Japānas autobūves uzņēmums kopā ar Nīderlandes VDL Groep apvieno spēkus, lai izpētītu ar ūdeņradi darbināmo degvielas šūnu kravas automašīnu ekspluatāciju ikdienas apstākļos.
Lai realizētu šo nodomu, Toyota loģistikas maršrutos jau šovasar izbrauks viens kravinieks, kas pārbūvēts braukšanai ar ūdeņraža degvielu, savukārt projektam uzņemot apgriezienus, rudenī testu programmai pievienosies vēl vairāki degvielas šūnu kravas auto.
Projekta autori uzsver, ka atšķirībā no pilnībā elektrisko transportlīdzekļu akumulatoriem, ūdeņraža sistēmām degvielas šūnu kravas automašīnās ir salīdzinoši maza masa, kas nozīmē, ka tās joprojām piedāvā lielu kravnesību. Tajā pašā laikā šādas kravas automašīnas var uzpildīt gandrīz tikpat ātri, kā ar dīzeļdegvielu – tas samazina dīkstāves laiku un uzlabo ekspluatācijas efektivitāti.
Zināms, ka Toyota un VDL Groep projekta ietvaros degvielas šūnu kravas automašīnas izmantos tehnoloģiju, kas aizgūta no Toyota Mirai.
Foto: Toyota