Opel jaunākās paaudzes Vivaro un jaudīgo un īpaši ekonomisko Movano modeļu pirmā publiskā atrādīšanās norisināsies Birmingemas „Komerctransporta izstādē” (29. aprīlis – 1. maijs).
Opel Vivaro ir kļuvis vēl praktiskāks, efektīvāks un pievilcīgāks nekā jebkad agrāk. Tā otrā paaudze iemieso svarīgākās vieglā komerctransporta funkcionalitātes īpašības apvienojumā ar komfortu un pievilcīgu dizainu. Modelim ir visi priekšnosacījumi veiksmīgam startam – tā dažādie varianti tagad ir garāki, palielinot automobiļa kravas kapacitāti, un interjers vēl plašāks. Salonā pieejama modernā IntelliLink informācijas un izklaides sistēma ar lietotājam ērtu navigāciju un citas svarīgas aprīkojuma īpašības, kas Vivaro pārvērš mobilā ofisā. Jaunais modelis ir arī īpaši ekonomisks. Pilnīgi jaunie dīzeļdegvielas turbodzinēji nodrošina samazinātu degvielas patēriņu un CO2 emisiju daudzumu – 5,7 l/100 km un 149 g/km ir labākie rādītāji savā klasē.
Vivaro ir milzu loma Opel komerctransporta panākumos, un tas ir daļa no apjomīgās DRIVE! 2022 izaugsmes stratēģijas. Jaunā modeļa radīšanā autoražotājam nācās investēt 95 miljonus eiro Apvienotajā Karalistē esošajā Lūtonas rūpnīcā un restrukturizēt komerctransporta daļu. Par Opel Vieglā komerctransporta daļas jauno vadītāju ir kļuvis Stefens Rašihs (Steffen Raschig), kurš ir atbildīgs par jaunā Vivaro uzlabotajām priekšrocībām un Movano jaudīgajiem dzinējiem. Pēdējais no minētajiem modeļiem tagad ir aprīkots ar moderno dīzeļdegvielas BiTurbo tehnoloģiju, kas ļauj ne vien ievērojami samazināt degvielas patēriņu un emisiju daudzumu, bet arī kopējos ekspluatācijas izdevumus. Tāpat kā Vivaro modeļa, arī Movano drošības līmenis ir uzlabots. Standartaprīkojumā iekļauta elektroniskā stabilitātes kontroles sistēma (ESC), dažādi palīglīdzekļi un aklās zonas spogulis, kas, ievietots pasažiera puses saulessargā, nodrošina vispusīgāku pārskatāmību.
Foto: Publicitātes foto
„Movano modeļa degvielas patēriņš ir ticis samazināts par 1,5 litriem uz 100 km, bet tā veiktspēja palielināta, padarot to ekonomiskāku, jaudīgāku un videi draudīgāku nekā jebkad agrāk,” norāda Stefens Rašihs. „Turklāt tagad tam standartaprīkojumā ietilpst dažādas papildu drošības un komforta iezīmes, kas agrāk, ja vispār bija pieejamas, bija atsevišķas ekstras. Šis svaigi prezentētais Movano modelis, kuru būs iespējams pasūtīt jau sākot no jūnija, ir vēl spējīgāks un labāks nekā iepriekš.”
Vadošie dzinēji: BiTurbo ar līdz pat 120 kW/163 ZS jaudu un samazinātu degvielas patēriņu
Jaunais Movano dzinēju spektrs tagad ietver piecus dīzeļdegvielas turbodzinējus, kuru starpā ir arī divi pilnīgi jauni 2,3 litru BiTurbo agregāti. Kopā ar divkāršo turbo tie iemieso teicamas veiktspējas, īpašas degvielas ekonomijas un zemu CO2 emisiju daudzumu apvienojumu. BiTurbo 100 kW/136 ZS un 340 Nm dzinējs, pateicoties standartaprīkojumā ietvertajai Start/Stop tehnoloģijai, nodrošina par 8 % (15 grami) zemāku emisiju daudzumu, sasniedzot 180 g/km atzīmi. Vadošais BiTurbo dzinēju variants ietver 120 kW/163 ZS un 360 Nm – par 13 ZS un 10 Nm vairāk jaudas nekā jebkad iepriekš kādam no Movano modeļiem. Pateicoties arī standartaprīkojumā iekļautajai Start/Stop sistēmai, dzinējs nodrošina iespaidīgu 39 g uz 100 km CO2 emisiju samazinājumu, turklāt par 1,5 l uz 100 km uzlabots arī degvielas patēriņš. Vērtības, kas atstāj pozitīvu iespaidu gan uz īpašnieku makiem, gan uz apkārtējo vidi.
Bāzes varianta Movano modelis ir aprīkots ar 2,3 litru dīzeļdegvielas turbodzinēju, kas nodrošina 81 kW/110 ZS (palielinājums par 10 ZS). Tāpat kā otrs 2,3 CDTI variants ar 92 kW/125 ZS, arī šis nodrošina teicamus degvielas patēriņa un emisiju rādītājus, saglabājot uzlabotu automobiļa veiktspēju. 125 ZS Movano modelis tagad ir kļuvis par aptuveni 3,5 sekundēm ātrāks, sestajā pārnesumā attīstot ātrumu no 80 līdz 120 km/h. Savukārt 110 ZS bāzes versija ir kļuvusi par iespaidīgām piecām sekundēm ātrāka. Savu artavu tam ir devis saīsinātais sestais pārnesums.
Īpaši garais L4 Movano paneļu kravas automobilis, kurš līdz šim bija pieejams tikai ar dubultajiem aizmugurējiem riteņiem, tagad tiek piedāvāts ar vienu katrā pusē un dažādiem jumta augstumiem. Divi riteņi uz aizmugurējās ass nodrošina dažādas priekšrocības – kravas telpa starp aizmugurējiem riteņiem ir kļuvusi par 30 mm platāka, padarot masīvu kravu transportēšanu vēl ērtāku; automobilis kļuvis arī vieglāks un tādējādi patērē mazāk degvielas. Turklāt samazinātas arī kopējās ekspluatācijas izmaksas, jo nepieciešams mazāks riepu daudzums, ko mainīt. Vēl viena papildu pozitīvā īpašība ir jaunā Movano apkopes intervāls, kas pagarinātais līdz diviem gadiem.
Drošība priekšplānā: vadošās tehnoloģijas un lieliska pārredzamība
Papildu teicamajai degvielas ekonomijai, arī drošība, tāpat kā Vivaro modelī, Movano ir lieliskā līmenī. Jaunajam modelim tagad standartaprīkojumā ir ietverta elektroniskā stabilitātes kontroles sistēma (ESC), kā arī daudzas citas tehnoloģijas, kas vadītājam nodrošina vēl drošāku braukšanas baudījumu. Kalnā uzbraukšanas palīgsistēma palīdz uzsākt kustību, atrodoties slīpumā, – bremzes tiek saglabātas aktīvas vēl divas sekundes pēc kājas atcelšanas no pedāļa, tādējādi nodrošinot to, ka automobilis neparipos atpakaļ. Elektroniskā piekabes stabilitātes kontroles sistēma atpazīst pārmērīgu piekabes šūpošanos un attiecīgajā brīdī aktivizē bremzes nepieciešamajiem Movano automobiļa riteņiem, izlīdzinot tā gaitu un novēršot iespējamo negadījumu. Savukārt uzlabotā vilkmes kontrole rūpējas par labāku saķeri pat uz neasfaltētiem ceļiem un novērš riteņu izslīdēšanu.
Movano modeļa salonā vispusīgu pārredzamību nodrošina pilnīgi jauns, liels izliektais spogulis pasažiera puses saulessargā. Tas var tikt novietots tādā pozīcijā, ka vadītājam ir iespējams pārskatīt automobiļa labās puses aklo zonu, tādējādi novēršot potenciālās briesmas. Papildu komfortu nodrošina informācijas un izklaides sistēmas CD 16 BT USB ar Bluetooth savienojamību un divām USB pieslēgvietām un CD 16 BT USB DAB (Digital Audio Broadcast) ar digitālā radio apraidi.
Opel Movano ar jaunajiem dzinējiem, kā arī papildu drošības un informācijas un izklaides iezīmēm Vācijas tirgū būs pieejams 2014. gada vasaras beigās.
Foto: Publicitātes foto