Latvijā dāmas vislabprātāk izvēlas “Volkswagen”, “Nissan” un “Toyota” automašīnas

2014.gadā sieviešu vidū vispieprasītākie bijuši pilnīgi jauni vai četrus līdz astoņus gadus veci spēkrati – pilnīgi jaunas automašīnas iegādei priekšroku dod 28% “SEB līzinga” klienšu Latvijā, 22% izvēlas septiņus līdz astoņus gadus vecas automašīnas, bet 17% – četrus līdz piecus gadus vecas mašīnas.

Populārākās auto markas un modeļi Latvijas dāmu izvēlē pērn bija “Volkswagen Golf”, “Nissan Qashqai”, “Toyota Auris” un “RAV4”, “Volvo XC60” un “Hyundai Santafe”, liecina “SEB līzinga” dati.

Toyota RAV4 Foto: iAuto.lv

Lietuvā un Igaunijā atšķirībā no Latvijas pieprasītākā auto marka dāmu izvēlē bija “Toyota”. Turklāt Igaunijā otra populārākā auto marka bija “Škoda”, trešajā vietā ierindojot “Volkswagen”.

“SEB līzinga” dati liecina, ka Latvijā starp desmit populārākajām krāsām sieviešu izvēlē sarkanā krāsa ieņem vien 9.vietu, būtiski atpaliekot no dominējošās melnās krāsas, kas krāsu topā ieņem 1.vietu. No kopējā auto skaita, ko 2014.gadā iegādājušās “SEB līzinga” klientes, 20% veido melnās krāsas automašīnas. Otra populārākā krāsa dāmu izvēlē ir balta (12% no kopējā sieviešu izvēlētā auto skaita) un dažādas tonalitātes pelēkā, kam seko ķiršu tumši sarkana, brūna, tumši zila, sarkana un gaiši brūna.

Volkswagen Golf Foto: iAuto.lv

Jaudas ziņā dāmas izvēlas vidēji jaudīgas automašīnas, lielas jaudas spēkratus atstājot vīriešu izvēles ziņā. “SEB līzingā” sievietes visvairāk iegādājušās automašīnas ar 1,9 litru lielu motora tilpumu (31% no kopējā sieviešu izvēlētā auto skaita) un 1,6 litru lielu motora tilpumu (19%).

“SEB līzinga” vadītāja Nellija Kočanova paziņojumā medijiem informē, ka sievietes automašīnu izvēlei pievēršas ļoti apdomāti un auto līzingā dāmu izvēli pamatā nosaka tādi racionālie kritēriji kā pietiekama jauda, ekonomisks degvielas patēriņš, bērnu vajadzībām pielāgots auto ar atbilstošu bagāžnieku, kurā iespējams ērti ievietot ratiņus, somas un iepirkumu maisiņus, kā arī izmēri piemēroti braukšanai pilsētā. Šāda racionāla pieeja varētu būt skaidrojama ar to, ka vidējais vecums sievietēm, kuras veic sava auto izvēli “SEB līzingā”, ir 42 gadi un lielai daļai ir izveidojusies ģimene, viņām ikdienā jārūpējas par bērniem.

Nissan Qashqai Foto: iAuto.lv

Automašīnas vērtība, ko iegādājušās “SEB līzinga” klientes, svārstās no 4000 eiro līdz pat 36 000 eiro, bet vidējā auto iegādes summa, ko atļaujas sievietes, veido nedaudz vairāk kā 12 000 eiro. Gan Latvijā, gan Lietuvā visdārgākā sieviešu izvēlētā automašīna pērn bijusi “BMW X3” un “BMW X5”.

Salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, Latvijā sievietes ir krietni aktīvākas auto iegādē – Latvijā gandrīz pusi (48%) no visiem “SEB līzinga” darījumiem privātpersonu segmentā 2014.gadā slēgušas sievietes, kamēr Lietuvā dāmu izvēle veido 38% un Igaunijā – 35%. Latvijā Daces ir visbiežāk sastopamais sieviešu vārds, kas iegādājušās automašīnu “SEB līzingā”. Viņām uz pēdām min Ineses, Ilzes, Lienes un Līgas.

Foto: iAuto.lv

Škoda Octavia Scout Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.