Trešdien, 16.oktobrī, Rīgā, Spīķeru koncertzālē, “Hyundai ekomodeļu dienas” pasākumā Baltijas valstu žurnālisti tika iepazīstināti ar autoražotāja “Hyundai” diviem jaunajiem modeļiem – “Hyundai Kona Hybrid” un atjaunoto “Hyundai Ioniq Electric”.
“Hyundai Kona Hybrid” ir aprīkots gan ar benzīna motoru, gan ar elektromotoru, kas darbojas kopā, nodrošinot degvielas patēriņa efektivitāti un samazinot izmešu daudzumu. Šis sportiskais pilsētas krosovers aprīkots ar īpaši kalibrētu tiešās iesmidzināšanas benzīna motoru un ar akumulatoru darbināmu elektromotoru. Kopā tie nodrošina 141 ZS kopējo jaudu un 265 Nm griezes momentu. Šai kombinācijai pievienota 6 pakāpju divsajūgu automātiskā ātrumkārba, kas nodrošina iespaidīgu paātrinājumu, kad tas ir nepieciešams, kā arī maksimālu efektivitāti.
1,6 litru GDI iekšdedzes dzinējs sniedz 105 ZS jaudu , bet elektriskais 32 kW (43,5 ZS) motors nodrošina lielu griezes momentu un augstu efektivitāti. 1,56 kWh litija jonu polimēra akumulatora uzlādes/izlādes parametri nodrošina gan elektrisko piedziņu, gan enerģijas uzkrāšanos no reģeneratīvās bremzēšanas. Akumulatoram atrodoties zem sēdekļiem, “Kona Hybrid” izceļas ar zemāku smaguma centru, kas padara auto stabilāku un braukšanu – aizraujošāku.
Atkarībā no situācijas “Kona Hybrid” brauciena laikā nemanāmi pārslēdzas starp benzīna motoru un elektromotoru. Reģeneratīvās bremzēšanas sistēma, palēninot automašīnu, uzlādē akumulatoru. Akumulatorā uzkrātā enerģija darbina elektromotoru, lai palīdzētu uzņemt ātrumu.
“Kona Hybrid” efektivitāti un zemo CO2 izmešu līmeni veicina ECO braukšanas palīgsistēma (ECO-DAS). Šī intuitīvā enerģijas pārvaldības sistēma analizē navigācijas sistēmā ievadīto maršrutu, lai iestatītu optimālu akumulatora enerģijas un motora degvielas jaudu. “Hyundai Kona Hybrid” cena sākas no 24 990 eiro.
Nelielā izbraucienā pa Rīgas ielām “Kona Hybrid” parādīja sevi kā visnotaļ dinamisku un patīkami klusu pilsētas krosoveru, kas lietojams bez nepieciešamības uzlādēt akumulatoru vai mainīt ierastos braukšanas paradumus.
Tagad atraktīvā izskata pilsētas krosovers “Hyundai Kona” ir pieejams trijos dažādos veidos – gan ar parasto iekšdedzes dzinēju, gan ar hibrīdmotoru, gan arī ar elektrisko dzinēju.
Jaunais elektromobilis “Hyundai Ioniq Electric” ar pilnībā uzlādētu akumulatoru spēj veikt 311 km lielu attālumu, kas ir par 30 % vairāk, nekā iepriekš. Turklāt tā jaudīgo litija jonu polimēra akumulatoru var uzlādēt līdz 80 % nepilnas stundas laikā, izmantojot 50 kW līdzstrāvas (DC) ātrās uzlādes staciju. “Ioniq” dizains ir rūpīgi optimizēts, lai nodrošinātu maksimālu enerģijas ekonomiju. Pateicoties nelielajam gaisa pretestības koeficientam – 0,24, tas ir viens no aerodinamiskākajiem automobiļiem tirgū.
Pilnībā elektriskais auto sniedz aizraujošu klusas un dinamiskas braukšanas pieredzi. Jaudīgais 100 kW (136 ZS) elektromotors spēj attīstīt maksimāli 295 Nm lielu griezes momentu, nodrošinot iespaidīgu paātrinājumu, kas īpaši jūtams, pārvietojoties pilsētas režīmos.
100 kW elektromotora iespaidīgo veiktspēju tagad nodrošina efektīvais 38,3 kWh litija jonu polimēra akumulators. Uzlabotajam 38,3 kWh lieljaudas akumulatoram ir izcili uzlādes/izlādes parametri, kas maksimāli palielina gan elektrisko piedziņu, gan enerģijas uzkrāšanos no reģeneratīvās bremzēšanas.
“Ioniq Electric” automobilī pārslēgšanās starp braukšanas, neitrālo, atpakaļgaitas un stāvēšanas režīmu notiek bez pārnesumu sviras, tikai vienkārši izmantojot pogas, kas ir ērti uzstādītas viduskonsolē.
“Ioniq Electric” reģeneratīvā bremžu sistēma, kas aprīkota ar jaunākajām inteliģentām tehnoloģijām, uzlādē akumulatoru braukšanas laikā, izmantojot elektromotoru. Iespējams maksimāli palielināt nobraucamo attālumu, aktīvi izmantojot reģeneratīvo bremzēšanu ar lāpstiņām, kas uzstādītas uz stūres (turpat, kur parastiem auto atrodas pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņas, tikai uz šīm lāpstiņām uzzīmētas baterijas ikonas). Katram no četriem reģeneratīvās sabremzēšanās līmeņiem ir atšķirīgs palēninājuma efekts un atšķirīgs uzlādes apjoms. Pavelkot un turot kreiso lāpstiņu, tiek aktivizēts maksimālais reģeneratīvās bremzēšanas spēks. Iepriekš paredzamās situācijās automobili šādi var pat pilnībā apturēt, nemaz nelietojot bremžu pedāli. Šajā režīmā uzlādes jauda ir vislielākā.
Pieejami trīs braukšanas režīmi: ECO režīms maksimizē energoefektivitāti, COMFORT braukšanas režīms izcili līdzsvaro efektivitāti un jaudu un SPORT režīms nodrošina papildu 30 Nm griezes momentu, lai sasniegtu maksimāli 295 Nm.
Lai nodrošinātu pēc iespējas ātrāku atkārtotu uzlādi, “Ioniq Electric” var uzlādēt, lietojot līdzstrāvas (DC) ātrās uzlādes staciju. 50 kW stacijā akumulatora uzlāde līdz 80 % aizņem tikai 57 minūtes. Jaunā “Hyundai Ioniq Electric” cena sākas no 38 990 eiro.
Nelielā izbraucienā pa Rīgas ielām jaunais “Ioniq Electric” pārsteidza ar iespaidīgu lineāra paātrinājuma dinamiku un neticamu klusumu salonā, kā arī ar iespēju sabremzēt auto līdz pat pilnīgai apstādināšanai, izmantojot tikai kreiso lāpstiņu uz stūres, ko žurnālisti jau paspējuši asprātīgi nodēvēt par “pirksta bremzi”.