Vairāk nekā trīs ceturtdaļas Latvijas autobraucēju vismaz reizēm iztēlojas, kāda varētu būt viņu nākamā automašīna, bet katrs trešais (37%) to dara bieži
BIGBANK īstenotais Snapshots socioloģiskais pētījums, kas analizē Latvijas autovadītāju auto vērtības, īpašību un auto personības uztveri, atklāj, ka, ja Latvijas autobraucēji varētu izvēlēties jebkādu lietotu auto braukšanai pa Latvijas ceļiem, priekšroka tiktu dota Audi, Volkswagen un BMW, kurus izvēlētos attiecīgi 22%, 18% un 14% autovadītāju. Šīm markām sekotu Volvo (11%), Toyota (10%), Mercedes (7%), Nissan (5%), Opel (4%) un Lexus (3%). Jāatzīmē, ka sievietes trešajā vietā ierindotu Volvo, nevis BMW. Vīrieši kopumā nedaudz vairāk iecienījuši Audi marku, bet sievietes – Volkswagen.
BIGBANK auto vērtības un personības uztveres pētījums parāda arī zināmas izvēles atšķirības latviski un krieviski runājošo autobraucēju vidū. Proti, lietoti BMW ir nedaudz populārāki krieviski runājošo vadītāju lokā – tos izvēlētos 16% krieviski runājošo pretēji 12% latviski runājošo vadītāju. Lielākā atšķirība redzama attiecībā uz lietotu Toyota markas automašīnu izvēli – to izvēlētos 16% krieviski runājošo, bet tikai 7% latviski runājošo respondentu.
Foto: iAuto.lv
Tāpat BIGBANK pētījums parāda būtiskas izvēles atšķirības pēc ienākumu līmeņiem. Piemēram, respondenti ar ienākumiem līdz 300 EUR mēnesī visvairāk izvēlētos lietotu Volkswagen (28% no šīs respondentu grupas), bet vadītāji ar augstiem ienākumiem (900 EUR + mēnesī), izvēloties lietotu auto, visvairāk priekšroku dotu Toyota un Mercedes – attiecīgi 21% un 17% no šīm respondentu grupām.
“Mēs apzināti jautājām par lietotu automašīnu markas izvēli braukšanai tieši pa Latvijas ceļiem un lūdzām brīvi un bez budžeta ierobežojuma izvēlēties iecienītāko automašīnas marku. Vadītāju atbildes tātad atspoguļo cilvēku izvēli Latvijas apstākļu, ceļu kvalitātes, auto marku reputācijas un kopējā ekonomiskā stāvokļa kontekstā,” saka Artis Bērziņš, AS BIGBANK Latvijas filiāles vadītājs.
Tāpat BIGBANK pētījumā atklāts, ka 84% Latvijas autobraucēju vismaz reizēm ikdienā iztēlojas, kāda varētu būt viņu nākamā automašīna, bet jaunieši vecumā līdz 29 gadiem to dara visvairāk – 47% jauniešu par savu nākamo auto domā “bieži”, bet tikai 9% savu nākamo spēkratu neiztēlojas. Pētījums kopumā parāda, ka, jo vecāki ir autobraucēji, jo mazāk tie domā, kāda varētu būt viņu nākamā automašīna. Tāpat savu nākamo automašīnu ievērojami biežāk iztēlojas rīdzinieki (86%), bet laukos dzīvojošie – tikai 70%, kas var liecināt gan par finansiālās rocības atšķirību, gan savādākām dzīves kvalitātes uztveres prioritātēm Rīgā un laukos.
BIGBANK īstenotais Snapshots Latvijas autovadītāju auto vērtības, īpašību un auto personības uztveres pētījums tika veikts šī gada augustā un tajā piedalījās 500 respondenti.