Izmantoju portāla iAuto piedāvāto iespēju un izbraucu vienā dienā ar jaunākajiem auto modeļiem Latvijā: Kia Sportage, BMW X1, Renault Megane, Renault Talisman, Opel Astra un Ford Mustang. Lūk, mani iespaidi!
Dienas sākums Kia Sportage.
Kia Sportage Foto: iAuto.lv
Jāatzīst ka auto salīdzinot ar iepriekšējo modeli ir audzis gan izmēros gan kvalitātē. Vieta pie stūres gana, arī aizmugurē īsti nevar sūdzēties. Sākam braukt-1,6 litru turbo benzīns ar 177 zirgspēkiem tā arī nespēj atklāt savu potenciālu…varbūt arī nemācējām to atrast jo dibena jaudas stends bija sarūgtināts par nepārliecinošo sniegumu. Septiņu pakāpju automātiskā kārba viduvēja, slēdzas ar aizturi un diezgan gausi. Pa standarta Latvijas ceļu brauc nekomfortabli-milzīgie deviņpadsmit collu riteņi “bumsī” virsbūvi paraujot līdzi arī iekšā sēdošās miesas. Uz grantenes vēl čābīgāk. Pieļauju ka uzliekot normāla izmēra riepas gaitas īpašības krietni uzlabotos. Kopumā auto atstāj nepabeigtības sajūtujo kopā ar ādas salonu ir lētas plastmasas slēdži un tikai šofera logam ir pieejama viena pieskāriena aizvēršanas atvēršanas funkcija, kā piemērs.
+ plašs salons gan priekšā gan aizmugurē
+ pieejamas ļoti daudz braukšanas asistentu un palīgu
+ advancēta multimediju sistēma ar wifi
+ ērta sēdpozīcija
– drebelīga gaita
– interesanta stūres pastiprinātāja darbība (jūtams nulles punkts kurā stūŗes pastiprinātājs atslēdzas)
– JBL skaņas sistēma lika vilties
Kā nākamais BMW X1 2.0D 190zs, AT
BMW X1 Foto: iAuto.lv
Pirmais pārsteigums iekāpjot no malas izmēros necilajā auto bija plašuma sajūta, arī pie stūres nebija problēma atrast ērtu sēdpozīciju pat ar maniem diviem metriem un desmit kapeikām. Apdare līmenī-bieza āda uz sēdekļiem, uz stūres krietni asāka nekā gribētos. Sākam braukt-190 zirga spēki kur? auto uz priekšu brauc bet slaikai apdzīšanai uz šosejas drusku pietrūkst “kampiena”. Automātiskā kārba lieliska-slēdzas ātri, maigi un manuālajā režīmā bez liekas aiztures. Par spīti “runflat” riepām auto labi apēd ielāpu pampakus un brauc daudz līganāk par Kia, tomēr atsevišķos brīžos piekare netiek galā ar pumpām vai bedrēm nodod smagus sitienus līdz virsbūvei automobilim, kurš pamata radīts pilsētai tas būtu piedodami.
Aizmugures “soliņš” ar stāvu atzveltni un īsu apakšdaļu nav neērts bet ilgi sēdēt nevilina.
+labs automāts
+premium gaita
+salona ietilpība
-pat “pilnā pakā” viduvējs audio
-cena (testētais auto 55k euro)
Pārsēžamies uz Renault Megane 1,6d 130Zs 6MT
Renault Megane Foto: iAuto.lv
Pie stūres sajūta kā kūniņā-patīkami cieši bet ne šauri, milzīga planšete kā centrālais displejs ar vadību visam, spidometra vietā multifunkcionāls displejs ar maināmām apdarēm.
Liekam pirmajā pārnesumā un pēc tam otrajā-auto šķiet patīkami dzīvelīgs pēc automātu savaldītajiem mini suv-iem. Klāt pirmie nelīdzenie līkumi un pirmais pārsteigums-auto ir patīkami līgans un pietiekami saturīgs aicinot aprīt līkumus vienu pēc otra vienalga kāda tiem konfigurācija vai ceļa segums. Šķiet ka piekari nespēj pārsteigt itin nekas-tā aprij visu un pasažieriem neatstāj neko.
Kā nākamais izlases kārtā nācās Subaru XV 2,0 benz AT.
Subaru XV Foto: iAuto.lv
Diezgan grūti par šo auto ko pastāstīt nelietojot lamuvārdus-tik ļoti tas pārsteidza sliktā nozīmē.
Subaru XV Foto: iAuto.lv
Renault Talisman 1,6d twinturbo 160zs AT
Renault Talisman Foto: iAuto.lv
Renault Talisman Foto: iAuto.lv
Pirmās sajūtas iesēžoties gandrīz kā Megane drusku plašāks, drusku garāks… principā ļoti līdzīgs. Viduskonsolē tāda pati planšete, klāt nācis vadības rokturis blakus elkoņbalstam, lietošanā gan nav pārāk ērts, aprīkots pilnā pakā – ādas salons un visas iespējamās papildfīčas, tomēr Reno ir aizmirsis, ka auto ieliekot ādas salonu, tas nekļūst par premium. Vienkāršās saknes nodod kaut vai cimdu nodalījums, kura vāks darināts no lētas plastmasas un tas aizveras ar pavisam necilu klakšķi. Bāzes komplektācijā par 22 000 eiro tas vēl būtu piedodams bet ja tas pats notiek auto kam cenu lapā pirmie divi cipari ir 3 un 6 tad diez ko labs iespaids nepaliek.
Nelielā tilpuma dīzelis kaut aprīkots ar divām turbīnām nepārliecināja ar jaudu-ar tŗīs latviešiem mašīnā apdzīt fūri nācās diezgan grūti. GB12 gan slēdzot pārnesumus manuālā režīmā kaut kā izdevās atrast kopīgu valodu liekot tam nedaudz atklāties.
Gaitā atturīgs, uz izklaidēm neprovocējošs-ideāls darba auto J
Opel Astra SW 1,4 turbo benzīns
Opel Astra Foto: iAuto.lv
Iesēžoties skatam paveras pa vidu ietupināts ekrāns ar ne pārāk ērtu saskarni, konkrētais auto aprīkots ar sporta sēdekļiem, kas nozīmē, ka to regulēt var visos iespējamos virzienos.
Pie stūres sēdpozīcija zem, stūre “astriski” augsta, stipri līdzīgi kā iepriekšējam modelim. Arī gaitā ne ar ko nepārsteidz, vienkāršs ikdienas auto ar neitrālu vadāmību un pietiekami komfortablu piekari, sajūtās tāpat atsit iepriekšējo modeli, vēl viena lieta pie kā Opel būtu jāpiestrādā-skaņas izolācija
Kā dienas saldais ēdiens Ford Mustang 2,3L Ecoboost
Ford Mustang Foto: iAuto.lv
Pirms testu brauciena diezgan skeptiski skatījos uz šādiem “pižoniskiem” auto un biju diezgan pārliecināts ka kā jau amerikāņu auto tas spēs braukt tikai taisni…
Te nu bija….gaitā stingrs bet ne ciets, nesatricināms kā klints smiedamies apēd pumpas un pampakus tik nesatricināmi ka pat uz vidēji slikta ceļa vienīgais ātruma liecinieks ir spidometra bultiņa kura jau pavisam sen ir pārkāpusi legālo divciparu skaitli. Zemā sēdpozīcija, garais motora pārsegs un šaurais vējstikls pilnīgi sagroza izpratni par ātrumu jo legālos ātrumos rada sajūtu ka stāvam uz vietas. Braukšanas režīmu pārslēdzēji ļauj izvēlēties vai auto ir mierīgs un civilizēts vai arī brutāls un nervozs kā satrakojies ērzelis, vai arī kaut kur pa vidu.
Mans šīsdienas favorīts Renault Megane
Renault Megane Foto: iAuto.lv
Renault Megane Foto: iAuto.lv
Foto: iAuto.lv
Foto: iAuto.lv
Foto: iAuto.lv
Foto: iAuto.lv
Pie viesu nama “Rakari” Foto: iAuto.lv
Foto: iAuto.lv
Foto: iAuto.lv
Foto: iAuto.lv
Foto: iAuto.lv
Foto: iAuto.lv
Foto: iAuto.lv