Ķīnas autoražotājiem 2025. gada janvārī Eiropas lielākajā automobiļu tirgū izdevies pārdot vien pāris tūkstošu elektromobiļu. Salīdzinot līderus Volkswagen un BYD rezultāts ir graujošs: 46 381 pret 235, taču ir viens zīmols, kam eksperti paredz labas izredzes.
Bailēm lielas acis? – no vienas puses tiek runāts par Ķīnas autoražotāju nospiedošo pārsvaru elektromobilitātes jomā, no otras – statistika liecina, ka Eiropas lielākajā tirgū Vācijā Āzijas pārstāvju ietekme šajā sektorā ir niecīga.
Saskaņā ar statistikas datiem 2025. gada janvārī Ķīnas veiksmīgākais autoražotājs BYD Vācijā realizējis 235 automašīnas, aizņemot 0,1% tirgus daļas. Salīdzinājumam: Volkswagen pārdeva 46 381.
Citu Ķīnas ražotāju veikums: Great Wall Motors (GWM), ieskaitot Ora zīmolu: 330 automašīnas, Lynk & Co 4 automašīnas, MG Roewe (ieskaitot modeļus MG4, MG5 un MG ZS) – 1645 automašīnas, tirgus daļa 0,8 procenti, Nio: 18 automašīnas, Polestar: 235 automašīnas, XPeng: 94 automašīnas.
Ķīnas tirgus izpētes eksperts Johens Zīberts izdevumam Automobilwoche atklājis, ka Ķīnas ražotāji vēl nav izpratuši Eiropas tirgu un, kamēr tas notiks, paies trīs līdz pieci gadi. Šajā laikā situācija būtiski nemainīsies, tādēļ Zīberts neiesaka mazumtirgotājiem ieguldīt lielus līdzekļus Ķīnas zīmolos. Pašreizējā situācijā tas neatmaksājas.
Eksperts uzskata, ka lielākās izredzes Eiropā ir MG (pieder Ķīnas SAIC), kas līdztekus elektromobiļiem piedāvā arī degvielas motoru modeļus un hibrīdus. Progresē arī BYD, kas uzsācis rūpnīcas būvniecību Ungārijā un tādejādi varēs apiet uzliktos muitas tarifus.
Zīberts uzsver, ka SAIC šobrīd ir veiksmīgākais Ķīnas spēlētājs, kura pārdošanas apjomi nākamajos piecos gados var dubultoties, sasniedzot 500 000 līdz 600 000 transportlīdzekļu.

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com