Atsauksmes par trešās paaudzes “Mazda 3” (+ FOTO)

Kopš pirmās paaudzes Mazda 3 iznākšanas 2003. gadā visā pasaulē pārdoti četri miljoni šīs sērijas modeļu. Ražotājam šis kompaktklases auto ir īpaši nozīmīgs, jo veido trešdaļu no visu pārdoto spēkratu skaita. Tagad pienākusi kārta jaunākajam trešās paaudzes automobilim, kas šogad piedzīvojis feisliftu.

Iepriekšējo paaudžu modeļi pircēju atzinību iemantoja ar dizaina pievilcību un gaitas precizitāti. Mazda pārstāvji uzsver, ka, veidojot jauno automobili, galvenais uzsvars likts uz komfortu un vadāmību. Inženieri centušies panākt, lai vadītājam būtu vēl tiešāka un precīzāka saikne ar automašīnu, vienlaikus neaizmirstot par mūsdienu kompaktklases spēkratos pieņemto komforta līmeni. Īpaša vērība veltīta skaņas izolācijas uzlabošanai, par ko iepriekšējo paaudžu trešās Mazdas nereti kritizētas.

TEHNISKIE DATI

  • Garums: 459 cm
  • Platums 205 cm
  • Pašmasa: 1268 kg
  • Riteņi: 205/60 R16
  • Cena: no 16 025 EUR

Aprīkojums

Tāpat kā agrāk Mazda 3 pieejama divās virsbūves versijās – kā piecdurvju hečbeks un  četrdurvju sedans. Izskatā viegli atpazīt pašlaik aktuālo Mazda dizaina valodu, līdzīgi kā krosoveram CX-5 un vidējās klases modelim Mazda 6. Salona noformējums gan nav tik klasiski atturīgs kā abiem minētajiem modeļiem. Īpaši tas attiecas uz bagātākajām aprīkojuma versijām ar lielu multimediju monitoru un sportisku mērinstrumentu paneli, kuram pašā centrā atrodas tahometrs, bet spidometram ir tikai digitālā versija. Interjerā patīkami pārsteidz apdares materiālu kvalitāte un solīdā atmosfēra. Vadītāja vietas ergonomika ir ļoti laba, un īpaši to novērtēs sportiski zemas sēdpozīcijas cienītāji. Kopumā var teikt, ka Mazda 3 veidolā saglabājies iepriekšējo paaudžu mašīnām raksturīgais draudzīgums un dzīvesprieks.

Dzinējs

Mūsu tirgū Mazda 3 tiek piedāvāta ar diviem Skyactiv-G sērijas benzīna motoriem – 1,5 litru 100 ZS un 2 litru 120 ZS, kā arī Skyactiv-D 2,2 litru dīzeļmotoru ar 150 ZS. Sešpakāpju pārnesumkārba ir iekļauta standarta aprīkojumā, bet automātisko transmisiju var iegūt par papildu samaksu, izvēloties 2 litru benzīnnieku vai 2,2 litru dīzeli. Pretēji mūsdienu tendencei uz dzinēju tilpuma samazināšanu un turbopūtes ieviešanu Mazda inženieri iet savu ceļu un veiksmīgi turpina pilnveidot tradicionālos atmosfēriskos benzīna motorus, to konstrukcijā ieliekot lielu kompresijas pakāpi. Tādējādi šie motori padevušies visai ekonomiski un ikdienas braukšanā patīkami elastīgi. Vēl jāpiebilst, ka jaunajai Mazdai pieejams plašs mūsdienu komforta un drošības aprīkojuma klāsts. Ir gan avārijas bremzēšanas asistents un adaptīvā kruīzkontrole, gan automātiskās tālās gaismas un citas noderīgas lietas.

“LATVIJAS GADA AUTO 2015” ŽŪRIJAS VIEDOKĻI

Aldis Zelmenis: “Nekādu dižu brīnumu nav”

Pirmās paaudzes Mazda 3 bija tautā mīlēts un cienīts auto, taču pēc kompaktklases modeļa fantastiskās debijas japāņu ražotājs pēcāk izlīdzējās tikai ar vairākkārtējām modeļa uzlabošanas procedūrām, kas vienubrīd jau kļuva par garlaicīgu un nepieņemamu Mazda klientiem. Tādā veidā neko jaunu nepiedāvājot un mīņājoties uz vietas, konkurenti naski savos ierakumos pārvilināja Mazda 3 lietotājus, kuriem apnika gaidīt, kad tad japāņi sasparosies izlaist jaunu modeli. Beidzot Mazda 3 viss ir jauns, ieskaitot motorus, šasiju, dizainu un cenu. Skaidrs, ka konkurence kompaktklasē klasē ir nežēlīga, un diez vai Mazda 3 izdosies tikpat žilbinoši atgriezties uz skatuves, kā tas bija pirms 10 gadiem. Toties tagad auto brauc tikpat azartiski kā Ford “Focus”. Auto lieliski piestāvētu jauniem un enerģiskiem pāriem, kuri plāno vai arī nule kā tikuši pie sava ilgi gaidītā pirmdzimtā. Tiem, kuriem  braukšana nepieciešama vairāk par gaisu, šis auto varētu būt labs sākums uz kaut ko vēl sportiskāku un nepraktiskāku.

Cenas lapā nekādu dižu brīnumu nav. Mazda 3 nevar nosaukt nedz par lētu, nedz dārgu. Pilnīgi noteikti ir “Latvijas Gada auto 2015” fināla astotnieka cienīgs biedrs.

Plusi: azartiskas gaitas īpašības.

Mīnusi: joprojām padrūms salons. Salona trokšņu izolācijā vēl aizvien ir baltie plankumi.

Jānis Rapa:  “Mazliet par dārgu”

Pirmais iespaids ir labs. Auto ar skaistām virsbūves dizaina līnijām. Smuki lukturi, veiksmīgi veidota priekšējā reste. Piemīt japānisks šarms. Auto izskatās dinamisks un varbūt pat  mazliet lielāks par standarta kompaktnieku. Vadītāja vieta likās ļoti ērta. Visas vadības pogas izvietotas pietiekami loģiski un ir viegli sasniedzamas, stūre ieguļas rokās ļoti labi. Iekārtoties braukšanai cilvēkam ar 1,9 m augumu nav nekādu problēmu. Ātruma pārslēgs darbojas precīzi un viegli. Paneļa un salona apdares materiāli noteikti izskatās labāk par iepriekšējo modeli. Īsi sakot – viss loģiski un ērti. Vienīgi skārienjutīgā ekrāna novietojums gan  nepārliecināja. Tāds iespaids, ka tā īsti arī neizdevās dizaineriem izdomāt, kur to likt, un rezultātā uzlika uz priekšējā paneļa. Atgādina liela ekrāna navigatoru, labi vēl, ka vads neiet uz 12V ligzdu. Bet tas nu tā, gadžetu paaudze pieņems un teiks, ka ir OK.

Par braukšanas iespaidiem. Auto ļoti labi vadāms, labi klausa stūrei. Piekare komfortabla, mazliet paskaļa. Bet salona skaņas izolācija reti kad kompaktklasei ir pirmā prioritāte. Degvielas patēriņu, manuprāt, ražotājs zīmē pārāk optimistisku. Ja no braukšanas gribēsies gūt arī nedaudz prieka, ar 5 l uz 100 km nevarēs iztikt. Piedāvātā testa automašīna ar 1,5 l dzinēju likās mazliet gurdena.

Kopējais iespaids: auto ir labs. Bet, lai veiksmīgi konkurētu kompaktklasē,jābūt ļoti labam. Manuprāt, auto ir mazliet par  dārgu uz citu konkurentu fona. Arī līdzšinējāsproblēmas ar virsbūves noturību pret koroziju ir radījušas sliktu fonu. Cerams, tās ir atrisinātas. Ja ne, tad realizācija otrreizējā tirgū būs izaicinājums.

Trešās paaudzes Mazda 3 Foto: iAuto.lv

Evija Kukuvasa: “Viens no pārsteigumiem”

Viens no šī gada pārsteigumiem. Mazda 3 pārsteidza ar savu spor tiskumu un izveicību salīdzinājumā ar savu izmēru. Šīs sportiskais hečbeks uzrunā ar savu dzīvīgumu, sportisko formu un pārsteidzoši labām vadāmības iezīmēm. Uz degvielas patēriņu gan tas iespaidu neatstāj, kas viennozīmīgi ir pozitīvi, jo saglabājas zems. Stabils ne tikai uz šosejas, bet arī pa līkumainiem zemesceļiem. Pieejama ar trīs veidu dzinējiem, un, braucot ar vismazāko – 1,5 Skyactiv-G –, emocijas vispozitīvākās.

Edgars Utāns: “Kurš no diviem japāņiem labāks?”

Nissan “Pulsar” pret Mazda 3 – testā piedāvātās mašīnas abas ir ar benzīna motoriem un rokas pārnesumu kārbu. Abas mašīnas ir japāņu izstrādājumi, un tas nozīmē, ka tās var arī savstarpēji salīdzināt, jo nebūs radikālas atšķirības autobūves filozofi jā. Nissan “Pulsar” ir jauns modelis, ar kuru ražotājs saista lielas cerības. Pirmie iespaidi par auto. Vadītāja sēdvieta – mīksts krēsls, kas  raksturīgs japāņu auto, vēlas tieši tagad. Šajā ziņā Mazda 3 ir pārliecinošāka, jo vadītāja sēdeklis ir aptverošāks – tātad stabilāka sajūta – un arī piekares darbība ir precīzāka un prognozējamāka.

Par vilkmes agregātiem:parasti japāņu auto motoru izvēle ir visai ierobežota, un tā tas ir arī šiem modeļiem. Abu pretendentu motori ir visai atsaucīgi, un ar vienu pašu vadītāju liekas, ka jaudas varētu pietikt, bet nejūt nekādu rezervi. Tas dara piesardzīgu – ja mēs nedaudz piekraujam šos auto ar pasažieriem un bagāžu, tad tas jau būs ievērojami jūtams, un ceļa apstākļos tas visu laiku būs jāņem vērā, veicot manevrus. Arī tehniskie parametri nepārliecina – izteikti zemais degvielas patēriņš rada šaubas. “Pulsar” motors ir elastīgāks un vieglāk braucams, jo max griezes moments ir zemu (190 Nm/2000 apgr. min), salīdzinot ar Mazda 3 (150 Nm/4000 apgr. min).

Apkopojot vērtējumu, ir grūti noteikt dueļa līderi, jo katram auto ir priekšrocības un trūkumi.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.