Izvērtējot iesniegtos piedāvājumus, Pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” nolēmusi iegādāties 175 autobusus no firmas “Solaris” par 75,8 miljoniem eiro.
Kā aģentūrai LETA pastāstīja “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens, plānots iegādāties 115 autobusus 18 metru garumā un 60 autobusus 12 metru garumā.
Iepirkuma līguma kopējā summa būs līdz 75,8 miljoniem eiro, taču tajā paredzēta iespēja kopējo pasūtījuma apjomu piecu gadu laikā palielināt līdz 30%. Pamatlīgumā paredzēts, ka 175 autobusi izmaksās aptuveni 58,3 miljonus eiro.
Jaunajos autobusos būs zemā grīda, informācijas tablo, apkures un kondicionēšanas iekārtas un drošības kameras. Tie darbosies ar dīzeļdzinējiem.
Vadoties pēc negatīvās pieredzes ar trolejbusu iepirkumu, “Rīgas satiksme” izpētījusi, ko un par cik šīs firmas pārdevušas citām pilsētām, un Rīgai esot caurmērā lētāks piedāvājums nekā citiem.
Visus autobusus piegādās piecu gadu laikā. Paredzēts, ka tie kalpos 12 gadus.
Viena 18 metru garā autobusa cena – 318 000 eiro, bet 12 metrus garā autobusa cena – 242 500 eiro.
Kā ziņots, autobusu iepirkuma konkursā piedāvājumus iesnieguši četri ražotāji – “Solaris” no Polijas, vācu ražotāji “Mercedes Benz”, Itālijas, Francijas un Vācijas dibinātā kompānija “Iveco”, kā arī Latvijā izveidotais uzņēmums “Amoplant”.
Ar diviem konkursa pretendentiem Rīgas domei bijuši darījumi arī iepriekš. No 2002.gada jūlija līdz 2006.gada decembrim “Rīgas satiksmei” tika piegādāti Vācijas autobūves koncerna “Daimler” ražoti 117 “Mercedes Benz” autobusi, kuru iegādē vēlāk atklājās starptautisks kukuļošanas skandāls, uzpērkot Rīgas domes amatpersonas. Savukārt “Solaris” iepriekš uzvarējis iepirkuma konkursā 2004.gadā, kad “Rīgas satiksmei” piegādāja 63 jaunus autobusus.
Piedāvājumi tika atvērti 31.janvārī, nosakot tiem četru mēnešu ilgu derīguma termiņu. Maija nogalē “Rīgas satiksme” lūdza uzņēmumus pagarināt piedāvājumu derīguma termiņu par diviem mēnešiem, jūlijā – vēl par vienu. Tādējādi kopumā “Rīgas satiksmes” iepirkumu speciālisti šo jautājumu analizējuši vairāk nekā septiņus mēnešus.
Ilgo lēmuma pieņemšanas laiku “Rīgas satiksme” skaidro ar to, ka piedāvājumu vērtēšana ir saistīta ar sarežģītiem aprēķiniem un iesniegtās informācijas pārbaudi, jo, tā kā pašai “Rīgas satiksmei” jaunu autobusu un trolejbusu iegādei saņemt aizdevumu nav iespējams, konkursa dalībniekiem izvirzīta prasība pašiem kreditēt pasūtījumu.
LETA jau ziņoja, ka “Rīgas satiksmes” attīstības stratēģija paredz tuvāko piecu gadu laikā iegādāties 125 jaunus trolejbusus un 175 jaunus autobusus, kas tiks piegādāti pakāpeniski piecu gadu laikā. Tos paredzēts izmantot visos maršrutos, nomainot vecākos transportlīdzekļus, bet nolietotos transportlīdzekļus “Rīgas satiksme” centīsies pārdot izsolē. Plānots, ka no 175 autobusiem 70% būs 18 metrus garie transportlīdzekļi, bet 30% – standarta īsie autobusi.
Trolejbusu iepirkuma konkursā par uzvarētāju nosaukts vienīgais pretendents – Čehijas firma “Škoda Electric”, kas Rīgai piegādās 125 trolejbusus, katru 808 000 eiro vērtībā. Līguma kopsumma sasniegs 131,8 miljonus eiro jeb 92,6 miljonus latu, tā dārdzība tiek pamatota ar to, ka trolejbusi būs vismaz 18 metrus gari un aprīkoti ar dažādām iekārtām komfortam un drošībai.