“Rīgas mikroautobusu satiksmei” par pārkāpumiem pērn piemēroti sodi 3040 latu apjomā; pasažieri joprojām sūdzas

Rīgas domes Satiksmes departaments pilnsabiedrībai “Rīgas mikroautobusu satiksme” (RMS) par pārvadājuma līguma nosacījumu nepildīšanu pērn pusgada laikā piemērojis sodus kopumā 3040 latu apjomā, tomēr līdz gadu mijai mikroautobusu tīklā satiksmi pilnībā nav izdevies sakārtot, aģentūra LETA uzzināja uzņēmumā.

Par dažādiem pārkāpumiem jūnijā RMS piemērots 240 latu sods, jūlijā – 440 latu, septembrī – 340 latu, oktobrī – 820 latu, novembrī – 480 latu, decembrī – 720 latu.

Uzņēmuma vadītājs Vitālijs Komars aģentūrai LETA pastāstīja, ka Satiksmes departamenta uzliktos sodus uzņēmums jau ir nomaksājis. Tā kā RMS par minibusu pakalpojumu nodrošināšanu Rīgā līgumu ir noslēgusi ar pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” un RMS darbojas saskaņā ar apstiprināto plānu, “Rīgas satiksme” 2013.gadā nevienu sodu RMS nav uzlikusi.

Jau ziņots, ka RMS septembra vidū saņēma bargu rājienu no Rīgas domes vadības par līgumsaistību nepildīšanu – 5% reisu netika izpildīti un solīto jauno mikroautobusu vietā kursēja iznomāti vecie modeļi. Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) arī piebilda, ka gadījumā, ja šie pārvadājumi netiks sakārtoti, pašvaldībai un “Rīgas satiksmei” nāksies domāt par līguma laušanu.

Septembra nogalē RMS un “Rīgas satiksme” vienojās, ka mikroautobusu satiksme Rīgā tiks sakārtota līdz 29.decembrim. Trūkumu novēršanas plānā paredzēts, ka no piegādātāja nepieciešamās mašīnas maršruta tīkla nodrošināšanai saņems līdz 29.decembrim, tomēr, pēc RMS sniegtās informācijas, noprotams, ka pilnībā šo solījumu uzņēmumam vēl nav izdevies izpildīt.

Janvāra sākumā RMS rīcībā ir 159 mikroautobusi, no tiem 94 ir jaunie transportlīdzekļi – 84 “Mercedes Benz Sprinter” un 10 “VolksWagen Crafter”. Tomēr joprojām 65 busiņi jeb aptuveni 40% no kopējā skaita ir nomāti lietotie mikroautobusi. Komars norāda, ka līdz 20.janvārim tiks saņemti vēl 16 jauni “Mercedes Benz Sprinter” mikroautobusi.

Saskaņā ar apstiprināto kustības sarakstu darbdienās maršruti jāapkalpo ar 153, bet brīvdienās – ar 115 mikroautobusiem. Komars norāda, ka minētais mikroautobusu skaits uz līnijas arī tiek nodrošināts. Jautāts, vai visi reisi tiek izpildīti atbilstoši “Rīgas satiksmes” mājaslapā publiskotajiem sarakstiem, Komars atbildēja apstiprinoši, taču piebilda, ka “ir bijuši atsevišķi gadījumi, kad tehnisku iemeslu dēļ – transportlīdzekļu vai tā aprīkojuma bojājumu dēļ – kāds reiss netiek izpildīts līdz brīdim, kad maršruta apkalpošanā norīko rezerves mikroautobusu”.

Rīgas domes Satiksmes departamenta sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Dišlere aģentūrai LETA pastāstīja, ka departamenta Satiksmes vadības centrs uz bezmaksas tālruni joprojām saņem daudz sūdzību par mikroautobusiem, taču viņa uzsvēra, ka nav iespējams nodalīt, vai tās ir par RMS busiņiem vai tā saucamajiem “neregulārajiem pārvadātājiem”, kas joprojām kursē Rīgas ielās un, izbraucot īsi pirms regulārajiem RMS reisiem, “noceļ” RMS pasažierus.

Visbiežākās sūdzības ir raksturīgas tā sauktajiem “neregulārajiem pārvadātājiem” kā “Eko Bus” un citi. Pasažieri, kas tos izmanto, sūdzas par pieļaujamā pasažieru skaita pārsniegšanu, biļešu neizsniegšanu, saskaņotā maršruta neievērošanu un mikroautobusu vadītāju netikumu smēķēt pie stūres.

Satiksmes departamenta Kontroles dienests 2013.gadā komerciālajos pasažieru mikroautobusos ir veicis kopumā 4795 pārbaudes, no tām 4473 pārbaudes veiktas RMS mikroautobusos. Tajos konstatēti 412 pārkāpumi. Savukārt 322 gadījumos kontroles darbības veiktas “Eko buss” transportlīdzekļos, un visos 322 gadījumos arī konstatēti dažādi pārkāpumi, kas galvenokārt saistīti ar licencēm un darba uzskaiti, biļešu neizsniegšanu pasažieriem un tamlīdzīgi.

Dišlere norādīja, ka Satiksmes departamenta Kontroles dienests pastiprināti kontrolē tos pārvadātājus, par kuru apkalpotajiem mikroautobusiem tiek saņemtas iedzīvotāju sūdzības. Saskaņā ar pārvadājumu līgumu par konkrētiem pārkāpumiem var tikt piemērots līgumsods 40 latu apmērā par pirmo pārkāpumu mēnesī un 100 latu apmērā par katru nākamo pārkāpumu mēnesī.

Kopumā gan RMS, gan tā sauktajiem “neregulārajiem pārvadātājiem” Satiksmes departamenta Kontroles dienests izrakstījis līgumsodus 22 380 latu apmērā.

RMS vadītājs Komars aģentūrai LETA pastāstīja, ka neregulāro pārvadājumu skaits pilsētā kopumā ir stabilizējies – atkarībā no laikapstākļiem un dienas paralēli zilajiem RMS busiņiem vidēji dienā kursē ap 60 neregulāro pārvadājumu mikroautobusu. Vienlaikus šie komersanti kļuvuši slīpētāki un sākuši pārorientēties – atkarībā no diennakts laika un pasažieru plūsmas tie operatīvi novirza savus mikroautobusus maršrutos ar lielāku pasažieru plūsmu. Tiešos zaudējumus, ko šis rūpals nodara RMS, aprēķināt nav iespējams, piebilda Komars.

Kā ziņots, 2012.gada janvārī “Rīgas satiksme” noslēdza līgumu ar “Rīgas mikroautobusu satiksmi” uz pieciem gadiem, paredzot, ka uzņēmums nodrošinās paaugstināta komforta pasažieru pārvadājumus 35 maršrutos Rīgā.

No 1.janvāra, ieviešot eiro un jaunus tarifus, RMS transportlīdzekļos biļete, pērkot pie transportlīdzekļa vadītāja, maksā vienu eiro, savukārt iepriekšpārdošanā cena nav mainīta – biļete braukšanai mikroautobusā maksā 0,70 eiro (50 santīmu). No 1.marta, pērkot biļeti pie transportlīdzekļa vadītāja un e-talonā, biļete maksās 1,20 eiro, bet, pērkot biļeti ar “Rīdzinieka karti” – 0,70 eiro.

Jau ziņots, ka biļetes par 0,60 eiro, kas paredzētas braukšanai “Rīgas satiksmes” tramvajos, trolejbusos un autobusos, mikroautobusos nav derīgas, tāpēc pasažieriem laikus jāiegādājas attiecīgo biļeti, lai tā nebūtu jāpērk pie šofera, maksājot par 0,30 eiro dārgāk.

Vienlaikus mikroautobusu biļetes, kas iegādātas par 0,70 eiro, ir derīgas braukšanai tramvajos, trolejbusos un autobusos, taču jārēķinās, ka biļetes cenas starpība pasažieriem netiek apmaksāta.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.