iAuto izmēģina jaunā “Audi A5” praktiskāko versiju – piecdurvju “A5 Sportback”, kas Eiropā tirdzniecībā ir kopš šī gada sākuma.
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Līdzīgi kā kupejas versijā, arī, meklējot jaunā “A5 Sportback” atšķirības no tā priekšgājēja, būs jāieskatās kārtīgāk. Modernāki lukturi, izmainīts dekoratīvais režģis un asākas līnijas dizainā – šie ir elementi, kas no ārpuses vispamanāmāk atšķir abu paaudžu “A5 Sportback”. Ja raugāmies profilā, tad auto siluets un loga līnija ir teju identiski, vienīgi jaunais ir kļuvis nedaudz lielāks visās dimensijās. Sašaurināts arī pieejamo dzinēju klāsts līdz trim dzinējiem četrās jaudas versijās.
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
TEHNISKIE DATI
Dzinēji:
Benzīna dzinēji: 2,0 l 190 ZS 320 Nm | CO2: 126-131 g/km
2,0 l 252 ZS 370 Nm | CO2: 133-141 g/km
Dīzeļdzinēji: 2,0 l 190 ZS 400 Nm | CO2: 109-121 g/km
3,0 l 218 ZS 400 Nm | CO2: 115-124 g/km
Transmisija: sešpakāpju mehāniskā vai septiņpakāpju automātiskā pārnesumkārba; priekšējo vai visu riteņu piedziņa
Cena: no 40 200 eiro
Izmēri:
Garums: 4733 mm
Platums: 2029 mm
Augstums: 1386 mm
Riteņu bāze: 2824 mm
Platums salonā priekšā (elkoņu/plecu līmenī): 1477/1414 mm
Platums salonā aizmugurē (elkoņu/plecu līmenī): 1448/1385 mm
Bagāžnieka tilpums: 480 litri
Bagāžnieka dziļums: 1072 mm
Pašmasa: 1470-1640 kg
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Testa auto:
iAuto izmēģināja “Audi A5 Sportback” 2.0 TFSI S-tronic quattro Sport 252 Zs versijā. Šāds auto bāzes komplektācijā maksā no 50 240 EUR, taču ar komforta, tehnoloģiju, “S-line” un citām papildaprīkojuma paketēm auto cena strauji tuvojas 70 000 EUR atzīmei. Protams, par šādu cenu automobilī ir teju viss papildaprīkojuma sarakstā (10 A4 formāta lappušu garumā) iespējamais.
Četras durvis divu vietā
Tas, vai izvēlēties “Sportback” vai “Coupe”, droši vien galvenokārt būs gaumes jautājums, bet jāatzīst, ka arī piecdurvju versijā “A5” izskatās ļoti eleganti un iekārojami. Turklāt tam ir labākas praktiskās īpašības – pieejamāks salons un bagāžnieks. Bagāžas nodalījumam gan ir augsta apakšējā mala, taču neba šis auto ir tas, ar kuru jāved smagi priekšmeti. Salonā ērti var iekāpt un justies četri pieauguši cilvēki. Sēdpozīcija ir visai zema, bet arī gara auguma cilvēkiem iesēšanās nesagādā lielas problēmas. Sporta sēdeķļi ir ērti, plaši regulējami un noturīgi, kā arī ar daudzveidīgi pielāgojamu masāžas funkciju, tādēļ arī pēc ļoti gara ceļa veikšanas ķermenis nebūs pārāk noguris. Pat aizmugurē ērti jutīsies 190 cm gara auguma pasažieris, neskatoties uz strauji krītošo jumta līniju, jo tā galvu vēl neskar, arī kājām ir pietiekoši daudz vietas. Teorētiski aizmugurē iesēdināmi trīs pasažieri, bet ērti tur jutīsies tikai divi.
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Salīdzinot ar kupeju, “Sportback” ir šaurāka durvju vērtne, tādēļ priekšā sēdošie varēs viegli aizsniegt drošības jostas un piesprādzēties. Kupejā bija izvietots drošības jostas padošanas mehānisms, taču šā vai tā pēc tās bija jāstiepjas vairāk, nekā “Sportback”.
Salona iekārtojuma ziņā nav nekādu atšķirību no “A5 Coupe”. Slēdži ir ātri un intuitīvi apgūstami un sākotnēji liekas ērti. Tomēr ilgstošāk pabraucot ar dažādiem “Audi” modeļiem, sāk likties, ka šo to varētu izvietot ērtāk. Piemēram, skārienjutīgais panelis varētu būt daudz ērtāks, ja to izveidotu līdzīgi kā “Q2” krosoverā – pirms ātrumpārslēga sviras. Tāpat arī multimediju sistēmas izvēlnē veicamo darbību skaitu biežāk izmantotajām funkcijām varētu samazināt, kā arī vadītāja displejā aiz stūres ir pārāk daudz informācijas. Vismaz labi, ka tas ir personalizējams un iespējams attēlot tikai klasiskās skalas ar navigācijas karti fonā. Ieteicama lieta no papildaprīkojuma saraksta ir informācijas projekcija vējstiklā – tad braukšanas laikā pārbagātajā displejā aiz stūres vispār nebūs jāieskatās, jo informācija par ātrumu, ātruma ierobežojumiem, kruīza kontroli būs redzama pa skatienam uz ceļu.
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Lielisks braukšanas baudījums
Ar 252 Zs, quattro pilnpiedziņu, S-tronic pārnesumkārbu un “Audi” dinamisko stūrēšanas sistēmu patiesi atklājas šī auto sportiskais gars. 6 sekundes līdz simtam un maksimālais ātrums sniedzas līdz 250 km/h. Te arī parādās quattro priekšrocības. Ja iepriekš testētais priekšpiedziņas “A5 Coupe” ar zināmām grūtībām valdīja 190 Zs jaudu, liekot priekšējiem riteņiem nemitīgi izspolēt un to nomācot ar stabilitātes kontroles iejaukšanos, tad nekā no tā krietni jaudīgākajā “A5 Sportback”. Piespied pedāli un mugura ielīp atzveltnē. Tomēr tas liek saskumt par to, ka Latvijā īsti nav iespēju, kur šādu paātrināšanos un ātrumu pienācīgi izbaudīt. Vienīgi var sameklēt kādu līdzenu un līkumainu ceļu, lai priecātos par to, kā darbojas “A5 Sportback” stūre – Ērgļu šoseja vai Tukums-Kuldīga jau būtu interesanti. Ja auto nebūtu apauts ar 19” zemprofila riepām, tad iespējams ka arī kāds sauss Latvijas baltā seguma ceļš būtu jautri braucams. Jā, tas nav tik zems, lai Latvijas ceļos būtu ik uz soļa jābaidās to apskādēt. Vienīgi “S-line” sporta piekare būs stingra arī komforta režīmā, kas milzīgu komfortu tomēr nesola. Pārslēdzot braukšanas režīmus, izmainās vien stūres, gāzes pedāļa un transmisijas reakcijas. Adaptīvā balstiekārta šim vāģim piestāvētu krietni labāk, jo skaņas izolācija un ērtā sēdēšana to padara par patiešām baudāmu auto.
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Par braukšanas prieku gan ir jāmaksā ar degvielas patēriņu, kas divlitrīgajam turbo dzinējam no vidējiem septiņiem litriem var pieaugt līdz pat 11.5 l/100 km pilsētā. Taču testa beigās dators uzrādīja ļoti pieņemamus 9.5 litrus/100 km, ņemot vērā, ka, pat lai sasniegtu atļautos 50 vai 90 km/h, gāzes pedālis regulāri tika spiests grīdā un 70% no testā veiktā ceļa bija pilsētas apstākļos. Ja valdām raksturu, tad arī patēriņš būs draudzīgs.
Ir izvēles iespējas
“Audi” A5 pircējiem piedāvā plašas izvēles iespējas. Sākot no virsbūves veida un dzinējiem, beidzot ar piedziņas veidiem un plašo papildaprīkojumu – tas viss jāsabalansē starp gaumi, nepieciešamību un naudas daudzuma. Kā rāda pieredze, “Audi” papildaprīkojums ir dārgs prieks. Protams, ir patīkami, ja automašīnā ir viss iespējamais, bet vai tas allaž būs nepieciešams, it īpaši, ja dārgākās aprīkojuma pakas ir saistītas vien ar automobiļa izskatu. Bet “A5”(gan “Coupe”, gan “Sportback”) dāsnība piedien, jo nav taču nekāds budžeta klases auto. Braukšanas prieku sniegs kā ‘vājākie’ 190 Zs dzinēji, tā jaudīgākais 252 Zs dzinējs. Ja ar to vēl nav gana, tad ir arī “S5” ar 354 Zs. Bet jebkurā gadījumā noteikti izvēlaties ar “quattro” un ar adaptīvo balstiekārtu – iegūsiet lielisku auto!
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
PLUSI/MĪNUSI
+ Ļoti atsaucīgs dzinējs un precīza vadāmība
+ Pievilcīgs izskats
+ Praktiskums, kas pieejams šādā sportiskā auto
– Papildaprīkojuma cena
– Vēlētos pārdomātāku vadības slēdžu novietojumu un izvēļņu uzbūvi
– “S-line” sporta piekare + 19” diski ilgstoši būs nogurdinoši
Lasi vēl: iAuto testē: jauno “Audi A5 Coupe” 2017 (+ foto)
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv
Jaunais “Audi A5 Sportback” Foto: iAuto.lv