Ženēvas autoizstādē apmeklētāju uzmanību piesaista divi neparasti apvidus automobiļi, kas izceļas vispirms jau ar savu izskatu un neparasto konstrukciju.
Viens no tiem ir britu tūninga kompānijas Khan Design pārbūvētais Land Rover Defender, ko projekta autori nodēvējuši par Flying Huntsman 6×6 Concept. Lielbritānijā pārbūvētais bezceļu iekarotājs ir par 15 cm platāks nekā standarta Defender, bet šasija un priekšgals pastiepti par 40 cm, lai atbrīvotu vietu LS3-V8 motoram no Corvette C6. Dzinējs tagad atrodas aiz priekšējās ass, kabīne pagarināta par 80 cm, bet kopējais pieaugums gabarītos ir veseli 120 cm. Zināms, ka 430 zirgspēku jaudīgais agregāts ar 6,2 litru tilpumu darbojas pārī ar sešu pakāpju automātisko pārnesumkārbu, taču dinamiskos raksturlielumus ražotājs neatklāj.
Visas Flying Huntsman 6×6 Concept asis ir velkošās un katrā iebūvēts bloķējošais diferenciālis. Savdabīgu izskatu trīsasu apvidniekam piedod piecstaru riteņu diski no Range Rover, speciāli nepaslēptās skrūvju galvas, kas notur platākos spārnus un apaļām diodēm greznotais priekšējais buferis. Salonā iebūvēti ar ādu apvilkti sēdekļu, bet pāri galvām stiepjas liela izmēra panorāmas jumts. Khan Design atklāj, ka projekta liktenis tiks izlemts pēc Ženēvas izstādes – ja apmeklētāju interese būs pietiekoši liela, kompānija var izšķirties par neliela skaita sēriju.
Tikpat daudz apmeklētāju grozās pie stenda, kur izstādīts monstrozā sešriteņu Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 apvidus auto ne mazāk iespaidīgais četrriteņu brālis G500 4×4².
G500 4×4² varenie izmēri (4,62 m garums, 2,25 m augstums, 2,10 m platums), 450 mm klīrenss, 22 collu diski ar milzīgajām 325 izmēra apvidus riepām un četru litru astoņu cilindru benzīna motors, kas attīsta 422 ZS (610 Nm) ne tikai iedveš bijību, bet nodrošina pārliecinošu sniegumu uz jebkura seguma ceļiem un sarežģītības pakāpes profila apvidū.
Pilnpiedziņas automobiļa komplektācijā ir aizsargplāksnes, kas uzstādītas priekšpusē un aizmugurē, trīs bloķējošie diferenciāļi, speciāls apvidus režīms, kas izlaiž daļu gaisa no riepām veidojot labāku saķeri uz mīkstas grunts, kā arī rallija režīms, kas ļauj droši justies uz šosejas pat traucoties ar ātrumu 200 km/h. Pateicoties īpašai asu konstrukcijai un augstajam klīrensam G500 4×4² var pārvarēt līdz pat vienam metram dziļus ūdens šķēršļus un pārvietoties pa akmeņiem klātu virsmu. Pagaidām G500 4×4² ir koncepta statuss, taču, ja pēc viesošanās Ženēvas izstādē Mercedes saņems pozitīvas atsauksmes, četriteņu apvidnieks var gatavotie sērijveida ražošanai. Par labu tam runā fakts, ka vēl „neprātīgāks projekts” – trīsasu G63 AMG 6×6, kas maksā aptuveni 460 000 eiro, ir dzīvotspējīgs un izgatavots jau 150 eksemplāros. Divasu G500 4×4² cena varētu būt aptuveni 300 000 eiro.
Foto: iAuto
Foto: iAuto