Sagaidīts Mercedes Sprinter pirmais eksemplārs (+ FOTO)

Aizvadītās nedēļas nogalē Mercedes-Benz Diseldorfas rūpnīcā no konveijera noripojis pirmais komerctransportlīdzekļa Sprinter jaunās paaudzes eksemplārs. Vācijas tirgū tas maksās, sākot no 19 900 eiro, bet 2019.gadā saimei pievienosies elektriskā modifikācija.

Būtiskākās pārmaiņas, ko uzsver arī ražotājs, ir pašu spēkiem izstrādātā konstrukcija, kas nozīmē, ka nekādas detaļu un mezglu dalīšanas ar Volkswagen Crafter vairs nebūs, kā arī tas, ka jaunais modelis būs cieši saistīts ar globālo tīmekli un daudzpusīgajām iespējām, ko piedāvā tiešsaistes servisi.

Sprinter paredzētas sešas virsbūves, sākot no vienkārša kravas furgona ar tērauda plāksnēm klātu kravas telpu un, beidzot ar divdesmitvietīgu pasažieru busiņu. Pieejamas versijas ar pieciem dažādiem riteņu bāzes garumiem (3250-4325 mm), priekšējo, aizmugures vai visu riteņu piedziņu, kravnesību no 2,5 līdz 5,5 tonnām. Visietilpīgākais Sprinter ar augsto jumtu un garāko riteņu bāzi spēs aizvest līdz pat 17 kubikmetriem kravas jeb izvietot kravas telpā līdz pat septiņām eiropaletēm. Furgona sliesnis tagad ir 80 mm zemāk, kas atvieglos kravas iekraušanu, bet grīdai var izvēlēties metāla, koka vai plastikāta materiālu.

Pavisam, ieskaitot visus motoru, kārbu un komplektāciju variantus klientam pieejamas 1700 dažādas versijas.

Priekšpiedziņas Sprinter būs pieejama deviņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba, kamēr citām versijām paredzēta septiņu pakāpju automātiskā kārba.

Aizmugures riteņu piedziņas Sprinter Eiropas tirgū būs pieejams ar 2,1 litru četrcilindru dīzeli vairākās jaudas versijās (114, 143, 163 Zs). Priekšpiedziņas versijām paredzēti tie paši motori tikai pēdējais no tiem attīstīs 177 Zs un tiks piedāvāts tikai mašīnām, kas pārbūvētas par braucošajām mājām (kemperiem). Motoru klāstā paliks arī trīslitru sešcilindru dīzelis ar 190 Zs (440 Nm). 

2019.gadā modifikāciju klāstam pievienosies elektriskās piedziņas modelis eSprinter. Tehnisko informāciju ražotājs vēl neatklāj, vien norāda, ka tas paredzēts kravu pārvietošanai lielpilsētu infrastruktūrā.

Visus Sprinter varēs aprīkot ar MBUX multimediju kompleksu un Mercedes Pro Connect sistēmu,  MBUX multimediju kompleksu un Mercedes Pro Connect sistēmu, kas nodrošinās patstāvīgu sasaisti ar globālo tīmekli. Šis risinājums ļaus visiem viena autoparka automobiļiem sazināties savā starpā, bet menedžeri varēs ne tikai kontrolēt katra automobiļa atrašanās vietu, bet, piemēram, uzzināt, cik daudz degvielas katram no tiem atlicis.

Bāzes versijā Mercedes komerctransportlīdzeklis iegūs visai askētiski iekārtotu kabīni ar cieta plastikāta apdari, bez radio un tikai diviem ventilācijas/apsildes pievadiem. Niša pie vējstikla šajā gadījumā ir vaļēja, bet stūrei nav nekādu papildu funkciju.

 Dārgākā aprīkojuma versija būs komplektēta ar vienkāršu radio, četriem ventilācijas/apsildes pievadiem, vaļēju cimdu nodalījumu un multifunkciju stūri, kas vadītājam ļauj ar pogu palīdzību kontrolēt un pārskatīt mērinstrumentu bloka sniegto informāciju. Nedaudz investīciju un vadītājs varēs priecāties par multimediju sistēmu.

Visdārgākajā aprīkojuma versijā Sprinter stūre līdzināsies S-klases limuzīnā redzētajai – tā būs smalki nostrādāta, komplektēta ar skārienjutīgās vadības sekcijām un pogām, ventilācijas/apsildes izvadiem būs hroma apmalīte, bet multimediju sistēmas ekrāna izmērs pieaugs līdz 10,25 collām.

Vadītājam palīdzēs 12 elektroniskie asistenti, tostarp adaptīvā kruīzkontrole, joslas noturētājs, aklās zonas asistents, atpakaļskata kamera, parkošanās sensori, stabilizācijas sistēma sānvēja gadījumā.

Mercedes Sprinter tiks ražots kompānijas ražotnēs Ludvigsfeldā un Diseldorfā.

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.