“Ford” prezentē jauno “Focus ST”

Jaunais “Focus ST” 27.jūnijā piedzīvojis savu pasaules pirmizrādi Gudvudas Ātruma festivālā Apvienotajā Karalistē. Visjaunākais “Focus ST” ir aprīkots ar jaunu šasijas kontroles sistēmu, pārstrādātu šasiju un stūres sistēmu, kā arī lieliskām riepām, kas nodrošina vēl atsaucīgāku, līdzsvarotāku un patīkamāku braukšanu. Pirmo reizi “Focus” modelim būs pieejami divi dažādi dzinēji – viens benzīna un viens dīzeļdzinēja.

“Focus ST”, kas aprīkots ar dīzeļdzinēju, piešķirs ikdienas braukšanai jaunu kvalitāti un sportiskumu, kas apvienoti ar zemāko degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu klasē. 2,0 l TDCi dzinējs ar 185 ZS jaudu ļauj no 0 līdz 100 km/h ieskrieties 8,1 sekundē, patērē vidēji 4,4 l degvielas uz 100 kilometriem un saražo 114 g CO2 izmešu uz kilometru.

Klientiem, kuri dod priekšroku benzīnam, tiks piedāvāts 2,0 litru EcoBoost dzinējs ar 250 ZS jaudu, kas no 0 līdz 100 km/h ieskrienas 6,5 sekundēs, patērē 6,8 l degvielas uz 100 km un saražo 158 g CO2 uz kilometru. Abos modeļos pirmo reizi ir pieejama automātiskā Start-Stop sistēma, kas palielina EcoBoost dzinēja degvielas ekonomiju par 6% un padara šo automobili par ekonomiskāko “Focus ST” benzīna dzinēja modeli, kāds jebkad saražots.

Foto: Publicitātes foto

Automobilī “Focus ST” pirmo reizi būs pieejamas arī šogad jaunajā “Ford Focus” (pasaulē pārdotākais zīmols) iestrādātās sistēmas un aprīkojums. Sportiskie piecdurvju sedana modeļi būs aprīkoti ar klasē labākajām autovadītāja palīgsistēmām un savienojamības iespējām, tostarp automobiļa savienošanas sistēmu ar SYNC 2. Kopš “Focus ST” tirdzniecības uzsākšanas 2002. gadā ir pārdoti vairāk nekā 140 000 šo automobiļu.

Uzlabota braukšanas dinamika

Sporta piekarei ir jaunas atsperes un sportiskāki amortizatori priekšā un aizmugurē, kā arī spēcīgākas piekares priekšējās kontroles sviras un aizmugurējo atsperu savienojumu bukses. Šie uzlabojumi apvienojumā ar modelim īpaši pielāgotiem pretapgāšanās stieņiem un aizmugurējām atsperēm no iepriekšējās paaudzes ST nodrošina vēl dinamiskāku veiktspēju. Ir pārkalibrēts arī elektroniskais stūres pastiprinātājs un pārstrādātas elektroniskās transportlīdzekļa vadības sistēmas, lai tās atbilstu jaunā “Focus ST” sportiskajam raksturam.

Foto: Publicitātes foto

Pateicoties šīm izmaiņām:

• trīspakāpju elektroniskā trajektorijas stabilizācijas programma ir papildināta ar jaunu elektronisko pārejas stabilitātes funkciju. Tā uzrauga transportlīdzekļa stabilitāti un autovadītāja rīcību un nodrošina optimālu precizitāti, lielā ātrumā strauji mainot braukšanas virzienu, piemēram, mainot braukšanas joslas;

• ir pārstrādāti elektroniskās griezes momenta vektorēšanas sistēmas iestatījumi, uzlabojot riteņu griezes momenta sadalījumu un līkumos palielinot vilkmi un uzlabojot vadāmību.

Pateicoties īpašiem stiprinājumiem pie dzinēja, kas ir īpaši pielāgoti jaunajam “Focus ST”, ir uzlabota arī veiktspēja ātras braukšanas apstākļos – jo īpaši riteņu vilkme un ātrumu pārslēgšanas kvalitāte. “Ford” ir arī sadarbojies ar “Michelin”, lai izstrādātu jaunus 19 collu diskus, kas vēl vairāk uzlabo braukšanas dinamiku un saķeri ar ceļu.

Jaudas izvēle

Jaunajā “Focus ST” debitē 2,0 litru dzinējs ar 185 ZS, kas ir īpaši pielāgots, lai nodrošinātu ST cienīgu veiktspēju apvienojumā ar degvielas ekonomiju un ikdienas praktiskumu. “Focus ST” 2,0 litru TDCi dzinēja jauda ir par 23% lielāka nekā 2,0 litru dzinējam ar 150 ZS jaudu, kas arī pieejams “Focus” modeļiem. To izdevies panākt, pateicoties elektroniskajai kalibrācijai, pārstrādātai gaisa ieplūdes sistēmai un jaunam sporta izpūtējam.

Foto: Publicitātes foto

Dzinēja maksimālā jauda tiek sasniegta ar 3500 dzinēja apgriezieniem minūtē, bet maksimālais griezes moments 400 Nm – robežās no 2000 līdz 2750 apgriezieniem minūtē. “Focus ST” dīzeļdzinēja versijas maksimālais ātrums ir 217 km/h. Augstais griezes moments ļauj sasniegt iespaidīgu paātrinājumu un izcilu jaudu jau ar mazu apgriezienu skaitu. Braucot ar sesto pārnesumu, “Focus” no 80 līdz 120 km/h ieskrienas tikai 9,7 sekundēs. Mazāks pārnesuma skaitlis apvienojumā ar lielāku jaudu padara to par 2,2 sekundēm ātrāku nekā “Focus” ar 150 ZS dzinēju.

Ford 2,0 litru EcoBoost dzinējs ir aprīkots ar turbokompresoru, dubultu vārstu pacēluma laika regulēšanu un augstspiediena tiešās iesmidzināšanas sistēmu, kas nodrošina nepārspējamu veiktspēju. Maksimālā jauda tiek sasniegta ar 5500 dzinēja apgriezieniem minūtē, bet 360 Nm griezes moments – ar 2000 līdz 4500 apgriezieniem minūtē. Versijas maksimālais ātrums ir 248 km/h.

Abiem dzinējiem ir sešu pakāpju manuālā transmisija ar īsiem pārnesumu gājieniem. Pārnesuma skaitļi, kas ir īpaši pielāgoti katram ST dzinējam, nodrošina strauju paātrinājumu ar zemākiem pārnesumiem un komfortablu braukšanu ar lielāku ātrumu.

Spēcīgs dizains

Jaunajam “Focus ST” ir sportiskāks un spēcīgāks dizains nekā iepriekšējās paaudzes modelim – tam ir platāka, zemāka stāja, dinamiski veidots dzinēja pārsegs, šaurāki priekšējie lukturi un taisnstūra formas miglas lukturi. “Focus ST” modeļiem ir dubults sešstūra formas izpūtējs. Automobiļa izskatu izceļ melnie lukturu ietvari, ST emblēma un jauni 19 collu ST Design vieglmetāla diski, kas pieejami papildaprīkojumā.

Foto: Publicitātes foto

Progresīvas palīgsistēmas

Šis automobilis pirmo reizi būs aprīkots ar dažādām autovadītāja palīgsistēmām un savienojamības iespējām, piemēram “Ford” SYNC 2. SYNC 2 nodrošina piekļuvi audio un navigācijas sistēmai, klimata kontrolei un mobilajiem tālruņiem, kā arī izmanto balss vadības sistēmu. Sistēma ir aprīkota ar skārienjutīgu 8 collu displeju.

Adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēma, kas pirmo reizi pieejama “Focus ST”, pielāgo biksenona HID lukturu gaismas intensitāti un leņķi atbilstoši transportlīdzekļa ātrumam, stūres pagrieziena leņķim un attālumam līdz priekšā esošiem objektiem, nodrošinot optimālu redzamību. Jauninājums modelī “Focus ST” ir arī perpendikulārās satiksmes brīdinājuma sistēma, kas brīdina no stāvvietas atpakaļgaitā braucošus autovadītājus par transportlīdzekļiem, kas varētu šķērsot to ceļu.

Uzlabotā Ford aktīvā pilsētas bremzēšanas palīgsistēma tagad darbojas, braucot ar ātrumu līdz 50 km/h. Uztverot iespējamo sadursmi, tā sagatavo bremžu sistēmu un, ja autovadītājs nereaģē, automātiski aktivizē bremzes. Uztverot novirzīšanos no braukšanas joslas, kursa maiņas brīdinājuma sistēma izmanto stūres radīto griezes momentu, lai iestūrētu “Focus ST” atpakaļ joslā.

Eiropā “Focus ST” būs pieejams pasūtīšanai no 2014. gada rudens. Plānots, ka pie dīleriem tas nonāks 2015. gada sākumā. Cenas tiks paziņotas pirms modeļa tirdzniecības uzsākšanas.

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.