Renault-Nissan Alliance un Daimler AG izpilddirektori 11. septembrī pastāstīja par kompāniju partnerības straujo attīstību un mērķi paplašināt sadarbību globālā mērogā.
Franču, japāņu un vāciešu sadarbība aizsākās 2010. gada aprīlī ar trim pamatprojektiem, kas galvenokārt bija koncentrēti uz Eiropas tirgu. Kopš tā laika portfeļa apjoms ir pieaudzis līdz desmit nozīmīgiem projektiem, to skaitā ir vērienīgas iniciatīvas no Ziemeļamerikas līdz pat Japānai. Attiecīgās biznesa vienības strādā kopā, daloties pieredzē un arī citādi sadarbojoties.
- Kopīgi attīstīto liela mēroga projektu skaits ir pieaudzis no trīs līdz desmit.
- Nissan un Daimler ir pabeiguši rūpnīcas celtniecību, lai kopīgi ražotu dzinējus ASV.
“Mūsu sākotnējā sadarbība galvenokārt koncentrējās uz Eiropas projektiem, tagad mēs koncentrējamies uz kopdarbu visos lielākajos tirgos,” šodien ikgadējā partnerības preses brīfingā paziņoja Renault-Nissan izpilddirektors un priekšsēdētājs Karloss Gosns (Carlos Ghosn). “Lielākās ekonomikas vienmēr ir globāla mēroga.”
“Mēs turpināsim kopā meklēt jaunus projektus, kas dod labumu visiem mūsu partneriem un, galvenais, mūsu klientiem,” teica Daimler izpilddirektors un Mercedes Benz Cars vadītājs Dīters Zetce (Dieter Zetsche).
Par labu piemēru tam, kā partneri gūst labumu no sadarbības, izpilddirektori minēja kopējo Mercedes Benz četru cilindru benzīna dzinēju ražotni Dečerdā (Tenesijas štatā, ASV). Tikai pusotru gadu pēc celtniecības sākšanas 2012. gada maijā rūpnīca, kas tika celta kopējai Mercedes Benz četru cilindru benzīna dzinēju ražošanai, ir pabeigta. Šobrīd tiek uzstādītas rūpnīcas iekārtas, un sākt ražošanu ir plānots 2014. gada vidū. Dzinēji, kas tiks ražoti Dečertā, ir paredzēti Mercedes Benz C klasei, kas tiek ražoti Daimler rūpnīcā Tuskalūzā (Alabamā, ASV), un jaunajos Infiniti modeļos.
Pēc plāna turpinās arī kopīgais attīstības darbs pie trīs un četru cilindru benzīna dzinējiem ar turbokompresoriem un tiešo iesmidzināšanu. Dzinējos tiks izmantotas jaunākās tehnoloģijas un ievērojami tiks uzlabots degvielas patēriņš.
Cits veiksmīgās sadarbības piemērs dzinēju ražošanā ir jaunais Infiniti Q50, kas pavasarī tika prezentēts Ženēvā un būs pieejams rudenī. Tas sadarbībā ar Daimler būs pirmais Infiniti modelis ar enerģijas rekuperācijas sistēmu, dīzeļdzinēju un automātisko transmisiju.
Pirmie sadarbībā ražotie auto, tai skaitā Mercedes-Benz Citan, jau redzami uz ceļiem. Turklāt, sākot ar 2015. gadu, Infiniti piedāvās auto, kurā izmantotas komponentes no Daimler kompaktās klases konstrukcijas. Komponentes tiks izmantotas gluži jaunā veidā. Q30 koncepta auto pirmo reizi ir apskatāms Frankfurtes auto izstādē.
Sadarbība turpinās arī komerciālo transportlīdzekļu jomā. Tiek plānots Daimler Trucks Asia apakšvienību Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) apgādāt ar Nissan NV350 Urvan komerciālajiem furgoniem, kas noteiktos eksporta tirgos tiks realizēti Mitsubishi Fuso paspārnē.
Šāda stratēģija 2013. gada sākumā tika veiksmīgi izmantota arī zemas kravnesības furgoniem, lai paplašinātu attiecīgo produktu portfeli jaunos segmentos: Fuso Canter Guts zemas kravnesības furgons (kravnesība: 2,0 tonnas) tiek piegādāts Nissan, un Nissan Atlas F24 (kravnesība 1,5 tonnas) tiek piegādāts Mitsubishi Fuso. Savstarpējās piegādes apjomi Japānas tirgū sākotnēji ir sasnieguši aptuveni 1300 vienības.
Arī Smart/Twingo projekts virzās, kā plānots. Drīz tiks sākta jaunā divvietīgā Smart ražošana Smart rūpnīcā Hambahā (Francijā) un četrvietīgā Smart un Renault Twingo modeļa pēcteča ražošana Renault rūpnīcā Novo Mesto (Slovēnijā). Modeļu palaišana tirgū ir plānota 2014. gada otrajā pusē. Jaunās Smart un Renault Twingo paaudzes tiek attīstītas uz kopējas konstrukcijas bāzes, bet tie būs neatkarīgi produkti ar nekļūdīgām zīmola iezīmēm. Šajā pirmdienā Frankfurtes auto izstādē tika prezentēts jaunais četrvietīgais Smart (Smart Forjoy).
Foto: Publicitātes foto
Foto: Publicitātes foto
Foto: Publicitātes foto
Foto: Publicitātes foto