Vakar čehu autobūves kompānija Škoda publicēja mazauto Fabia jaunā modeļa attēlus. Savā trešajā paaudzē tā ieguvusi izteiksmīgāku izskatu, jaunus ekonomiskākus motorus un ekstras, kas agrāk bija pieejamas vien augstākas klases spēkratiem.
Pirms dažiem gadiem izskanēja informācija, ka Volkswagen meitasuzņēmums varētu atmest domu par konkurenci ar sava koncerna modeļiem un, izmantojot lētāku tehniku un vienkāršāku aprīkojumu, pārorientēties mazcenas segmenta līdera, rumāņu Dacia virzienā. Laimīgā kārtā tās izrādījušās baumas – trešās paaudzes Fabia rāda, ka tā ir tuvāk Volkswagen nekā jau pieminētajai Dacia un patērētājam nebūs jākaunas no kvalitātes un jānožēlo pirkums.
Tāpat kā iepriekš, lielais vairums Fabia komponentu nāk no Volfsburgas, tajā skaitā: asis, motori un kārbas, arī visa elektronika un multimediju sistēma. Jaunais modelis saglabājis to pašu garumu (3,99 m), taču ir par trīs centimetriem platāks (1,96 m, ieskaitot sānu spoguļus). Neskatoties uz to, ka dizaineris Jozefs Kabans izveidojis dinamiskāku siluetu, kas parasti prasa kādu daļu lietderīgās telpas, bagāžas nodalījums pieaudzis par 30 litriem līdz 330 litriem.
Pateicoties Volkswagen MQB platformai, kas ir jaunās Fabia pamatā, konstruktoriem izdevies samazināt automobiļa masu tiktāl, ka bāzes modelis sver mazāk par 1000 kilogramiem. Tas savukārt labvēlīgi ietekmē degvielas patēriņu, kas pēc ražotāja informācijas, sarucis par vienu litru uz 100 km.
Motori izstrādāti no jauna. Līdz ar modeļa tirdzniecības startu 2014.gada rudenī, pircējam būs pieejami četri benzīna un trīs dīzeļa dzinēji ar 60-105 ZS jaudu. Visekonomiskākais dīzeļdzinējs patērēs vien 3,1 litru uz 100 km, bet jaudīgākais dīzelis (105 ZS) pirmoreiz tiks piedāvāts arī kombinācijā ar dubultā sajūga transmisiju.
Fabia papildaprīkojuma sarakstā var atrast dažādas ekstras no augstākas klases automobiļu segmenta, tostarp: panorāmas tipa jumts, bezatslēgas pieeja un atpakaļskata kamera.
Foto: Publicitātes foto