“Bolt” ieguldīs 100 miljonus eiro drošības uzlabošanā

2024. gada 27. novembrī – Kopbraukšanas platforma “Bolt” ik dienu visā Latvijā nodrošina tūkstošiem braucienu, vienlaikus rūpējoties par pasažieru un vadītāju drošību, piedāvājot vairākas funkcijas un nodarbinot plašu komandu, kas pastāvīgi uzrauga un uzlabo drošības procesus. Lai vēl vairāk samazinātu nevēlamu situāciju un konfliktu riskus, “Bolt” ir apņēmies trīs gadu laikā ieguldīt 100 miljonus eiro jaunu drošības risinājumu izstrādē, klientu atbalsta centra pilnveidošanā, kā arī informatīvu pasākumu organizēšanā.

“Lietotāju un partneršoferu drošība ir viena no “Bolt” galvenajām prioritātēm, tādēļ, lai stiprinātu mūsu platformas drošības elementus, nākamo trīs gadu laikā investēsim 100 miljonus eiro to attīstībā. Statistika liecina, ka nepatīkamas situācijas starp pasažieriem un vadītājiem notiek ļoti reti – viens no indikatoriem ir “Bolt” platformā reģistrēto partneršoferu vidējais reitings, kas sastāda 4.9 balles no 5.0. Neskatoties uz to, mūsu drošības komanda nepārtraukti strādā pie tā, lai radītu jaunus risinājumus, kas novērstu potenciālas problēmsituācijas. Vienlaikus stingri ievērojam nulles toleranci pret jebkādiem pārkāpumiem un aicinām ar cieņu un atbildību izturēties gan pret pasažieriem, gan partneršoferiem,” komentē Mārcis Baķis, “Bolt” operāciju vadītājs Latvijā.

Piecas “Bolt” funkcijas drošākiem braucieniem

Vadītāja novērtēšana – “Bolt” aplikācijā pēc brauciena noslēguma lietotājam ir iespēja novērtēt savu pieredzi 5 ballu skalā. Gadījumā, ja vērtējums ir neapmierinošs, vadītājam vispirms tiek nosūtīts brīdinājums. Ja nākamo braucienu laikā vadītāja sniegums neuzlabojas vai ir pārkāpti uzņēmuma noteikumi, vadītājs no “Bolt” platformas var tikt bloķēts. Jāpiebilst, ka pasažieru atstātās atsauksmes tiek regulāri pārskatītas un vadītāji tām nevar piekļūt.

Vadītāja un pasažiera profilu nodalīšana – šī funkcija palīdzēs izvairīties no nevēlama kontakta ar “Bolt” partneršoferi gadījumā, ja lietotājs ir piedzīvojis kādu nepatīkamu situāciju. Piemēram, novērtējot pabeigto braucienu, gan pasažieris, gan vadītājs pie zema vērtējuma (5 ballu skalā) var norādīt tā iemeslu. Ja iemesls zemajam vērtējumam ir vadītāja vai pasažiera neapmierinoša uzvedība, lietojumprogramma nākotnē vairs nepiedāvās viņiem kopīgus braucienus, lai izvairītos no potenciāliem konfliktiem.

Brauciena audio ierakstīšana – šī funkcija ļauj pasažierim uzsākt ierakstu gadījumos, kad brauciena laikā viņš jūtas nedroši vai ir saskāries ar nepieņemamu uzvedību. Ierakstu var sākt tikai aktīva brauciena laikā, un tas tiek glabāts pasažiera ierīcē šifrētā formātā 24 stundas. Ja pasažieris uzsāk audio ierakstu, par to tiek informēts arī vadītājs. Pēc nepieciešamības ierakstu iespējams nosūtīt “Bolt” klientu atbalsta dienestam, pievienojot to ziņojumam par starpgadījumu. Funkcija darbojas, izmantojot jaunāko lietotnes versiju, un ieraksti netiek nodoti trešajām pusēm, tostarp policijai, bez pamatota pieprasījuma.

Ārkārtas palīdzības (SOS) poga – “Bolt” lietotnē gan pasažierim, gan vadītājam ir pieejama ārkārtas palīdzības (SOS) poga, kas ļauj ātri un diskrēti sazināties ar vietējiem drošības dienestiem vai neatliekamo palīdzību. Uzspiežot uz šīs pogas, automātiski tiks ievadīts drošības dienesta tālruņa numurs, lai pasažieris/vadītājs var ar to ātri sazināties. Ziņojums par ārkārtas situāciju tiks automātiski nosūtīts arī “Bolt”.

Dalīšanās ar brauciena informāciju – šī funkcija ļauj pasažierim dalīties ar sava brauciena informāciju un nosūtīt to draugam vai tuviniekam, lai viņš zinātu, kur atrodas automašīna un kur plānots maršruta beigu punkts. Šī funkcija ir noderīga galvenokārt drošības apsvērumu dēļ, jo tā ļauj pasažiera tuviniekam izsekot viņa atrašanās vietu reāllaikā. Taču šī funkcionalitāte būs ērta arī tam, lai, dodoties uz tikšanos, kolēģi vai draugi zinātu, cik ilgā laikā jūs sasniegsiet galamērķi. Lai dalītos ar sava brauciena informāciju, lietotājam jānospiež poga “Dalīties ar brauciena info” un jāseko tālākām norādēm.

Aicina lietotājus būt vērīgiem

“Bolt” atgādina, ka pirms iekāpšanas automašīnā lietotājam jāpārliecinās, ka automašīnas krāsa, marka, numurzīme un vadītāja izskats atbilst lietotnē norādītajai informācijai. Ja pasažieris konstatē, ka informācija nesakrīt, aicinām par šādiem gadījumiem ziņot mūsu atbalsta dienestam, kas tālāk izvērtēs situāciju un veiks nepieciešamās darbības. “Klientu atsauksmes par sniegtā pakalpojuma kvalitāti, tostarp vadītāju uzvedību, ir ļoti svarīgas, jo tās mums palīdz ātri reaģēt un padarīt “Bolt” platformu vēl drošāku,” skaidro M. Baķis.

Papildus drošības funkcijām, kas tiek pastāvīgi pārbaudītas un atjauninātas, svarīga drošu ceļojumu sastāvdaļa ir apdrošināšana. Pasažieri un autovadītāji ir apdrošināti visos braucienos, kas tiek veikti, izmantojot “Bolt” platformu – apdrošināšanā iekļauti gan savainojumu gadījumi, gan slimnīcas un citi ar medicīnisko palīdzību saistīti izdevumi.

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.