Renault jau atkal demonstrē savu kaisli pret motosportu ar Renault Sport R.S. 01, kas apveltīts ar satriecošu dizainu un izcilu sniegumu. Renault Sport R.S 01 dizainu ir ietekmējuši pasaules koncepta automobiļi un centieni mazināt aerodinamisko pretestību, tādējādi vēl vairāk izceļot zīmola sportisko DNS. Tā tehniskās specifikācijas atspoguļo vislabākās Renault zināšanas sporta auto klasē.
Ar oglekļa monokorpusu, kas sver mazāk nekā 1100 kg, un dzinēju, kas attīsta vairāk nekā 500 ZS, šis auto spēj sasniegt vairāk nekā 300 km/h maksimālo ātrumu. Sākot ar 2015. gadu, Renault Sport R.S 01 būs viena no Renault pasaules sērijas sacensību zvaigznēm, startējot jaunajā Renault Sport Trophy, kas ir starta līnija profesionālajām GT un Endurance sacensībām.
„Renault Sport R.S. 01 ir sporta auto ar neparastu dizainu, kas simbolizē Renault kaisli pret motosportu. Satriecošās dizaina līnijas atspoguļo šī izcilā auto ambīcijas, par kurām ir jāpateicas Lorensam van den Akeram (Laurens van den Acker) un viņa komandai.
Zem virsbūves slēpjas Renault Sport Technologies jaunākās sistēmas. Mūsu mērķis ir panākt augsta līmeņa sniegumu, dāvājot asas izjūtas gan braucējiem, gan skatītājiem. Ja jāraksturo Renault Sport R.S. 01 dažos vārdos, tad mēs to dēvētu par Renault DeZir pievilcīgā izskata un Formula Renault 3.5 snieguma apvienojumu!” Patriss Ratī (Patrice Ratti), Renault Sport Technologies izpilddirektors.
SATRIECOŠS DIZAINS, KO IEDVESMOJUŠI PASAULES KONCEPTA AUTO
Renault Sport R.S 01 apbur jau no pirmā acu skatiena, un tas būs viens no pasaules efektīvākajiem GT sacensību dalībniekiem. Katrai dizaina līnijai un detaļai bija divi mērķi: padarīt Renault Sport R.S 01 par leģendāru Renault automobili un uzlabot sniegumu trasē, konstanti meklējot aerodinamiskus uzlabojumus.
SIMBOLISKS PRIEKŠGALS, KAS ATSPOGUĻO RENAULT SPORTISKOS GĒNUS
Tāpat kā visus Renault automobiļus, kuru dizainu ir veidojis Lorenss van den Akers, arī Renault Sport R.S. 01 priekšgalu rotā izcelts logotips. Automobiļa iespaidīgo 2000 mm platumu, ņemot vērā 1116 mm augstumu, izceļ LED dienas gaitas gaismas, kas novietotas pie ventilējamo bremžu skavām.
Priekšējā režģa centrā šasijas priekšgals iesūc gaisu un novada to uz diviem ūdens dzesētājiem. Gaiss tiek izvadīts caur motora pārsega atverēm. Radītais negatīvais spiediens palielina piespiedējspēku auto priekšgalā. Priekšgala aerodinamiku uzlabo arī lielais spoileris un pazeminātā apakšdaļa. Divas spuras bufera sānos rada virpuļus, kas samazina rotējošo riteņu turbulenci.
Foto: Publicitātes foto
ZEMS, GLUDS PROFILS
Zemais, gludais profils, ko izceļ grafiskie zīmējumi no priekšējiem lukturiem līdz pat sānu gaisa atverēm, ir raksturīgs GT klases auto ar centrā novietotu aizmugures dzinēju. Atšķirīgās pārkares ir nepieciešamas automobiļa konstrukcijas dēļ, un tās arī izlīdzina svara sadalījumu. Logi, kas sniedzas līdz aerodinamiskajiem elementiem, un aizmugurējā pārsega izliektā forma vēl vairāk akcentē dizaina izveides laikā pieņemtās izvēles.
Renault Sport R.S. 01 gludās līnijas atgādina DeZir koncepta auto, kas tika prezentēts 2010. gadā. Savā sākotnējā izpētē dizaineris Akio Šimicu (Akio Shimizu) guva iedvesmu arī no Renault Étoile Filante (krītošā zvaigzne), kas uzstādīja rekordu, sasniedzot 300 km/h lielu ātrumu uz Bonevillas sāls ezera 1956. gadā.
Apakšējais spoileris novada gaisa plūsmu uz atverēm, kas atrodas aiz priekšējiem riteņiem. Pie durvīm atveres maina formu, pārtopot par starpdzesētāja caurulēm. Tās nodrošina efektīvu turbokompresoru dzesēšanu.
JAUDA UN SPĒCĪGA IDENTITĀTE AIZMUGURĒ
Aizmugurējais izkliedētājs, kas atrodas aiz regulējamās spuras, piespiež Renault Sport R.S. 01 pie trases, izvadot gaisa plūsmu no auto zemās apakšdaļas. Šīs sistēmas milzīgā priekšrocība ir tāda, ka nerodas bremzēšana un netiek ietekmēts maksimālais ātrums.
Izkliedētāju papildina divas izplūdes caurules un LED gaismas, kas ir daļa no oriģinālā lukturu dizaina, kas rotā Renault Sport R.S. 01 gandrīz visā tā platumā.
VIENVIETĪGĀ AUTO AERODINAMISKAIS SNIEGUMS
Pūliņi, kas tika veltīti aerodinamikai, ir vainagojušies ar Renault Sport R.S. 01 spēju sasniegt līmeni, kas ievērojami pārsniedz GT3 iespējas un vairāk līdzinās DTM klasei. CI (cēlējspēka koeficients) un CdA (berzes koeficients) līdzinās Formula Renault 3.5 rādītājiem. 300 km/h maksimālais ātrums, 1,7 tonnu piespiedējspēks, kas ir ekvivalents Renault Formula 3.5, ir Renault pasaules sērijas sacīkšu vienvietīgo auto etalons.
Foto: Publicitātes foto
AUTOMOBILIS, KAS BAGĀTINĀTS AR RENAULT SPORTISKAJĀM UN TEHNISKAJĀM ZINĀŠANĀM
Renault Sport R.S. 01 tehniskās īpašības neatpaliek no tā izcilā dizaina. Par vadītāja drošību rūpējas oglekļa monokorpuss, pateicoties kuram auto masa ir tikai 1100 kg. Aizmugurējās daļas centrā novietotais Nismo V6 3,8L divu turbokompresoru dzinējs, kas attīsta vairāk nekā 500 ZS, ir savienots ar Sadev septiņu pārnesumu sekvenciālo ātrumkārbu. Ar oglekļa bremzēm un īpašām Michelin riepām aprīkotais Renault R.S. 01 iemieso Renault vispusīgās sporta tehnoloģiju zināšanas.
OGLEKĻA VIRSBŪVES LMP1 DROŠĪBAS STANDARTI
Renault Sport R.S. 01 tika izstrādāts inženiera Kristofa Čeplena (Christophe Chapelain) vadībā, sadarbojoties ar labākajiem partneriem tehnoloģiju jomā.
Oglekļa šķiedru monokorpuss bija loģiska izvēle, lai sasniegtu uzstādītos masas un drošības mērķus. Par šasijas izstrādi un konstruēšanu bija atbildīgs itāļu uzņēmums Dallara, kas radīja arī Formula Renault 3.5 šasiju. Korpuss, kurā atrodas 150 litru degvielas tvertne, virspusē ir aprīkots ar tērauda režģi. Priekšpusē izvietotais trieciena slāpētājs (crash box) absorbē trieciena spēku frontālas sadursmes gadījumā. Laivai līdzīgais priekšgala dizains uzlabo aerodinamisko efektivitāti. Otram trieciena slāpētājam, kas pievienots ātrumkārbai, ir tāda pati loma auto aizmugurējās daļas aizsardzībai. Visa konstrukcija atbilst 2014. gada FIA LMP1 drošības standartiem.
Drošības aprīkojuma sarakstu noslēdz posmveida stūres kolonna un Sabelt sēdeklis ar sešu stiprinājumu drošības jostām, kas ir savienojamas ar HANS® sistēmu.
VAIRĀK NEKĀ 500 ZIRGSPĒKU
Dzinējs ir pieskrūvēts oglekļa monokorpusa sadales pusē un pie augšdaļā esošā tērauda režģa. Nismo ražotais 3,8 L V6 divu turbokompresoru dzinējs ir aizgūts no Nissan GT-R. Modeļa galvenā atšķirība ir sausā kartera sistēma, kas novērš eļļas pārplūdi garos līkumos. Pectel elektroniskā sistēma ietver saķeres kontroles funkciju.
Turbokompresoru spiediens rada 500 ZS jaudu ar vairāk nekā 600 Nm maksimālo griezes momentu, kas veiktspējas ziņā ievieto Renault Sport R.S 01 klasē starp GT3 un DTM.
Foto: Publicitātes foto
SEPTIŅU PĀRNESUMU SEKVENCIĀLĀ ĀTRUMKĀRBA
Nismo dzinējs ir savienots ar Sadev garenisko septiņu pārnesumu ātrumkārbu. Domājot par ekonomiju, šāda pati pārnesumu proporcija tiks izmantota visās trasēs. Taču būs iespējams regulēt pašbloķējošā diferenciāļa uzstādījumus.
Pārnesumu sekvenciālo kontroles sistēmu vada XAP elektromagnētiskais spēka pievads, kuru aktivizē pie stūres. ZF Race Engineering īpaši izstrādātais sajūgs ar pretnoslāpšanas funkciju ir radīts ilgai kalpošanai.
RITOŠĀ DAĻA, KAS UZLABO EFEKTIVITĀTI
Saķeri primāri nodrošina aerodinamiskais piespiedējspēks, un tas atspoguļojas piekares konstrukcijā. Līdzīgi kā sporta prototipos, ķīļa piekares konstrukcija ir papildināta ar bīdstieņiem un Öhlins triecienu slāpētājiem. Regulējamās kompresijas un atsitiena sistēmas ir izvietotas virsbūves priekšgala sānos un aizmugurē — gareniski virs ātrumkārbas.
Bremžu sistēma apvieno PFC 380 mm oglekļa bremžu diskus un sešu virzuļu bremžu skavas. Šāda izvēle ir lielisks kompromiss starp efektivitāti un izturību. Renault Sport R.S. 01 ir arī aprīkots ar Bosch Motorsport ABS bremžu sistēmu.
Visu Renault Sport Technologies motosporta izstrādājumu partneris Michelin ir radījis īpašas 18 collu riepas, kas uzstādītas uz oriģināla dizaina riteņiem ar centrālo uzgriezni.
RENAULT SPORT R.S. 01 — RENAULT PASAULES SĒRIJAS SACENSĪBU NĀKOTNES ZVAIGZNE
Renault Sport, kas organizē motosporta pasākumus jau 40 gadu, sāk jaunu fāzi ar Renault Sport R.S. 01. Šis jaunais auto radīs svaigu dimensiju sportā un talantu meklēšanā starp pilotiem un amatieriem. Renault Sport R.S. 01 piedalīsies Renault Sport Trophy čempionātā, kas radīts, lai izceltu labākos. Šīs sērijveida auto sacīkstes, kas būs daļa no Renault pasaules sērijas sacensībām, sākot ar 2015. gadu, būs jauna iespēja profesionāļu–amatieru komandām iekļūt GT, DTM, ELMS un WEC čempionātos.
RENAULT SPORT TROPHY — JAUNS 2015. GADA SEZONAS NOTIKUMS
Pēc visefektīvākās vienvietīgo auto programmas izveides Renault Sport Technologies mērķis ir radīt jaunu piedāvājumu hečbekiem. Renault Sport Trophy, kas ir vidus klase starp Clio Cup un tādām profesionālajām sacensībām kā WEC, DTM un Japānas Super GT, ir iespēja sevi parādīt labākajiem pilotiem un džentlmeņu līgas braucējiem.
Foto: Publicitātes foto