Nākamās paaudzes Mazda2 – ar jaunu tīro dīzeļdzinēju

Mazda apstiprina, ka nākamās paaudzes B klases jaunajā Mazda2 modelī debitēs SKYACTIV-D 1,5 l dzinējs — pilnīgi jauns 1,5 litru tīrais dīzeļdzinējs. Modeļa tirdzniecība vispirms tiks uzsākta Japānā, bet Latvijā tas būs pieejams nākamā gada 2.ceturksnī.

Pirmo reizi kopā ar Mazda Hazumi prototipu, uz kura pamata radīta jaunā Mazda2, Ženēvas auto izstādē izrādītajam SKYACTIV-D 1,5 l dzinējam ir daudz kopīga ar tā godalgoto brāli – SKYACTIV-D 2,2 l dīzeļdzinēju, kas pieejams Mazda CX-5, Mazda6 un Mazda3 modeļos. SKYACTIV‑D 1,5 l dzinējs ir izstrādāts ar mērķi panākt ideālu degvielas sadedzināšanu par spīti zemai kompresijas pakāpei. Rezultātā dzinējs var lepoties ar izcili dinamisku veiktspēju no nekustīga stāvokļa līdz pat neierasti augstajiem dzinēja apgriezieniem.

SKYACTIV dzinēju sērijas jaunākā modeļa inovācijas ietver ilgāku un viendabīgu sadegšanu, izmantojot mazāku degvielas daudzumu, vēl mazāku mehānisko pretestību un jaunu izolācijas tehnoloģiju, kas palīdz samazināt nelieliem dzinējiem raksturīgo dzesēšanas ietekmi uz dzinēja darbību. Tas nozīmē, ka dzinējs ir ārkārtīgi efektīvs un tīrs, kā arī nodrošina nepārspējamu degvielas ekonomiju un izmešu daudzumu, kas atbilst Euro 6 standartam pat bez dārgās izplūdes sistēmas uzlabošanas.

Papildus SKYACTIV-D 1,5 l dzinējam jaunā Mazda2 tiks aprīkota arī ar citiem SKYACTIV tehnoloģijas risinājumiem, tostarp efektīvo sešu pakāpju SKYACTIV-Drive automātisko transmisiju un SKYACTIV-MT manuālo transmisiju. Modelī būs pieejama arī degvielas taupīšanas sistēma i-stop un bremžu enerģijas rekuperācijas sistēma i-ELOOP. Mazda paredz, ka ar jauno dīzeļdzinēju aprīkotais kompaktās klases modelis būs ekonomiskākais no visiem ar iekšdedzes dzinēju aprīkotajiem Japānā pieejamajiem automobiļiem. Pieprasījumam pēc SKYACTIV-D 1,5 l dzinēja būtu jābūt augstam arī Eiropā. Uzņēmums uzskata, ka Mazda2 ies jau esošo SKYACTIV Mazda modeļu pēdās, nodrošinot izcilu degvielas ekonomiju un Mazda modeļiem raksturīgo braukšanas baudījumu.

SKYACTIV-D 1,5 l dzinējs: jauninājumi

*Sadegšanas režīma pārejas vadības sistēma un augstas izkliedes solenoīda iesmidzinātāji, kas samazina dzesēšanas rezultātā radušos zaudējumus.
*Augsta un zema spiediena izplūdes gāzu recirkulācija, kas paildzina vienmērīgu sadegšanas laiku, uzlabojot degvielas ekonomiju un veiktspēju.
*Ūdens dzesēšanas kontrolvārsti un ūdens apvalka starplikas, kas uzlabo sadegšanas efektivitāti un samazina mehānisko pretestību.
*Turbokompresors ar mainīgu ģeometriju un rotācijas sensoru, kas nodrošina pietiekamu papilduzlādi visā dzinēja apgriezienu diapazonā.
*Ieplūdes kolektorā integrēts starpdzesētājs, kas uzlabo paātrinājuma reakciju un turbokompresora efektivitāti.

Foto: Publicitātes foto

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.