Vēl viens revolucionārs transportlīdzeklis, vēl viens maksimālais novērtējums – Euro NCAP piešķīrusi jaunajai Mazda3 maksimālo piecu zvaigžņu vērtējumu. Tas nozīmē, ka jaunais Mazda modelis pagaidām ir drošākais Euro NCAP testētais kompaktās klases automobilis Eiropā 2013. gadā.
Visu laiku pārdotākā Mazda modeļa jaunākā versija ir saņēmusi izcilu novērtējumu visās četrās kategorijās, iegūstot 93% par pieaugušo aizsardzību un 86% par bērnu aizsardzību, kas ir šā gada augstākie rādītāji Eiropā, kā arī attiecīgi 65% un 81% gājēju aizsardzības un drošības palīgsistēmu kategorijā. Šie skaitļi bez problēmām iekļāvās robežās, kas nepieciešamas Euro NCAP piecu zvaigžņu vispārējā novērtējuma saņemšanai**. Šādu novērtējumu no tik lielas drošības vērtēšanas organizācijas jaunā Mazda3 saņem pirmo reizi.
• Jaunais kompakts klases automobilis ir jau piektais Mazda modelis, kuram piešķirts augstākais iespējamais novērtējums.
• Automobiļa pārliecinošā dinamika un vadāmība ļauj padarīt ceļu satiksmes negadījumus par vēl retāku parādību
Kopš 2009. gada, kad Euro NCAP ieviesa jauno un stingro vērtēšanas sistēmu, hečbeka un sedana versijā pieejamais modelis ir jau piektā Mazda, kas izpelnījusies piecu zvaigžņu novērtējumu. Tā seko pārliecinošās Mazda3, iepriekšējā un jaunā Mazda6 modeļa un Mazda CX-5 pēdās. Tāpat kā diviem iepriekšminētajiem modeļiem, arī jaunajai Mazda3 ir vienreizēja, triecienus absorbējoša SKYACTIV virsbūve un SKYACTIV šasija. Aptuveni 60% virsbūves ir veidota no augstas un īpaši augstas izturības tērauda. Tas ir vairāk nekā tās iepriekšējā versijā, tādējādi jaunā kompaktās klases Mazda ir kļuvusi vēl vieglāka un par 30% izturīgāka. Pateicoties tam, automobilī ir uzlabota pasīvā drošība, ko papildina augsti attīstītā i-ACTIVSENSE aktīvās drošības tehnoloģija, kas darbojas uz sensoriem. Euro NCAP vērtēšanas sistēmā šādas sistēmas tiks iekļautas sākot ar 2014. gadu.
Jaunā Mazda3, kas tika laista pārdošanā Eiropā pagājušajā mēnesī, izceļas arī ar pārliecinošu, atsaucīgu paātrinājuma, bremzēšanas un stūrēšanas sistēmu. Šie elementi padara autovadīšanu drošāku un palīdz samazināt ceļu satiksmes negadījumu risku, neietekmējot braukšanas prieku. Automobilim ir arī pilnībā pārveidots interjers, kas balstīts uz jauno salona dizaina koncepciju. Tās ideja ir palīdzēt autovadītājam maksimāli izmantot transportlīdzekļa piedāvātās informācijas sistēmas.
* Eiropas jauno automobiļu novērtēšanas programma, neatkarīga automobiļu drošības novērtēšanas organizācija, kas darbojas kopš 1997. gada.
** Pieaugušo drošība – 80%; bērnu drošība – 60%; gājēju drošība – 60%; drošības palīgsistēmas – 65%; vispārējā drošība – 80%. Katras kategorijas rezultātu veido vairāki triecientesti, tostarp frontālā sadursme ar ātrumu 64 km/h, sānu trieciens ar ātrumu 50 km/h, sāniska automobiļa ietriekšanās stabā ar ātrumu 29 km/h un triecientesti ar ātrumu 40 km/h pieaugušo un bērnu gājēju drošības novērtēšanai. Euro NCAP vērtē arī elektronisko trajektorijas stabilizācijas programmu (ESC), ko Mazda dēvē par dinamisko trajektorijas stabilizācijas kontroli (DSC).