moments ir palielinājies. Klientiem tiek solītas versijas ar priekšējo vai visu riteņu piedziņu, informējot, ka ražošana sāksies 2025. gada pirmajos mēnešos.
Par cenām informācijas vēl nav, taču tiek lēsts, ka jaunais modelis varētu maksāt aptuveni 40 000 dolāru par pamata versiju.
Foto: Nissan