Tuvojoties siltajam laikam, autovadītājiem ir jāatceras par riepu maiņu – no 1. marta autovadītāji drīkst pāriet no vasaras uz ziemas riepām. Lai arī saskaņā ar likumdošanu Latvijā ar ziemas riepām bez radzēm teorētiski var pārvietoties visu gadu, Goodyear kopā ar auto ekspertiem apkopojis 5 iemeslus, kāpēc, mainoties sezonām, riepu maiņa tomēr būtu jāveic.
Foto: Publicitātes foto
1. Ilgāks riepu kalpošanas laiks
Kā norāda auto nozares eksperti, ziemas riepas pēc uzbūves ir mīkstākas, līdz ar to tās ātrāk nodilst. Ja autovadītāji vēlas, lai riepas kalpotu ilgāk, tad, iestājoties siltākam laikam, jāveic riepu nomaiņa un tās, kuras neatbilst aktuālajai sezonai – jāieziemo.
2. Lielāka drošība
Vasaras riepas, līdzīgi kā ziemas, ir izstrādātas tā, lai mainīgos laika apstākļos aktuālajā sezonā tām būtu labāka saķere ar ceļa segumu. Tas ne tikai palielinās riepas saskari ar ceļu bremzējot un pagriezienos, bet vienlaikus mazinās arī akvaplanēšanas risku.
3. Zemāks degvielas patēriņš un CO2 izmešu līmenis
Tā kā ziemas riepām ir masīvāks protektors, kurš ir paredzēts šķēršļu pārvarēšanai, nevis braukšanai par gludāku ceļa segumu, tad līdz ar to degvielas patēriņš, braucot ar tām, ir lielāks. Savukārt vasaras protektori ir paredzēti lielākai cīņai tieši ar ūdeni pēc spēcīgām lietus gāzēm, līdz ar to riepas nav tik masīvas un tādējādi tiek samazināts degvielas patēriņš, kā arī CO2 izmešu līmenis.
4. Paaugstināts komforts
Foto: Publicitātes foto
Tā kā vasaras riepas nav tik biezas un masīvas, tad ar tām pārvietojoties, tiek nodrošināts lielāks komforts. Tās ne tikai mazāk vibrē, bet tām ir arī mazāks troksnis.
5. Ceļu seguma saudzēšana
Runājot par riepu maiņu, nozares eksperti ar piebildi, ka to ne visai apzinās autovadītāji, norāda, ka laicīgai riepu maiņai ir ietekme arī uz ceļu seguma saudzēšanu. Jā, tas attiecas uz ziemas riepām ar radzēm, kuras, saskaņā ar likumdošanu, ir jānomaina līdz 1. maijam, bet tas ne vienmēr laicīgi tiek nodrošināts. Līdz ar to tiek bojāti jau tā bedrainie Latvijas ceļi.