2013.gadā Latvijā ir reģistrēti 69 automobiļi, kuri ir vairāk kā 30 gadus seni.
Auto Asociācija piedāvā ieskatam aprakstu par trim retro automobiļiem, kuri 2013.gada vasarā piedalījās seno spēkratu pasākumos Latvijā ar Rīgas Motormuzeja galvenā krājuma glabātāja Valda Kļaviņa komentāru.
DAIMLER DE- 27 Hooper Limousine (Lielbritānija, 1947.gads) Foto: Publicitātes foto
Viens no ekskluzīvākajiem pēckara Daimler limuzīna modeļiem ar R 6 cilindra dzinējiem. Šie automobiļi izgatavoti nelielā sērijā (50 eks.) pēc individuāliem pasūtījumiem pirmskara dizaina tradīcijās. Pamatā tos lietoja britu augstākā sabiedrība, t.sk., karaļnams. Šis auto atrasts un iegādāts 2012.gadā Nīderlandē, kur ilgus gadus tā iepriekšējais īpašnieks bija nīderlandiešu dziedātājs Gordons.
BUICK – Eight series 50, model „57” (ASV, 1935.gads) Foto: Publicitātes foto
1935.gadā Buick Motor Co. piedāvāja četru sēriju – 40; 50; 60 un 90, modeļus ar augšējo vārstu R8 cilindru dzinējiem un ar iespējamām no sešiem līdz astoņiem dažādiem virsbūvju izpildījumiem katrai sērijai. Izplatītākais variants bija četru durvju piecvietīgsvietīgs sedans. Šāds modelis „57” tika izgatavots 3778 eksemplāros.
Šie automobiļi bija samērā plaši izplatīti arī starpkaru Latvijā 30.gados. Piemēram, 1936.gadā šāds auto bija reģistrēts Valsts kontrolei, sabiedrībā pazīstamiem cilvēkiem, piemēram, Mintautam Čakstem. Šis auto 2005.gadā ievests Lietuvā no ASV, bet 2013.gadā – Latvijā.
CHRYSLER – Royal C-22 (ASV, 1939.gads) Foto: Publicitātes foto
30.gadu nogales ASV dizaina tradīcijās izgatavots standarta piecvietīgs pludlīnijas sedans ar R6 cilindru dzinēju. Royal sērijas modeļi bija vienkāršākie un lētākie 1939.gada Chrysler modeļu gammā. Saražoti 45955 eksemplāri.
Šis eksemplārs (stūre labajā pusē) 1939.gadā aizceļojis un ekspluatēts Dienvidāfrikā. Auto līdz 2013.gadam atradās vienas ģimenes īpašumā, kura 2000.gadā pārcēlās uz dzīvi Nīderlandē. 2013.gadā tika nolemts pēc daudziem gadiem automobili pārdot un tas atceļoja uz Latviju.