Krievija gaida kravinieku un autobusu pārdošanas krahu un tas neglābjami būs

Krievijas automobiļu ražotāji 2025. gadā saskarsies ar lielām problēmām.

Šī gada novembris bija pirmais mēnesis, kad pēc pēdējo mēnešu augšupejas Krievijas vieglo automobiļu tirgus saskārās ar ievērojamu  kritumu, turklāt līdzīgas tendences sagaida arī kravinieku un autobusu segmentu.

Kā raksta krievu izdevums Motor.ru, nākamajos 12 mēnešos situācija Krievijas autobūves nozarē būs “neapskaužāma”. Prognoze balstās uz Krievijas Automobiļu ražotāju asociācijas (UAR) izpilddirektora Igora Korovkina ziņojumu, kurš nākamajam gadam paredz izlaisto kravas automašīnu skaita samazinājumu par 27%, autobusu ražošanas samazinājumu par 42,9%, kā arī kritumu par 54,5% elektromobiļu un elektrisko autobusu segmentā.

Pasažieru pārvadājumu ražošanas “sabrukums” saistīts ar budžeta injekciju samazināšanos, raksta Motor.ru – pašvaldības atsakās no iepirkumiem, tāpēc rūpnīcas samazina ražošanu un raugās pesimistiski uz nākotni, īpaši attiecībā uz 2025.gada pirmo ceturksni, nenoliedzot arī arvien pieaugušo Ķīnas auto industrijas ietekmi.

Šī brīža apstākļos vislabāk klājas GAZ grupai un Uļjanovskas automobiļu rūpnīcai (bēdīgā UAZ automobiļu kvalitāte nav šķērslis pieprasījumam frontē), bet smago kravas automašīnu segmentā KamAZ pamazām, taču neglābjami zaudē cīņu ar ķīniešiem – rūpnīca jau sen nelolo ilūzijas par sāncensības iznākumu, jau aptuveni gadu gaida spēcīgu kritumu, un pagaidām prognoze piepildās.

Arī AvtoVAZ uz nākotni raugās ar bažām –  jau nākamgad ražošanas plāni var mainīties kredītu nepieejamības dēļ, turklāt pirmais upuris jau zināms – Lada Vesta NG, kura ražošanas plāns ir samazināts par ceturtdaļu.

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.