Rīga. Ar Insignia Country Tourer modeli Opel flagmaņa jaunā saime ir nokomplektēta. Kamēr tā radniecīgais Sports Tourer ir elegants ģimenes un biznesa universāls, tikmēr jaunais Insignia Country Tourer vairāk iemieso tieši alkas pēc piedzīvojumiem.
Atlētiskais un daudzpusīgais modelis nodrošina brīvības sajūtu ārpus pilsētas ierobežojumiem un asfaltētiem ceļiem. Tā raksturīgākās iezīmes ietver automobiļa apakšas dekoratīvos aizsargpaneļus priekšā un aizmugurē, ievērojamus riteņu arku un apakšējās virsbūves daļas apšuvumus un dubultās izplūdes caurules. Savukārt, lai nodrošinātos pret nevienmērīga ceļa reljefa slēptajām briesmām, zem Country Tourer dzinēja nodalījuma uzstādīts augstas izturības tērauda aizsargpanelis, kura īpašais pārklājums rūpējas arīdzan par paša izstrādājuma ilgtspējību. Tikmēr modeļa modernā pilnpiedziņas sistēma nodrošina saķeri un drošu vadāmību jebkādos apstākļos. Tas viss apvienots ar jaudīgu turbodzinēju – 184 kW/250 ZS 2,0 litru SIDI tiešās iesmidzināšanas benzīna vienību vai augstas veiktspējas 2,0 BiTurbo CDTI, kuri abi nodrošina iespaidīgu 400 Nm maksimālo griezes momentu. Jaunā Insignia Country Tourer (2,0 CDTI ar 120 kW/163 ZS, sešpakāpju manuālā transmisija, pilnpiedziņa un Start/Stop sistēma) cena šobrīd, uzsākot tā tirdzniecību Latvijā, ir sākot no 26 750 eiro (ieteicamā mazumtirdzniecības cena, ieskaitot PVN).
Foto: GM Media
„Jaunā Opel Mokka modeļa sensacionālie panākumi subkompakto SUV segmentā lieliski demonstrē krosovera tipa automobiļu pieaugošo popularitāti,” norāda Opel izpilddirektors Dr. Karls-Tomass Noimans (Dr. Karl-Thomas Neumann). „Ar jauno Insignia Country Tourer mēs vēlamies aizpildīt šo brīvo sportisko nišu vidējā izmēra klasē. Šis modelis mums ļauj klientiem piedāvāt alternatīvu, kāda vēl nav bijusi Opel klāstā. Tagad viņi mūsu vadošā modeļa kvalitāti var baudīt ar krietnu devu piedzīvojumu garšas. Tajā pašā laikā mēs esam pārliecināti, ka Insignia Country Tourer atlētiskais izskats ies pie sirds arī daudziem jauniem mūsu zīmola klientiem.”
Opel pilnpiedziņa: augstākās klases tehnoloģija vidējā izmēra segmentā
Elektroniski kontrolētā 4×4 riteņu piedziņa ietver īpaši kvalitatīvu sajūgu, kas darbojas pēcHaldex principiem, un elektronisko bloķējošo diferenciāli, tādējādi nodrošinot izcilu vilkmi uz dažādu veidu ceļa virsmām. Tā nepārtraukti pielāgojas ceļa apstākļiem un nemanāmi no 0 līdz 100 % diapazonam sadala jaudu starp priekšējo un aizmugurējo asi, kā arī aizmugurējiem riteņiem. Piedziņas lielākais trumpis ir tas, ka tā šo jaudas sadali veic vēl pirms riteņa izslīdēšanas vilkmes trūkuma dēļ, kas raksturīgi, piemēram, pārvietojoties pa slapjiem vai ar sniegu klātiem ceļiem. Pilnpiedziņas sistēma kombinācijā ar augstākā līmeņa elektroniskoFlexRide šasiju nosaka standartus reaģēšanas laikam un automobiļa kontrolei.
Foto: GM Media
Nepieciešamības gadījumā sajūgu kontrolējošā ierīce nekavējoties pārvada griezes momentu uz aizmugurējo asi. 4×4 sistēmas sensori atsevišķos kontroles moduļus nepārtraukti apgādā ar informāciju, kas ietver novirzes daudzumu, paātrinājumu, stūres novietojumu, riteņu ātrumu, akseleratora pedāļa pozīciju, motora ātrumu un griezes momentu. No iegūtās braukšanas apstākļu informācijas pastāvīgi tiek pielāgota jaudas sadale uz priekšējo/aizmugurējo asi.
Maksimāla stabilitāte un augstāka dinamika tiek nodrošināta ar elektroniski kontrolēto aizmugurējās ass bloķējošo diferenciāli (eLSD). Tas kontrolē jaudas sadali starp aizmugurējiem riteņiem, pārvadot griezes momentu uz riteni, kuram dotajā brīdī ir vislabākā saķere ar ceļu. Izsmalcinātā adaptīvās pilnpiedziņas sistēmas darbība ne tikai nodrošina labāku vilkmi sliktas ceļa saķeres apstākļos, bet visās situācijas arī rūpējas par augstākā līmeņa automobiļa kontroles iespējām un aktīvo drošību. Insignia Country Tourer vilkmi var nodrošināt arī tad, ja trīs no četriem riteņiem ir bez saķeres un tikai viens ir izmantojams.
Adaptīvā pilnpiedziņas sistēma vadītājam palīdz arī ne tik kritiskās situācijās. Lai samazinātu berzes zudumus un ekonomētu degvielu, laikā, kad sistēmās iejaukšanās nav nepieciešama, tā automātiski pārslēdzas uz priekšpiedziņu.
Foto: GM Media
Turbodzinēji rūpējas par augstu griezes momentu
Spēcīgs turbodzinējs ir lielisks sabiedrotais Country Tourer modernajai 4×4 pilnpiedziņas sistēmai. Dzinēju piedāvājuma spektrs ietver trīs dzinējus, kuru priekšgalā atrodas teicamas veiktspējas 184 kW/250 ZS 2,0 SIDI (Spark Ignition Direct Injection jeb dzirksteļaizdedzes tiešā iesmidzināšana) benzīna turbodzinējs. Tas nodrošina iespaidīgu 400 Nm griezes momentu, bet tiešā iesmidzināšana rūpējas par daudzveidīgu vilkmes nodrošinājumu.
Augstās veiktspējas 143 kW/195 ZS 2,0 BiTurbo CDTI dīzeļdegvielas dzinējs arī nodrošina 400 Nm griezes momentu. Tā sekvenciālais divpakāpju turbokompresors nodrošina tūlītēju droseles reakciju, rūpējoties par teicamu vilkmi. Piedāvāto motoru spektru noslēdz 120 kW/163 ZS 2,0 CDTI (ar vienu izplūdes cauruli) vienība, kas ietver 350 Nm griezes momentu ar iespējuoverboost režīmā to paaugstināt līdz pat 380 Nm. Pieklājīga aprīkojuma BiTurbo modelis šobrīd, par godu Insignia Country Tourer tirdzniecības uzsākšanai Latvijā, ir pieejams par ļoti pievilcīgu cenu – sākot no 29 800 eiro.
Gan 2,0 SIDI Turbo, gan 2,0 CDTI ir pieejami kopā ar sešpakāpju manuālo vai automātisko transmisiju, bet 2,0 BiTurbo CDTI – tikai ar pēdējo.
Pateicoties visiem šiem raksturlielumiem, Insignia Country Tourer ir arī ideāli piemērots kravas vilkšanai. Par maksimālu stabilitāti un drošību rūpējas Opel elektroniskā piekabes stabilitātes kontroles sistēma (TSA). Mirklī, kad automobilim ir pievienots sakabes āķis, izsmalcinātā drošības sistēma automātiski aktivizējas un izmanto citas standarta sistēmas – ESPPlus – palīdzību, lai novērstu jebkādu nestabilitāti, kas varētu rasties, velkot piekabi vai treileri.
Foto: GM Media
Izsmalcināts stils: atlētisks universāls ar SUV raksturu
Jaunā Insignia Country Tourer mērķtiecīgais dizains skaidri signalizē par savu spēcīgo tieksmi pēc brīvības. Opel raksturīgais režģis, kurš tagad kļuvis platāks un dziļāks, automobiļa priekšu padara izteikti pievilcīgu. Horizontālā plāksne, kuru rotā zīmola logo, ir veidota spārnu formā, un tie tiecas uz lukturiem. Zem motora pārsega gozējas mirdzošs sudraba krāsas aizsargpanelis, bet ievērojamais dizains atbalsojas arī automobiļa aizmugurē, kur aizsargpaneli ieskauj dubultās izplūdes caurules. Visi šie elementi vienlaicīgi komunicē automobiļa jaudu un drošību.
Vēl viena raksturīga iezīme ir antracīta krāsas aizsargājošais apšuvums sānu sliekšņiem un automašīnas virsbūves apakšējai daļai, nodrošinot riteņu arkām vēl izteiksmīgāku izskatu. Insignia Country Tourer robustā āriene atgādina pārliecinošu, pašpārliecinātu personu. Pēdējā vizuālā iezīme ir izteiksmīgie priekšējie un aizmugurējie lukturi. Tonētie lukturi ar hromēto akcentu ielaidumiem izdveš augstu kvalitāti un ieskauj spārnu formas LED dienas gaitas gaismas (atkarībā no aprīkojuma versijas). Grafiskā dizaina tēma atkārtojas aizmugurē, kuru spoži izgaismojas bremžu un gabarītu LED lukturi. Ar savām unikālajām dizaina iezīmēm jaunais Insignia Country Tourer veiksmīgi apvieno tā sportiskā piedzīvojumu meklētāja un zīmola prestižā flagmaņa lomas.
Jaunā Insignia saime jau ir pieejama pie Opel automobiļu oficiālajiem izplatītājiem Latvijā – 1,4 Turbo sedana cena ir sākot no 18 500 eiro, bet pilnīgi jaunā Country Tourer – sākot no 26 750 eiro.
Foto: GM Media
Foto: GM Media