Nissan kompaktais hečbeks SWAY ar radikālu dizainu

Inovatīvais dizains un produktu plānošana ļāva radīt Nissan Qashqai un Juke – divus pēdējo gadu lielākos veiksmes stāstus autobūves nozarē. Tagad Nissan to pašu radikālo domāšanas veidu izmanto vienā no tirgus vissvarīgākajiem segmentiem – kompaktajam hečbekam.

  • Drosmīga dizaina tēma prezentē jauno dizaina „valodu”
  • Novatorisko eksterjeru papildina eleganti vienkāršs interjers
  • Radīts, lai kompakto hečbeku segmentā iedvestu svaigu, ekskluzīvu domāšanas veidu

Sway konceptautomobilis, kas tika prezentēts 2015. gada Ženēvas automobiļu izstādē, ļauj paraudzīties uz to, kā nākotnē varētu izskatīties Nissan kompakto automobiļu modeļu paaudze, ja Nissan pārsteidzošā, jaunā dizaina „valoda” tiktu izmantota Eiropas tirgus hečbeka dizainā. Konceptautomobiļa dizains ir radīts speciāli eiropiešu gaumei: tas tiek uztverts kā emocionāls, moderns un aizraujošs.

Sway mērķis ir „sapurināt” kompakto hečbeku segmentu, kas tradicionāli ir bijis konservatīvs tirgus sektors. Plūstošās līnijas, pārsteidzošā priekšdaļa, eleganti vienkāršais automobiļa salons un drosmīgais izsmalcināto krāsu pielietojums koncepta dizainu padara izaicinošu un emocionālu.

Tam piemīt pilnīguma un harmonijas aura. Taču tas ir dizainiski nepakļāvīgs, kas arī tiek sagaidīts no šā tirgus segmenta. Piemēram, automobiļa salonā izmantotas metodes, kas parasti sastopamas industriālajā arhitektūrā – strukturāli alumīnija elementi, kas vienlaikus pauž vienkāršību un izturību, – taču uzmanība pievērsta arī detaļām un ekskluzīvajiem produktiem raksturīgām krāsām un materiāliem.

Nissan SWAY

Eksterjerā apvienoti četri ārkārtīgi īpatnēji elementi – „V-motion” priekšējais režģis, plūstoša jumta līnija, bumeranga formas priekšējie lukturi un paaugstināts „C” statnis -, tie veido jaunu dizaina „rokrakstu”, ko jau pieredzējām pērn Pekinā, Ķīnas 2014. gada automobiļu izstādē izstādītajā Nissan Lannia Concept, kā arī nesen ASV atklātajā -jaunajā Murano. Sway šī jaunā dizaina „valoda” pirmo reizi tiek izmantota kompaktajā hečbekā, taču nākotnē visi Nissan automobiļu modeļi visos tirgus segmentos un reģionos sekos šā stila novirziena pēdās.

Sway raksturīgās līnijas sākas ar „V-motion” priekšējo režģi, kas novietots zemu starp „V” formas sānu bamperiem. Režģis ir sākumpunkts drosmīgajām kontūrām, kas ieskauj dzinēja pārsegu un priekšējo riteņu arkas, pirms tas „ienirst” priekšējo durvju centrā. Tad tās „plūst” augšup uz automobiļa aizmuguri, sānu profilam piešķirot gandrīz juteklisku formu. Tā lepni sākas no dzinēja pārsega, pirms pārvēršas izteiksmīgā un slaidā automobiļa viduslīnijā, ko pastiprina augšupejošie trīsstūrveida sliekšņi.

Abās „V-motion” režģa pusēs ir novietoti bumeranga formas lukturi. Parasti bumeranga formu veido, izmantojot LED lukturus tradicionālo lukturu formā: šoreiz paši lukturi ir zīmolam raksturīgā veidola, bet tajos esošās LED spuldzes rada „vērojošu acu” iespaidu.

Tikpat izteiksmīgi ir bumeranga formas aizmugurējie lukturi, kas nošķir automobiļa aizmugures trīs daļu elementus. Divas trapecveida izplūdes caurules atrodas abās numura zīmes uzliku pusēs, tuvāk aizmugures vidusdaļai, nevis zem bampera.

Sarežģītās aizmugurējās durvis ne vien turpina sliekšņu un viduslīnijas kontūras, bet arī formīgi „uzpūstos” spārnus, kādi nepieciešami, lai nosegtu aizmugurējos riteņus. Paceltā aizmugures logu līnija saīsina „C” statņa garumu starp durvīm un plūdeno jumtu līdz minimumam. Lai atvieglotu iekāpšanu un izkāpšanu, šim konceptautomobilim nav centrālā „B” statņa un aizmugurējo durvju ar eņģēm.

Vēl viena Nissan jaunās dizaina „valodas” īpatnība ir „plūstošais” jumts, kas šoreiz izteikts panorāmas stikla jumta veidolā un kuru ieskauj pagarināta „C” formas konstrukcija, kas stiepjas no „A” statņiem, gar jumta malām līdz aizmugurējam šķērsstienim virs automobiļa aizmugures. Konceptautomobilī šī konstrukcija ir izcelta, izmantojot drosmīgu oranžo krāsu, kas kontrastē ar zilpelēko automobiļa virsbūvi.

Papildu izturību piešķir īpatnējās formas „X” elements jumta centrā, ar „X” viduspunktu krustojamies virs priekšā sēdošajiem braucējiem.

Panorāmas stikla jumta lūka dāvā divas būtiskākās priekšrocības: braucēji var izbaudīt brīvības un plašuma sajūtu, bet vērotāji no ārpuses var apbrīnot automobiļa salonu.

Turklāt Sway ir unikāla eksterjera un automobiļa salona krāsu kombinācija.

Automobiļa eksterjera krāsa ir „zilgani pelēkas rītausmas” tonī – pelēka ar zilu noskaņu, kas atklājas gaismā, – un tam pieskaņota kontrastējoša oranžā krāsa. Izsmalcinātā krāsu kombinācija iederas un tomēr brīnišķīgi izceļas Eiropas pilsētu ainavā.

Automobiļa salonā izmantota tumšāka un piesātinātāka zilā krāsa ar kontrastējošiem ziloņkaula un oranžas krāsas elementiem, kas pieskaņoti eksterjeram, piešķirot automobilim vienotu noskaņu.

IDx izstādes automobiļa, kas pirmoreiz tika izstādīts 2013. gada Tokijas automobiļu izstādē, iedvesmots, Sway atdarina un pilnveido tā automobiļa salona dizaina koncepciju – „izplesta spārna” formas paneli.

„Izplesta spārna” formas vadošais motīvs ir tā elegantā vienkāršība. Tās rezultāts ir automobiļa salons, kurā priekšroka tiek dota funkcionalitātei un kur nekas nav izmantots tikai dekoratīvu nolūku dēļ.

Piemēram, strukturālie elementi tiek attēloti kā strukturālie elementi. Durvju rokturi ir veidoti kā neatņemama izcelto alumīnija stieņu sastāvdaļa. Pat trīs spieķu stūrei piemīt „atpakaļ pirmsākumos” vienkāršība, pateicoties nošķeltajai apakšdaļai un alumīnija spieķiem.

Uz autovadītāju vērsti vien divi pamata rīki, bet visas pārējās funkcijas ietvertas uz lielā trapeces formas planšetes ekrāna paneļa vidū – to var pārskatīt un izmantot gan autovadītājs, gan priekšējais pasažieris.

Vieglajiem sēdekļiem izmantota alumīnija konstrukcija – jau atkal redzama -, un tie ir apdarināti ar augstākās kvalitātes zamšam līdzīgu audumu, kas daļēji akcentēts ar pērļaina mirdzuma materiālu un vīlēm, kas raksturīgas greznām luksusa rokassomiņām. Nevainojami papildinot eksterjeru, arī automobiļa salonā izmantota tumši zilās un oranžās krāsas tēma.

Kaut arī tas ir kompaktais automobilis, pateicoties tam, ka automobiļa salons nav pārblīvēts un netiek izmantoti „B” statņi, bet tā vietā lietota vienkārša, bet eleganta konstrukcija, automobiļa salons šķiet daudz plašāks, nekā varētu gaidīt.

„Mēs ticam, ka Sway turpinās mūsu tradīciju izaicināt tirgus segmentu „status quo”, ieviešot kaut ko svaigu, atšķirīgu un pārsteidzošu, kā mēs to izdarījām ar Qashqai un Juke. Ar šo jauno konceptu Ženēvā mēs eksperimentēsim, lai redzētu, kā Nissan spēs ienest svaigas idejas kompakto hečbeku segmentā,” stāsta Širo Nakamura (Shiro Nakamura), Nissan Motor Co. vecākais viceprezidents un dizaina nodaļas radošais vadītājs.

Nissan Europe vadītājs Pols Vilkokss (Paul Willcox): „Nissan atrodas kustībā. Zīmols Eiropas autobūves tirgū pārstāv drosmīgu un inovatīvu domāšanu – patiesībā visā pasaulē -, un mūsu izaugsmi Eiropā nodrošina izcili jauni produkti, kurus raksturo mūsu pārsteidzošais dizains. Sway uzsver to, cik dizainam ir svarīga loma, pilnveidojot mūsu zīmolu un veicinot uzņēmuma izaugsmi.”

 

Sway izmēri (mm)

Garums

4 010

Platums

1 780

Augstums

1 385

Garenbāze

2 570

Nissan kompaktais hečbeks SWAY Foto: Publicitātes attēls

Nissan SWAY

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.