“Rīgas satiksme” iesniegs pieteikumu ES līdzfinansējumam tramvaju infrastruktūras modernizācijai

“Rīgas satiksme” gatavo projekta pieteikumu Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma saņemšanai 5. un 7. tramvaja līnijas modernizēšanai, aģentūru LETA informēja “Rīgas satiksmes” pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Projekta laikā plānots pielāgot tramvaja maršrutu posmus zemās grīdas tramvaju kustībai un uzlabot vides pieejamību gados vecākiem cilvēkiem, cilvēkiem ar invaliditāti, kā arī vecākiem ar bērniem.

Pieteikums jāiesniedz līdz 12.aprīlim, projektu paredzēts sākt šogad un īstenot līdz 2023.gadam.

“Ērts, ātrs un drošs sabiedriskais transports ikvienā pilsētā ir instruments, kā atbrīvot pilsētas centrālo daļu no sastrēgumiem un vides piesārņojuma. Šādu pieeju sekmē arī Eiropas Savienības pieejamie finanšu instrumenti, kas vienlaicīgi vērsti gan uz pilsētvides sakārtošanu, gan iedzīvotāju mobilitāti,” norāda Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV).

Viņš skaidro, ka “Rīgas satiksmes” izstrādātais projekts 5. un 7. tramvaja modernizācijai pēc tā ieviešanas pacels sabiedriskā transporta kvalitātes latiņu vairākās pilsētas apkaimēs un sekmēs pilsētvides sakārtotību.

Šī projekta veiksmīga īstenošana esot svarīga, lai turpinātu atjaunot “Rīgas satiksmes” reputāciju un parādītu sevi kā uzticamu partneri nozīmīgu Eiropas Savienības projektu realizācijā.

Savukārt “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa uzskata, ka tramvajs ir pilsētas sabiedriskā transporta mugurkauls, tāpēc ir ļoti svarīgi nodrošināt šī sabiedriskā transporta veida vides pieejamību ikvienam pasažierim.

Projekta gaitā paredzēts modernizēt 7.tramvaja maršruta līniju posmā no Ausekļa loka līdz Radio lokam un no Centrāltirgus līdz galapunktam “Ķengarags”.

Lai nodrošinātu zemās grīdas tramvaja priekšrocības un vides pieejamību ikvienam pasažierim, plānots pārbūvēt un paaugstināt vairāku pieturvietu platformas. Aptuveni 8,6 kilometru garā posmā tiks veikta gan kontakttīkla pielāgošana zemās grīdas tramvajam, gan kabeļu tīkla nomaiņa, palielinot elektroapgādes jaudas.

Tāpat projektā paredzēts veikt infrastruktūras pārbūvi aptuveni divu kilometru garumā 5.tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam “Iļģuciems”, pielāgojot minēto tramvaja līniju zemās grīdas tramvaju prasībām, kā arī nodrošinot vides pieejamības prasībām atbilstošu platformu izbūvi maršruta posma pieturvietās.

5.tramvaja maršrutā paredzēta arī sliežu ceļu pārbūve Slokas ielas posmā no krustojuma ar Pulka ielu līdz krustojumam ar Jūrmalas gatvi.

Ar mērķi saīsināt krustojuma šķērsošanas laiku, tādējādi mazinot transporta līdzekļu sastrēgumus, Rīgas tramvaja infrastruktūras modernizācijas projekta gaitā paredzēts veikt arī sliežu ceļu pārbūvi 11.novembra krastmalas un 13.janvāra ielas krustojumā. Tiks veikta pārmiju vadības sistēmas ierīkošana, paaugstinot tramvaju kustības drošības līmeni un nodrošinot pārmiju kontroles iespējas ar tālvadību.

Gada laikā 7.tramvaju maršrutā tiek pārvadāti gandrīz seši miljoni pasažieru, un šis ir otrs noslogotākais tramvaja maršruts Rīgā aiz 1.tramvaja maršruta.

Balstoties uz līdzšinējo pieredzi, nodrošinot zemās grīdas tramvaju kustību, pārvadāto pasažieru skaits tramvajos pieaug vidēji par 6%. Tas liecina, ka iedzīvotāji dod priekšroku sabiedriskajam transportam, kas ir ērts, moderns un pieejams, secinājusi “Rīgas satiksme”.

Savukārt 5. tramvaja maršruts ir ceturtais noslogotākais, kurā vidēji vienā gadā pārvietojas vairāk nekā 3 miljoni pasažieru.

Kopējās projekta izmaksas plānotas aptuveni 43,7 miljonu eiro apmērā, no kurām 35,97 miljoni paredzēti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda, bet 7,7 miljoni eiro būs “Rīgas satiksmes” līdzfinansējums.

Patlaban zemās grīdas tramvaji kursē 1. un 11.tramvaja maršrutā. Savukārt līdz 2021.gada beigām “Rīgassatiksmes” rīcībā būs 46 zemās grīdas tramvaji, kas kursēs minētajās tramvaju līnijās.
 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.