Automašīnu tehniskā stāvokļa pārbaudēs kopš februāra vidus konstatēts, ka 15% vieglo un 9% kravas auto ir defekti, kas būtiski ietekmē satiksmes drošību, aģentūru LETA informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).
Piemēram, vieglo auto pārbaužu laikā tika konstatēts riepu protektora dziļums pat 0,35 milimetru, 0,51 milimetra, 0,64 milimetru, 1,12 milimetru un 2,1 milimetra līmenī, lai gan minimālais atļautais protektora dziļums ziemā ir 4 milimetri.
Trīs auto savukārt jau pirms 1.marta brauca ar vasaras riepām. Vairāk nekā 60 vieglajiem auto bija neatļauti uzstādītas “ksenona lampas”, kas apžilbina ne tikai pretī braucošo, bet arī priekšā braucošo transportlīdzekļu vadītājus, tādējādi negatīvi ietekmējot viņu spēju atbilstoši pārredzēt ceļu, it īpaši diennakts tumšajā laikā. Savukārt viens kravas auto brauca bez riteņa, kas, pēc autovadītāja teiktā, visticamāk, esot “kaut kur nokritis iepriekšējā dienā”.
Kopumā pārbaudīti 1259 transportlīdzekļi – 799 vieglie un 460 kravas, no tiem 174 ārvalstu auto. Autovadītājiem par konstatētajiem pārkāpumiem atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam Valsts policija noformēja 168 protokolus.
Foto: iAuto.lv
No pārbaudītajām vieglajām automašīnām 55 automobiļiem konstatēts nepietiekams riepu protektora dziļums, 62 transportlīdzekļiem konstatētas neatļautas ksenona lampas, savukārt vienam autovadītājam bija beidzies medicīniskās izziņas derīguma termiņš.
Defekti konstatēti arī 9% jeb 42 no pārbaudītajiem kravas auto. 39 transportlīdzekļiem konstatēta neatbilstoša bremžu sistēmas darbība – nebremzēja viens vai vairāki riteņi, vai arī bremžu darbības atšķirība vienam transportlīdzekļa tiltam bija vairāk kā 50%. Nebremzējoši vai nevienmērīgi bremzējoši riteņi negatīvi ietekmē autospēju savlaicīgi apstāties, jo īpaši ziemas apstākļos.
Gadījumos, kad nebremzēja viens ritenis, transportlīdzekļiem atņemta atļauja piedalīties ceļu satiksmē, tiem mēneša laikā jānovērš konstatētie bojājumi un auto jāuzrāda tehniskajā apskatē, lai veiktu bremžu darbības pārbaudi. Šajā laikā ar auto nav atļauts veikt pārvadājumus. Tas pats attiecas arī uz gadījumiem, kad bremžu darbības atšķirība bija vairāk nekā 50%. Savukārt gadījumos, kad nebremzēja vairāki riteņi, transportlīdzeklim atņemtas numura zīmes, tā tālāka piedalīšanās ceļu satiksmē ir aizliegta, jānovērš konstatētie bojājumi un auto jāveic tehniskā apskate.
Kravas auto bremžu darbības pārbaudes tika veiktas ar pārvietojamo bremžu stendu – diviem kravas auto riepas bija nodilušas līdz kordiem, savukārt vienam kravas automobilim trūka viena riteņa, kas, pēc autovadītāja teiktā, visticamāk, esot kaut kur nokritis iepriekšējā dienā, bet vienam smagajam auto ritenis bija tuvu nokrišanai, jo daļa skrūvju bija izkritušas.
Kā skaidro direkcijā, transportlīdzekļu tehniskajam stāvoklim ir liela nozīme ceļu satiksmes drošībā. Tādēļ šā gada 26.janvārī notikušajā Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē tika nolemts uzdot Valsts policijai un CSDD veikt transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroli uz ceļiem, īpašu uzmanību pievēršot tieši transportlīdzekļu riepu stāvoklim.
CSDD un Valsts policija transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa pārbaudes veiks arī turpmāk.