Ņemot vērā to, cik mānīga mēdz būt ziema Latvijā, eksperti iesaka izvēlēties tādas riepas, kas ir piemērotas ziemeļvalstīm – lai gan uz ledus, gan sniegotiem un slapjiem ceļiem automašīna stabili turētos uz ceļa.
Neskatoties uz ekspertu brīdinājumiem un statistiku, kas norāda, ka Latvijā viens no top trīs visbiežāk sastopamajiem auto nelaimes gadījumu iemesliem ir nodilušu auto riepu izmantošana, kā arī auto riepu lietošana tām nepiemērotā sezonā, autobraucēji tomēr par lielākajiem riskiem ceļu satiksmes drošībā uzskata cilvēcisko faktoru. Nepietiekami tiek novērtēts tehniskais auto stāvoklis – auto riepu kvalitāte, liecina GfK CR Baltic un Goodyear janvārī veiktais pētījums. Tādēļ Goodyear atkārtoti vēršas pie autovadītājiem Latvijā, lai aicinātu viņus izvēlēties tādas riepas, kas ir piemērotas Latvijas mainīgajiem apstākļiem ziemā.
Foto: iAuto.lv
Balstoties uz Goodyear veiktajiem pētījumiem, Ziemeļvalstu braucējinemainīgi izvēlas riepas, kas ir piemērotas šādiem laika apstākļiem. No Goodyear izstrādātajiem produktiem tas ir UltraGrip Ice+. Šo riepu modeļa idejas mērķis ir radīt īpaši piemērotas riepas ziemeļvalstu ziemas ceļie, un to izstrādē ir izmantotas dažādas tehnoloģijas, tostarp jaunā ActiveGrip tehnoloģija, kas apvieno divkāršā pārseguma savienojumu un novatoriskās hibrīdveida lameles, optimizējot saskari ar virsmu un sniegumu uz ledus.
“Goodyear UltraGrip Ice+ neseno ienākšanu skaļi apsveica gan auto eksperti, gan arī žurnālisti. Tā it īpaši tika cildināta par stabilo sniegumu un izcilo saķeri gan sniegā, gan uz ledus, kā arī par lielisko vadāmību gan uz sausiem, gan slapjiem ceļiem. Neradžotā ziemas riepa joprojām saņem augstus vērtējumus par savu sniegumu,” stāsta Goodyear pārstāvis Gints Jegurs.
Neatkarīgais institūts Test World Somijā 2011. gadā veica Goodyear UltraGrip Ice+ testus, kas uzrādīja izcilu sniegumu, salīdzinājumā ar konkurentu izstrādātajiem produktiem. Šīs riepas sasniedz izcilus rezultātus visu veidu ekstrēmo ziemeļvalstu ziemas ceļu apstākļos, uzrādot par 8% labāku vispārējo sniegumu [1] un par 11% īsāku bremzēšanas ceļu mitrumā, salīdzinājumā ar konkurentu izstrādātajiem produktiem. Riepai ir izcila saķere visos mainīgajos ziemas apstākļos, tāpēc Test World pasludināja UltraGrip Ice+ par labāko ziemas riepu ziemeļvalstu apstākļiem.
Goodyear UltraGrip Ice+ ir guvušas arī vairāku nozīmīgāko ziemeļvalstu un Baltijas valstu autožurnālu atzinību. UltraGrip Ice+ tika vērtētas Goodyear testa braucēju programmas ietvaros, kuras laikā 262 tirgotāji izmēģināja riepas četrus mēnešus. Autovadītāju uzdevums bija riepas vērtēt skalā no 1 līdz 4, ņemot vērā vairākus parametrus.
Ieteikums Noteikti iesaku = 3 |
Vērtējums par bremzēšanu uz ledus Sliktākais = 1 Labākais = 4 |
Vērtējums par vadāmību uz ledus Sliktākais = 1 Labākais = 4 |
Vērtējums par paātrinājumu uz ledus Sliktākais = 1 Labākais = 4 |
Vērtējums vadāmībai sniegā Vissliktākais=1 Vislabākais=4 |
Vērtējums paātrinājumam sniegā Vissliktākais=1 Vislabākais=4 |
2,65 |
3,02 |
3,06 |
3,38 |
3,52 |
3,38 |
Balstoties uz testa braucēju programmas rezultātiem, UltraGrip Ice+ saņēma īpaši augstus novērtējumus par vadāmību sniegā (3,52) un paātrinājumu sniegā (3,38). Vienlaikus tās saņēma arī lielisku vispārējo ieteikumu vērtējumu – 2,65 skalā no 1 līdz 3.
[1] Salīdzināts ar trīs vadošo konkurentu riepu vidējo sniegumu; sniegā un uz ledus; 2010. gada janvārī, izpildītājs “Test World”, riepas izmērs: 205/55R16 94T; testa automašīna: Ford Focus 2.0, benzīna dzinējs, Ivalo, Somija, atskaites Nr.: TW20100032; uz sausa un slapja ceļa; 2010. gada janvārī, izpildītājs “Test World”, riepas izmērs: 205/55R16 94T; testa automašīna: VW Golf 6 V2.0 TDI, Mirevala, Francija, atskaites Nr.: TW20100032