Eiropā 2014. gadā Audi noiets palielinājās par 4,2% līdz 762 900 automobiļu, kas ir jauns premium klases automobiļu pārdošanas apjoma rekords reģionā.
AUDI AG 2014. gadā pārliecinoši pārspēja mērķi piegādāt 1,7 miljonus automobiļu: līdz gada beigām uzņēmums klientiem piegādāja 1 7741 100 automobiļu, kas bija par 10,5% vairāk nekā 2013. gadā. Pateicoties tam, uzņēmumam atkal izdevās palielināt izaugsmes tempus un ar aptuveni 165 600 jaunu klientu sasniegt otro lielāko apjoma pieaugumu vēsturē. Spēcīgo pieaugumu galvenokārt veicināja plaši pieprasītie apvidus auto modeļi (+15,8%) un A3 saime, kas 2014. gadā pirmo reizi bija pieejama visā pasaulē (+53,2%). Arī decembrī Audi izaugsme bija mērāma ar divciparu skaitli, noslēdzot gadu ar 14,7% pieaugumu un 150 000 piegādātu vienību.
- Pārdošanas apjoms visā pasaulē palielinājies par 10,5%
- Audi izpilddirektors Rūperts Štādlers: „Veiksmīgs 2014. gads ir pierādījums mūsu zīmola spēkam“
- Pārdošanas nodaļas vadītājs Luka de Meo: „Amerikas Savienotajās Valstīs izaugsme ir trīsreiz ātrāka nekā tirgū kopumā“
- Jauns vispārējais rekords Eiropā un nostiprinātas līderpozīcijas premium klases automobiļu tirgū Ķīnā
„2014. gads ir iespaidīgs pierādījums Audi zīmola spēkam,“ uzskata AUDI AG valdes priekšsēdētājs Rūperts Štādlers. „Mums ir bijis ļoti veiksmīgs rekordgads jau pirms modeļu iniciatīvas otrā posma. Tajā pašā laikā situācija daudzos tirgos joprojām ir sarežģīta.“
Pārdošanas nodaļas vadītājs Luka de Meo uzsver, ka svarīgs panākumu faktors ir AUDI AG uzņēmējdarbības globalizācija: „Pērn mēs piedzīvojām izaugsmi visos pasaules reģionos un palielinājām tirgus daļu. Mēs nostiprinājām savas līderpozīcijas premium klases tirgū Ķīnā un noslēdzām gadu Eiropā tāpat kā pirms krīzes 2007. gadā. Savukārt izaugsme ASV ir trīsreiz ātrāka nekā tirgū kopumā.” Jaunus rekordus 2014. gadā kopumā izdevies uzstādīt 50 valstīs. Visā pasaulē uzņēmuma piegāžu skaits ir palielinājies par 100 000 vienībām piekto gadu pēc kārtas. Salīdzinājumā ar 2009. gada rezultātiem, kad tika pārdoti 949 729 automobiļi, pērn četru gredzenu zīmolu izvēlējušies gandrīz 800 000 vairāk klientu.
Šajā pašā laika periodā ASV noiets ir vairāk nekā divkāršojies no 82 716 automobiļiem 2009. gadā līdz 182 011 vienībām 2014. gadā, kad noiets pieauga par 15,2%. Liela loma tajā bija modelim Q5, kas pirmo reizi kļuva par pārdotāko modeli ASV — tika pārdoti 42 420 vienību (+5,1%). Savā devītajā tirdzniecības gadā labus panākumus piedzīvoja arī pilnizmēra apvidus automobilis Q7 ar 15,9% pieaugumu. Kompaktās klases automobiļu klāstu ASV rudenī papildināja modelis Q3. Pavasarī veiksmīgu tirdzniecības uzsākšanu pie izplatītājiem Amerikā piedzīvoja arī A3 Sedan. Izaugsmi ar divciparu skaitli Ziemeļamerikā veicinājuši arī Audi panākumi Kanādā (+19,5%) un Meksikā (+10,5%). Neskatoties uz sarežģītajiem tirgus apstākļiem vairākās valstīs, ievērojamu noieta pieaugumu AUDI AG piedzīvoja arī Dienvidamerikā, galvenokārt Brazīlijā (+89,9% līdz 12 350 automobiļiem).
Eiropā 2014. gadā Audi noiets palielinājās par 4,2% līdz 762 900 automobiļu, kas ir jauns premium klases automobiļu pārdošanas apjoma rekords reģionā. Lai arī pārdošanas apjoma rādītājs Rietumeiropā bija par piektdaļu zemāks nekā pirms krīzes 2007. gadā, 2014. gadā kopumā noiets palielinājās par 8% salīdzinājumā ar 2007. gadu. Īpaši strauji palielinājās Audi UK pārdošanas apjoms, pirmo reizi pārsniedzot 150 000 atzīmi. Apvienotajā Karalistē pieaugums sasniedza 11,8% un tika piegādāti 158 829 automobiļi. Vairāk automobiļu nekā iepriekšējā gadā tika pārdoti arī Spānijā (+9,4% līdz 38 277 automobiļiem), Vācijā (+2,2% līdz 255 582 automobiļiem) un Itālijā (+4,3% līdz 49 022 automobiļiem). Nestabilajā tirgus vidē Francijā Audi pārdošanas apjoma rādītāji saglabājās iepriekšējā gada līmenī (+0,4% līdz 57 214 automobiļiem). Krievijā pagājušā gada līmeni saglabāt neizdevās. Sarežģītās tirgus situācijas dēļ valstī tika piegādāti 34 014 vienību, kas bija par 5,9% mazāk nekā 2013. gadā, kas līdz šim bijis labākais gads. Visā visumā situācija bija labāka nekā tirgū kopumā. Eiropas tirgū galvenais Audi pārdošanas apjoma dzinējspēks bija A3 saime (+19,0%). Labākus rezultātus nekā plānots sasniedza arī jaunais A3 Sedan, kas tika laists pārdošanā 2013. gada rudenī. Īpaši pieprasīti bija arī efektīvie ultra modeļi. Pēdējo mēnešu laikā tie pakāpeniski tika laisti tirdzniecībā dažādos reģiona tirgos, un to tirgus daļa Eiropā 2014. gadā jau bija 10%. No visiem Eiropā pārdotajiem Audi A6 automobiļiem trešdaļa bija ultra modeļi.
Āzijas tirgū vislabākie panākumi uzņēmumam bija Dienvidkorejā, kur pārdošanas apjoms palielinājās par 38,0% līdz 27 647 vienībām. Neskatoties uz lēno tirgus dinamiku, pozitīvi rādītāji 2014. gadā tika sasniegti arī Japānā (+9,1% līdz 31 356 automobiļiem) un Indijā (+8,5% līdz 10 851 automobiļiem). Audi izaugsme turpinājās arī Ķīnā, kur pārdošanas apjoms pieauga par 17,7% līdz 578 932 automobiļiem, tādējādi AUDI AG ir kļuvis par pirmo premium klases automobiļu ražotāju, kas gada laikā Ķīnā pārdevis vairāk nekā pusmiljonu transportlīdzekļu.
Apvidus automobiļu pārdošanas apjoms visā pasaulē pērn pieauga par 15,8% līdz 507 500 automobiļiem. Apvidus automobiļus 2014. gadā izvēlējās gandrīz trešdaļa Audi klientu, kas nozīmē, ka salīdzinājumā ar 2011. gadu to pārdošanas apjoms ir vairāk nekā divkāršojies. Q saimes dižpārdokļi Q3 un Q5 ir visveiksmīgākie šīs klases premium modeļi. Jaunums pilnizmēra automobiļu kategorijā ir modelis Q7, kas tiks prezentēts nākamās nedēļas sākumā Starptautiskajā Ziemeļamerikas autoizstādē Detroitā
Foto: iAuto.lv