BMW līguma laušana ar ilggadēju šīs auto markas tirgotāju Latvijā AS “Wess Select” ir saistīta ar plānu palielināt BMW tirgus daļu, biznesa portālam “Nozare.lv” atzina eksperti.
Šā gada 1.oktobrī “Wess Auto Grupa” pārtrauks jaunu BMW automobiļu tirdzniecību, koncentrējot darbību uz “Lexus” un “Toyota” tirdzniecību un servisu, kā arī turpinot sniegt autorizēta BMW servisa pakalpojumus. Turpmāk BMW vienīgais dīleris būs līdzšinējais “Wess Select” konkurents SIA “Inchcape BM Auto”.
Auto asociācijas vadītājs Andris Kulbergs atzina, ka patlaban auto industrijā globāli ir novērojama tendence, ka auto ražotāji fokusējas uz finansiāli spēcīgiem un ilgtermiņā uzticamiem marku pārstāvjiem jeb dīleriem. “Latvijas auto tirgus ir pārlieku mazs, lai vietēja mēroga auto pārstāvis būtu spējīgs izaugt un kļūt par vērā ņemamu spēlētāju globālajā tirgū,” sacīja Kulbergs.
Tāpat viņš minēja, ka premium klases auto tirdzniecībai Latvijā ir pārlieku mazs apjoms, lai šajā tirgū spētu eksistēt vairāki marku pārstāvji, kuri vienlaikus spētu investēt zīmola attīstībā un pārstāvniecībā ilgtermiņā, turklāt strādāt ar peļņu.
Savukārt Zviedrijas uzņēmuma “BMW Group Northern Europe” pārstāvis Mihaels Degērs norādīja, ka BMW mērķis, parakstot dīlera līgumu tikai ar “Inchcape BM Auto”, ir stiprināt BMW zīmola pozīcijas Latvijā un iegūt lielāku tirgus daļu.
“Diemžēl nevaram prognozēt, kā BMW lēmums pārtraukt sadarbību ar “Wess Select” ietekmēs Latvijas auto tirgu, taču auto ražotāja mērķis ir panākt, lai ilgtermiņā ieguvēji būtu gan patērētāji, gan dīleris, gan BMW grupa kopumā,” atzina Degērs.
Savukārt Kulbergs ir pārliecināts, ka lielas izmaiņas BMW klienti neizjutīs, jo gan “Inchcape BM Auto”, gan “Wess Select” turpinās nodrošināt BMW autorizēto servisu. Pēc viņa teiktā, vienīgā pārmaiņa būs tā, ka BMW turpmāk varēs iegādāties tikai “Inchcape BM Auto” salonos. “Tās noteikti būs īslaicīgas neērtības, taču paredzu, ka “Inchcape BM Auto” varētu palielināt tirdzniecības vietu skaitu, tiklīdz Latvijas jauno auto tirgus atgūs pirmskrīzes apmērus,” teica Kulbergs.
Kā liecina Auto asociācijas informācija, šā gada jūlijā BMW tirgus daļa Latvijas jaunu vieglo auto tirgū ar 37 pārdotām vienībām bija vien 3,2%. Tas ir nedaudz vairāk nekā pērn, kad attiecīgajā laika posmā BMW tirgus daļa bija 2,4%.
“Wess Select” 2011.gadu noslēdza ar 30 305 latu peļņu, bet pērn tā saruka līdz 3668 latiem. Savukārt “Wess Select” apgrozījums auga no 8 534 400 latiem 2011.gadā līdz 9 253 615 latiem pērn.
Savukārt “Inchcape BM Auto” vēl 2010.gadā strādāja ar 288 117 latu zaudējumiem, taču 2011.gadā uzņēmums spēja nopelnīt 14 794 latus. Pērn “Inchcape BM Auto” peļņa auga vairāk nekā trīs reizes, sasniedzot 51 009 latus. Savukārt uzņēmuma apgrozījums auga par 3% – no 17,1 miljona latu 2011.gadā līdz 17,67 miljoniem latu pērn.
Foto: iAuto.lv