“BMW” 4.sērijas modeļu saime, kas pašlaik pārstāvēta ar divdurvju kupeju, kabrioletu un jaudīgo “M” modifikāciju, saņēmusi papildinājumu – četrdurvju „Gran Coupe”.
Foto: Publicitātes foto
Sportiskais četrdurvju automobilis ir 4,64 m garš, ar 2,81 m riteņu garenbāzi. Abi šie parametri ir precīzi tādi paši kā divdurvju kupejai, taču augstumā „Gran Coupe” ir par 1,2 cm augstāka un tās jumta līnija sniedzas par 11,2 cm tālāk. Arī bagāžnieks četrdurvju modelim ir nedaudz lielāks nekā „Coupe” – 480 litri jeb par 35 litriem vairāk.
Foto: Publicitātes foto
Tā kā „Gran Coupe” projektēts kā 4+1 transportlīdzeklis, aizmugures sēdeklis tai ir par 4 cm platāks nekā „Coupe” un teorētiski tur var iespiesties arī trešais pasažieris. Sēdekļa atzveltni var dalīt proporcijās 40:20:40 un pavisam nolaižot iegūt maksimāli 1300 litrus telpas bagāžai, kas ir labākais rādītājs starp šāda segmenta Premium klases modeļiem. Bagāžnieka vākam ir elektropievads, bet par papildmaksu pasūtāma „Smart Opener” sistēma, kas bagāža nodalījumu ļaus atvērt pašūpojot purngalu zem aizmugures bufera.
Foto: Publicitātes foto
Sākumā „Gran Coupe” būs pieejama ar pieciem motoriem. Jaudīgākais benzīna motors ir rindas trīs litru sešcilindru agregāts, kas attīsta 306 ZS, uz 100 km/h patērē 7,5 litrus degvielas un komplektā ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu 100 km/h sasniedz 5,2 sekundēs. Kombinācijā ar sešu pakāpju manuālo kārbu šis pats motors patērē 8,1 litru un 100 km/h sasniedz 5,5 sekundēs. Pirmajā gadījumā „Gran Coupe” Vācijā maksās 49 950 eiro, otrā 47 800€.
Foto: Publicitātes foto
Cenu ziņā pieejamākā „Gran Coupe” versija 420i (35 750€) apgādāta ar 2 litru 184 ZS četrcilindru benzīna motoru. Komplektā ar 6 pārnesumu manuālo kārbu tā patērē 6,4 litrus uz 100 km un no vietas līdz simtam paātrinās 7,5 sekundēs, tandēmā ar 8 pakāpju A/K (37 900€) – 6,1 litrus, bet sprinta distanci veic par 0,1 sekundi ilgāk.
Foto: Publicitātes foto
Tas pats motors versijā 428i attīstīs 245 ZS.
Foto: Publicitātes foto
Četrdurvju kupejai paredzēti arī divi dīzeļdzinēji, no kuriem taupīgākais (versija 418d, 143 ZS, cena 37 000€) 100 km varēs nobraukt, patērējot vien 4,6 litrus degvielas. Otrs dīzeļdzinējs attīsta 184 ZS.
Foto: Publicitātes foto
Foto: Publicitātes foto
Foto: Publicitātes foto