31.maijā Drēzdenes „Stikla Manufaktūrā,” Volkswagen dīleru centrā, tika pasniegtas atslēgas pirmajam super ekonomiskā modeļa “XL1” pircējam.
Divvietīgās automašīnas garums ir 3888 mm, platums – 1665 mm un augstums 1153 mm. Mazauto “Polo” garuma un augstuma parametri ir līdzīgi (3970;1682 mm), taču augstumā “Polo” ir krietni pārāks (1462 mm), tādēļ “XL1” šajā ziņā var salīdzināt ar attālo “VW” koncerna radinieku “Lamborghini Gallarod Spyder” (1184 mm).
Foto: Publicitātes foto
Hibrīdauto ir izcils pretestības koeficients (0,189) – labākais rādītājs starp visiem sērijveida automobiļiem un 795 kg kopējā masa, ko sastāda sekojoši komponenti: 230 kg virsbūve, 227 kg motors+baterijas, 153 kg šasija, 105 kg elektrosistēma, 80 kg salona iekārtojums kopā ar sēdekļiem.
Foto: Publicitātes foto
Automobilim ir sintētisko materiālu sakausējuma virsbūve, alumīnija šasija, keramiskie bremžu diski un šķērsstabilizatori no oglekļa šķiedras, savukārt hibrīdiekārta apvieno 0,8 litru dīzeļdzinēju, kas ir „puse” no “Golf” un “Passat” izmantotā 1,6 litru TDI dīzeļdzinēja, 27 ZS elektromotoru, septiņu pakāpju DSG divsajūgu pārnesumkārbu un 5,5 kilovatstundu akumulatoru bateriju.
Foto: Publicitātes foto
No vietas līdz 100 km/h “XL1” ieskrienas 12,7 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie 160 km/h. Ar elektrību automobilis spēj nobraukt 50 km, taču, pateicoties iebūvētajai 10 litru degvielas tvertnei, distance pieaug līdz 500 km. Kaitīgo izmešu daudzums – tikai 21 grams uz 1 km.
Foto: Publicitātes foto
Agrāk tika minēts, ka pirmajā etapā Osnabrukas rūpnīca izgatavos vien 50 “XL1” eksemplāru.
Foto: Publicitātes foto
Foto: Publicitātes foto