Vienlaikus ar “Rīdzinieka karti” nāksies lietot arī nepersonalizētos dzeltenos e-talonus

Lai varētu izmanot vairākus biļešu veidus Rīgas sabiedriskajā transportā, atsevišķās situācijās ar vienu personalizēto e-talonu jeb “Rīdzinieka karti” nepietiek un ir jāizmanto arī vienreiz lietojamie, dzeltenie e-taloni, aģentūrai LETA atzina pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” preses sekretārs Viktors Zaķis.

Zilajos e-talonos – personalizētajos, nepersonalizētajos un arī “Rīdzinieka kartēs – var ielādēt astoņus dažādus biļešu veidus, un, kāpjot sabiedriskajā transportā, tiek reģistrēta pasažierim izdevīgākā biļete. Tā, piemēram, ja pasažieris izmanto mēneša biļeti vienam transporta veidam vienam maršrutam, tad katru reizi, iekāpjot šajā transportamaršrutā, tiks reģistrēta mēneša biļete.

Sarežģītāk būs situācijā, ja e-talonā vienlaikus ielādētas gan biļetes vienam braucienam, gan 24 stundu biļete. Kāpjot transporta veidā, uz kuru neattiecas mēnešbiļete, vispirms tiks reģistrēta 24 stundu biļete, jo tā ir izdevīgāka pasažierim, pat ja pasažieris būtu vēlējies izmantot vienreizējo biļeti.

“Ja pasažierim ir nepieciešams vienlaicīgi izmantot visus trīs pieminētos biļešu veidus, “Rīgas satiksme” iesaka “Rīdzinieka kartē” ielādēt mēneša biļeti un vienlaicīgi vai nu 24 stundu biļeti, vai arī braucienu biļetes pēc izvēles, savukārt otru biļešu veidu iegādāties atsevišķi dzeltenajā e-talonā. Tādējādi pasažierim būs vieglāk sekot līdz tam, kad un kur lietot attiecīgās biļetes,” skaidroja Zaķis.

Zaķis arī norāda, ka vienam pasažierim drīkst būt tikai viens personalizētais e-talons vai “Rīdzinieka karte”. Pagaidām vēl nav skaidrs, vai arī gadījumos, kad nepieciešams iegādāties nepersonalizēto e-talonu, Rīgā deklarētajiem iedzīvotājiem būs pieejamas solītās “rīdzinieka atlaides” – par to pēc 1.marta tiks ziņots atsevišķi.

Jau ziņots, ka Rīgas dome pagājušā gada nogalē apstiprinājusi jaunu tarifu – līdzšinējo 0,71 eiro (50 santīmu) vietā pilna biļetes cena no 1.janvāra palielināta līdz 1,20 eiro (84 santīmiem), kas atbilstot viena brauciena pašizmaksai. Iecerēts, ka pasažieriem, kuri dzīvesvietu deklarējuši Rīgā un izmanto par “Rīdzinieka karti” pārdēvēto personalizēto e-talonu, tiks nodrošināta 50% atlaide.

Tā kā noteikumi par atlaidēm joprojām nav stājušies spēkā, turklāt pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” nespēja nodrošināt “Rīdzinieka kartes” izsniegšanu visiem klientiem līdz 31.decembrim, tika noteikts pārejas periods līdz 1.martam, lai šajā laikā visi pasažieri biļetes varētu iegādāties par puscenu jeb par 0,60 eiro. Pārejas perioda atlaides attiecināmas tikai uz tām biļetēm, kas iegādātas iepriekšpārdošanā, bet sabiedriskajā transportā, pērkot biļeti pie vadītāja, pasažieriem jāmaksā pilnā cena, kas ir divreiz lielāka – 1,20 eiro.

Līdz šim autobusos, trolejbusos, tramvajos, mikroautobusos un vilcienos Rīgas robežās biļete maksāja vienādi – 50 santīmu -, tāpēc visos transporta veidos bija izmantojamas vienādas biļetes. Tomēr no 1.janvāra pasažieriem jārēķinās, ka pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” autobusos, trolejbusos un tramvajos biļete līdz 1.martam maksā 0,60 eiro, bet pilnsabiedrības “Rīgas mikroautobusu satiksme” minibusos un pasažieru vilcienos Rīgas administratīvās teritorijas robežās – 0,70 eiro. Tāpēc, iegādājoties biļetes, pasažieriem jānorāda, kādam transporta veidam tā nepieciešama.

Biļetes, kas iegādātas līdz 31.decembrim par 50 santīmiem jeb 0,71 eiro, būs derīgas visos Rīgas sabiedriskātransporta veidos līdz 28.februārim ieskaitot. Vienlaikus Brandavs norādīja, ka pašreizējās “Rīgas satiksmes” biļetes ir lētākas nekā tās, kas pārdotas līdz 31.decembrim, tāpēc, viņaprāt, pasažieriem izdevīgāk būtu vērsties “Rīgas satiksmes” klientu apkalpošanas centros, lai atgrieztu naudu par iepriekšējām biļetēm, kas pirktas par 0,70 eiro, un iegādātos lētākas – par 0,60 eiro.

“Rīgas satiksmes” biļetes, kas maksā 0,60 eiro, nebūs derīgas braukšanai mikroautobusos un vilcienos, tāpēc var gadīties, ka biļete jāiegādājas pie mikroautobusa vadītāja vai vilciena konduktora par dārgāku cenu. Jau ziņots, ka mikroautobusos, pērkot biļeti pie vadītāja, jāmaksā viens eiro, savukārt, pērkot biļeti vilcienā, konduktoram vai vilciena pavadonim jāpiemaksā 0,50 eiro.

Savukārt dārgākās mikroautobusu un vilcienu biļetes, kas maksā 0,70 eiro, būs derīgas arī braukšanai “Rīgas satiksmes” autobusos, trolejbusos un tramvajos. “Rīgas satiksme” uzsver, ka e-talona sistēma iekārtota tā, ka tā vienmēr izmanto lētāko pieejamo piedāvājumu, taču, ja e-talonā nebūs pieejamas biļetes par 0,60 eiro, “Rīgas satiksmes” transportlīdzekļos sistēma automātiski pieņems biļeti 0,70 eiro vērtībā, un abu biļešu cenu starpība pasažierim netiks atmaksāta.

Tikmēr e-talona ieviesējs, SIA “Rīgas karte” personalizētā e-talona jeb “Rīdzinieka kartes” īpašniekiem iesaka ērtības labad e-talonu izmantot kā “elektronisko maciņu”, kurā lietotājs ieskaita naudas summu atbilstoši savām vajadzībām. Ar “elektronisko maciņu” var gan norēķināties par biļeti jebkurā Rīgas sabiedriskajā transportā par atbilstošu cenu, gan samaksāt par “Rīgas satiksmes” apsaimniekoto autostāvvietu lietošanu. Norēķinoties šādā veidā, sistēma no īpašnieka iemaksātā depozīta vienkārši “novelk” nepieciešamo summu. Tomēr līdzīgi kā situācijā ar e-talonu, 24 stundu biļetēm, visticamāk, nāksies pirkt atsevišķu vienreiz lietojamo, dzelteno e-talonu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.