“Mazs cinītis gāž lielu vezumu”, vēsta latviešu izteiciens. “Adam S” gan lielu vezumu nepavedīs, taču mazais cinītis pavisam pievērsīs gan kungu, gan dāmu uzmanību un pārsteigs tos satiksmes dalībniekus, kuri ielu mēdz uzskatīt par sacīkšu trasi.
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
“Adam” ir mini klases modelis, kas nes kompānijas dibinātāja Ādama Opeļa vārdu. Pirmizrādi tas piedzīvoja jau 2012. gada Parīzes motoršovā, tādējādi modelis ir jau ar piecu gadu vēsturi, taču svaigumu joprojām nav zaudējis.
Saistībā ar “Adam” acīs lēc dažādi kontrasti, piemēram, jau pieminētais “mazs, bet ātrs”. Mazs, bet ar vērienu – šādi var raksturot “Opel Adam” katalogu, kur tas pieejams astoņās (!!!) versijās – “Unlimited”, “Jam”, “Glam”, “Slam”, “S”, “Rocks Unlimited”, “Rocks” un “Rocks S”. Turklāt katru versiju iespējams individualizēt pēc sirds patikas. “Opel Adam” cenu lapa nav nekāda lapa, bet gan vesela grāmata – aprīkojumam vien veselas sešas lappuses.
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Lai gan standartaprīkojumos iekļauto funkciju klāsts uzskatāms par diezgan bagātīgu, par automobiļa pielāgošanu individuālai gaumei gan būs jāsāk piemaksāt – astoņi veidi salona ādas apdarei par 101 EUR, tikpat par kādu no astoņiem ārējiem dekoratīvajiem elementiem, astoņas dažāda virsbūves krāsojuma kombinācijas – katra par 151 – 192 EUR un tā tālāk.
TEHNISKIE DATI
Dzinēji (visi benzīna)
1.0 Turbo ECOTEC: trīs cilindri, 90 ZS (4000 apgr./min.), 170 Nm (1800-3700 apgr./min.), CO2 – 101 g/km, sešpakāpju mehāniskā pārnesumkārba
1.0 Turbo ECOTEC: trīs cilindri, 115 ZS (5200 apgr./min.), 170 Nm (1800-4500 apgr./min.), CO2 – 112 g/km, sešpakāpju mehāniskā pārnesumkārba
1.2 ECOTEC: (ar vai bez Start/Stop) 70 ZS (5600 apgr./min.), 115 Nm (4000 apgr./min.), CO2 – 116-125 g/km, piecpakāpju mehāniskā pārnesumkārba
1.4 ECOTEC: (ar vai bez Start/Stop) 87 ZS (6000 apgr./min.), 130 Nm (4000 apgr./min.), CO2 – 112-125 g/km, piecpakāpju mehāniskā vai piecpakāpju “Easytronic” pusautomātiskā pārnesumkārba
1.4 ECOTEC LPG ecoFLEX: 85 ZS (6000 apgr./min.), 125-130 Nm (4000 apgr./min.), CO2 – 109-125 g/km, piecpakāpju mehāniskā pārnesumkārba
1.4 ECOTEC: (ar vai bez Start/Stop) 100 ZS (6000 apgr./min.), 115 Nm (4000 apgr./min.), CO2 – 119-125 g/km, piecpakāpju mehāniskā pārnesumkārba
1.4 ECOTEC: (ar Start/Stop), 150 ZS (4900-5500 apgr./min.), 220 Nm (2750-4500 apgr./min.), CO2 – 139 g/km, sešpakāpju mehāniskā pārnesumkārba
Izmēri
Garums: 3698 mm
Platums: 1966 mm
Augstums: 1484 mm
Riteņu bāze: 2311 mm
Bagāžas tilpums: 170-663 litri
Pašmasa: 1178 kg
Testa auto
“Opel Adam S” ar 1.4 ECOTEC 150 Zs dzinēju, kas bāzes komplektācijā maksā 17 414 EUR, taču ar plašāku papildaprīkojuma klāstu testētā “Adam S” cena pārsniedz 21 tūkstoša atzīmi. Lētākajās versijās tas maksā sākot no 12 755 EUR.
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Ārējais izskats
“Adam S” ir stila auto, līdzīgi kā “Fiat 500”, un šādas klases automobiļiem spilgtas ārišķības piestāv daudz vairāk, nekā kompaktklasei vai nopietnajai vidējai klasei. Testa auto ir spilgti dzeltena pamatkrāsa ar melnā krāsā krāsotu jumta daļu un buferu elementiem. Priekšgalā stūros izvietoti lukturu bloki, kuru segmentējumā redzamas līdzības ar iepriekšējās paaudzes “Insignia” modeli. Tur, kur parasti atrodas miglas lukturi, novietotas apaļas virzienrādītāju lampiņas, kuras apjož hroma krāsas plastmasas skavas.
Hroma dekors ir arī automobiļa sānos – tas ierāmē logu līnijas augšpusi. Aizmugurējie sānu logi vizuāli ar šauru joslu pagarināti līdz pat automobiļa aizmugurei, bet uz šīs joslas novietots modeļa nosaukums.
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Stāvā automobiļa aizmugure ir papildināta ar spoileri, kas norāda uz “Adam S” sportisko dabu. Kā papildaprīkojums pieejama arī auduma jumta lūka, ar kuru iespējams atvērt apmēram 2/3 jumta.
Spilgtas krāsas arī salonā
Automobiļa salons iekārtots klasiski – priekšējā paneļa centrā divas apaļas ventilācijas atveres, zem tām septiņu collu multimediju ekrāns, bet tā sānos taustiņi dažādām automobiļa funkcijām, piem., stūres apsildei, parkošanās sensoriem, sēdekļu apsildei u.t.t.
Zem ekrāna atrodas slēdži multimediju sistēmas īsceļiem un audio kontrolei, savukārt zem tā klimata kontroles bloks. Nišā aiz pārnesumkārbas sviras atrodas USB pieslēguma ligzda un vieta tālruņa bezvadu lādēšanai.
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Svaigumu un atraktivitāti salonā ienes spilgti krāsainie paneļi un akcenti uz stūres, un pārnesumkārbas sviras. Šajā gadījumā akcenti ir virsbūves krāsā, taču to iespējams kombinēt pēc sirds patikas. Ādas apdare mijas ar samērā lētas un cietas plastmasas apdari, tomēr kopumā atstāj patīkamu un kvalitatīvu iespaidu.
Mērinstrumentu panelis veidots bez īpašām ārišķībām – divas apaļas mērinstrumentu skalas, to apakšā degvielas un dzinēja temperatūras rādītāji. Pa vidu atrodas vienkrāsu ekrāns, kas sarkaniem burtiem attēlo borta datora informāciju.
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
“Adam S” aprīkots ar sportiskajiem “Recaro” sēdekļiem, kas nodrošina teicamu noturību, tomēr ilgstošai braukšanai šķiet nedaudz par cietu. Arī platākas miesasbūves cilvēki tajos jutīsies nedaudz iespiesti.
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Četrvietīgs automobilis ar norunu, ja īsākais vada automobili
Oficiāli “Adam S” ir četrvietīgs automobilis, taču praksē to ir visai grūti realizēt. Un jādomā, ka ikdienā tas būs braucamrīks vienam līdz diviem cilvēkiem, aizmugurējās atstājot īpašiem gadījumiem.
Tomēr, gan priekšā, gan aizmugurē ir iespējams iesēsties – pasažieru pusē priekšējo un aizmugurējo vietu var sadalīt divi pat diezgan gara auguma pasažieri. Protams, jārēķinās, ka galva nedaudz dursies griestos, taču tas nav neciešami.
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Aiz vadītāja sēdekļa varēs iesēsties vien tad, ja vadītājs būs īsāka auguma. Aiz 190 cm šofera pasažieris kājas var likt vien aiz ausīm. Lai ierāptos aizmugurē, sānu durvis ir izveidotas platākas, tādēļ priekšā sēdošajiem diezgan tālu jāsniedzas pēc drošības jostām.
Ja aizmugurējā sēdekļu rinda ir pacelta, tad bagāžai brīva ir vien 170 litru telpa, kur ievietot divas mugursomas, vienu sporta somu vai pāris iepirkumu maisiņus. Papildaprīkojuma sarakstā šķita tas, ka par 141 EUR var iegādāties bagāžas telpas organizatoru. Šiem 170 litriem, ha! Bet nē – nolokot aizmugurējo rindu, izveidojas pieklājīga 663 litru kravas telpa, kur pat varētu ielikt vidēju veļas mašīnu. Tad arī noder piedāvātie bagāžas organizatori, tīkliņu sistēmas u.t.t.
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Funkciju klāsts pietiekošs, taču neatbilst aktuālajām tendencēm
Ja “Opel Adam” modelis nāktu klajā šogad, vai arī piedzīvotu atjaunināšanu, tad bagātīgākās versijas aprīkojuma klāstā droši vien būtu arī adaptīvā kruīza kontrole, joslu asistents, automātiskā bremzēšanas sistēma, adaptīvās gaismas u.c., kas arvien biežāk sastopams mazāko klašu automobiļos.
Šobrīd tas iztrūkst, bet ar visu to aprīkojums ir gana bagātīgs. Kruīza kontrole ar ātruma ierobežotāju, LED dienasbraukšanas gaismas un LED aizmugurējie lukturi, 7” multimediju displejs ar CD, radio (AM, FM, DAB), USB, AUX, Bluetooth atskaņošanas un brīvroku iespējām, kā arī Android auto un Apple Carplay atbalsts. “Adam S” ir arī apsildāma ādas multistūre un priekšējie sēdekļi, aklās zonas asistents, parkošanās sensori un riepu spiediena kontroles sistēma.
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Pie šīs plejādes prasītos automātiskās gaismas un lietus sensors (ir papildaprīkojumā) – šobrīd ieslēdzas tikai dienas gaitas lukturi, taču tuvās gaismas lietū un tumšajā laikā jāieslēdz pašam, ko itin viegli var aizmirst. Tāpat arī pašaptumšojošais spogulis būtu noderīga ierīce.
Ērtāka un vieglāk uztverama prasītos multimediju sistēmas izvēlne un radio vadība, it īpaši tādēļ, ka ekrāns jau tā ir novietots pārāk zemu, un maldīšanās pa neintuitīvajām izvēlnēm novērš nepieļaujami daudz uzmanības no ceļa. Situāciju nedaudz labo taustiņi uz stūres un viedtālruņu dublēšanas iespējas (Android auto, Apple Carplay). Audiosistēma ir gana kvalitatīva, taču pie atvērta jumta to nākas griezt diezgan skaļi, lai panāktu kaut cik baudāmu skanējumu.
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Patīkama ekstra ir “Swing Top” atveramais auduma jumts, kas sniedz nedaudz līdzīgas sajūtas, kā kabrioletā. Pozitīvi, ka šāds jumts nenozog telpu galvai automobiļa salonā un atveras tik tālu, lai pie skata uz debesīm tiktu arī aizmugurē sēdošie. Vienīgi rodas jautājums, vai šāds auto pa ziemu jātur garāžā.
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Turi stūri abām rokām
“Adam S” gaitu var salīdzināt ar kartingu – tas paklausīgi reaģē uz stūres kustībām, spēj ļoti ātri mainīt virzienu un naski izbraukt līkumus, taču stūrēšana ir visai stīva. Ņemot vērā cieto sporta balstiekārtu, sporta sēdekļus, 17 collu riteņus un īso garenbāzi, Latvijas ceļi reizumis var sagādāt īpašus pārbaudījumus. Platie, zemie riteņi jutīgi reaģē uz izciļņiem un ceļa reljefu, kā dēļ “Adam S” ir tendence doties savu ceļu, nevis noturēt taisnvirziena kustību. Tādēļ uz ceļa ar risēm vai slīpumu stūri nākas turēt ar abām rokām.
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
No vienas puses “Adam S” Rīgai ir ļoti piemērots automobilis – ašs, izveicīgs un kompakts, bet no otras puses Rīgā reti kur varam atrast pieņemami gludi ceļu, lai to liktu lietā. Pārsvarā braukšana būs kā zobu sāpes. Pat tramvaja sliedes Kr. Valdemāra un Z.A Meierovica bulvāra krustojumā ir stipri jūtamas salonā. Citādāka situācija pie lielāka ātruma – pat izteikti nelīdzenumi kļūst stipri mazāk jūtami.
Kopumā gaita ir pārliecinoša un droša, ir sajūta, ka brauc ar izmēru lielāku automobili. Nav problēmu braukt ar 90 km/h un ātrāk vai kādu apdzīt. 1.4 turbomotors nodrošina labu vilkmi plašā apgriezienu diapazonā un reti prasās pārslēgties uz leju, lai paātrinātos. Pēc ražotāja datiem “Adam S” no 0 līdz 100 km/h paātrinās 8.5 sekundēs un tā maksimālais ātrums ir 100 km/h. Lai izceltu sportiskumu, dzinēja skaņa ir izcelta, šķiet, ar izplūdes sistēmas palīdzību, nevis mākslīgi, izmantojot audiosistēmu. Pat brīvgaitā “Adam S” dzinējs skan dobji, liekot saprast, ka ir darīšana ar ko jaudīgu.
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Šāda izmēra automašīnai gribētos zemāku degvielas patēriņu – mierīgā šosejas režīmā ar ātrumu 100 km/h neizdevās sasniegt zemāku patēriņu par 6.1 l/100 km, savukārt pilsētā tas pieauga līdz 7.5 l/100 km. Protams, jāņem vērā, ka šis ir sportiskas dabas auto, taču par 200 kg smagāki kompaktklases auto ar līdzvērtīgu motoru spēj sasniegt līdzīgu un pat zemāku patēriņu.
“Opel Adam S” – jautrs pārvietošanās līdzeklis ne pārāk gariem gabaliem
Mazais “Adam S” pārsteidz ar savu jauneklīgo un spirgto dabu un ir lielisks piemērs tam, ka arī mini klases auto var būt ļoti aizraujoši automobiļi. Te gan jāuzsver, ka “Adam S” nederēs, ja automobilī jāpavada lielākā daļa dienas, pārlieku stingrās gaitas dēļ. Rīgas bedru un aku vāku rēbusos nepārtraukti būs jāzīlē, pa kādu trajektoriju un ar kādu ātrumu braukt, lai triecienus nesaņemtu nedz auto, nedz tā vadītājs. “Adam S” un citi mini klases automobiļi Latvijā joprojām ir tādu kā “balto zvirbuļu” statusā, it īpaši krosoveru popularitātes dēļ. Eh, ja vien tie ceļi būtu labāki – tas šobrīd “Adam S” lielākais trūkums.
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv
Opel Adam S Foto: iAuto.lv