Baltijas valstu autožurnālistu un fanu sacīkstēs ekonomiskas braukšanas rekordu, Peugeot ekobraucienā Eco Cup no Rīgas startējot uz Parīzi, uzstādījusi Lietuvas ekipāža, kas sasniegusi vidējo degvielas patēriņu vien 3,8 litru apmērā uz 100 km.
Peugeot ekobraucienā Eco Cup uzvarējusi Lietuvas komanda – Aids Bubins un Egidijus Babelis, kuri ar Peugeot 308 SW automobili, kam ir 2 litru BlueHDi dzinējs ar 150 zirgspēkiem un 6 pakāpju automātiskā pārnesumu kārba, no Rīgas līdz Parīzei aizbrauca ar vidējo degvielas patēriņu tikai 3,8 l/ 100 km.
Latvijas, Lietuvas un Igaunijas autožurnālistu komandas un Peugeot fanu ekipāža, kopumā septiņas automašīnas, 29. septembra pēcpusdienā devās ceļā uz Parīzes auto izstādi, mēģinot nonākt galamērķī ar viszemāko vidējo degvielas patēriņu.
„Jau pie Lietuvas-Polijas robežas mēs sapratām, ka šogad uzvara nebūs mūsu, un turpinājām braukt normālā ikdienas ātrumā,” atzīst viens no sacensību dalībniekiem, Auto Bild Latvija redaktors Aldis Bite, kas brauca kopā ar autožurnālistu Ojāru Vētru, kurš startēja arī pirmajās Peugeot Baltijas valstu ekosacencībās.
Peugeot Eco Cup dalībniekiem bija paredzētas divas nakšņošanas vietas – Polijā, Lomžā, un Vācijā, Dortmundē. Lietuvas ekipāžas dalībnieki gulējuši vien pāris stundas, braukuši ar maksimālo ātrumu 60 km stundā un lēnās braukšanas dēļ vairākkārt nonākuši konfliktsituācijas ar Vācijas ceļu policiju, skaidro A.Bite.
Pēc rūpnīcas norādītajiem datiem vidējais degvielas patēriņš Peugeot 308 SW BlueHDi modeļiem ir 4,1 l uz 100 km, tomēr vairākiem sacensību dalībniekiem izdevies to pārspēt, apliecinot, ka Peugeot dīzeļdzinēji ar automātisko pārnesumu kārbu ir tikpat degvielu taupoši kā tiem līdzvērtīgi automobiļi ar manuālo kārbu.
Peugeot Eco Cup otro vietu ieņēma fanu ekipāža, kuru no Latvijas pārstāvēja Vilnis Husko, ar rezultātu 3,9 l/ 100 km. Trešo vietu ieguva Igaunijas komanda Argo Verks un Veino Laisārs ar rezultātu – 3,9 l/ 100 km.
Visātrāk Ženēvā nonāca A.Bite un O.Vētra ar rezultātu 4,6 l/ 100 km, pēdējā sacensību dienā viņu vadītā Peugeot spidometrs bieži vien rādīja pat virs 120 km/h. A.Bite un O.Vētra ierindojās piektajā vietā, apsteidzot otru Latvijas autožurnālistu ekipāžu – Ingaru Teni (Tvnet) un Pāvelu Čujanovu (Delfi Rus), kas finišēja ar vidējo degvielas patēriņu 4,9 l/ 100 km apmērā. I.Tenis un P.Čujanovs sasniedza pēdējās sacensību dienas ātruma rekordu – 181 km/h.
„Sacensību sākumā līdz Lomžai braucām lēni, prātīgi, centāmies ekonomēt, un pēc tā brīža rezultāta – 4,3 l/ 100 km – bijām trijniekā. Līdz Dortmundei ceļā devāmies ar ātrumu līdz 80 km/h, bet, veicot aprēķinus, sapratām, ka brauciens prasīs pārāk daudz stundu,” saka P.Čujanovs, atklājot, ka pēc braukšanas ātruma palielināšanas arī degvielas patēriņš mazliet pieaudzis.
„Rezultāts finišā – 4,9 l/ 100 km – nav labākais, bet, mūsuprāt, optimāls ekobrauciena rezultāts, ja salīdzina vidējo degvielas patēriņu un vidējo braukšanas ātrumu. Šis rezultāts ir fantastisks, jo apliecina, ka ar Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi spēkratu, īpaši nepiedomājot par degvielas patēriņu, var ceļot uz Eiropu un pavisam reāli sasniegt vidējo rādītāju zem 5 litriem,” norāda P.Čujanovs.
Šodien un rīt visi sacensību dalībnieki piedalīsies Parīzes autošova preses dienās, kur tiks izrādīti autopasaules jaunākie sasniegumi, bet pēc tam brauks mājup jau bez ekobraukšanas nosacījumiem.
„Būs interesanti salīdzināt rezultātus, jo atpakaļceļā nedomāsim par degvielas patēriņu, brauksim kā pārējie Vācijas un Francijas autovadītāji – ja atļautais ātrums būs 150 km/h, tad tā arī brauksim. Mana prognozē, ka ar šo Peugeot automašīnu arī tādā režīmā sasniegtais rezultāts būs fantastisks un varētu būt zem 7 litriem,” uzskata P.Čujanovs.
Pateicoties loģistikas risinājumam, ko radījis uzņēmums GSMvalve OÜ, brauciena dalībniekiem iespējams sekot līdzi tiešsaistē mājaslapā www.peugeot.lv/ecocup. Sekot var gan automobiļu atrašanās vietai, gan to ātrumam un vidējam degvielas patēriņam.
Lai uzrādītu labākus degvielas ekonomijas rādītājus, spēkratu bākas pildītas ar Statoil milesPlus degvielu, kas salīdzinājumā ar degvielu bez papildu piedevām sniedz 3% ekonomiju, uzlabojot dzinēja veiktspēju un nodrošinot tā vienmērīgāku darbību.
Peugeot Eco Cup Baltijā tika organizēts otro reizi, bet ekobraukšanas sacensības Eiropā Peugeot ir organizējis jau gadiem un guvis atzinību par ekobraukšanas un ekonomisku braukšanas līdzekļu popularizēšanu.
Foto: Publicitātes foto